recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lærred ved vindue
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lærred ved vindue

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
jesperKBH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juli-2008
Status: Offline
Point: 562
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jesperKBH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Lærred ved vindue
    Sendt: 14-Juni-2020 kl. 10:40
Jeg overvejer at lave et gamerrum til ungerne. Endevæggen i rummet er 2,5 meter bredt og 3 meter højt og er en stor glasvæg. Det er ikke noget hjemmebio eller dyr projektor, blot til lidt ps4. Jeg overvejer at hænge et lærred der og har følgende spørgsmål:

Kan jeg hænge et lærred foran vindue uden at montere gardin under?

Kan lærred tåle at få meget sollys på bagsiden?


Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2020 kl. 10:55
 Mon ikke et hvidt rullegardin vil tjene formålet som lærred når nu det ikke er så kritisk.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
jesperKBH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juli-2008
Status: Offline
Point: 562
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jesperKBH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2020 kl. 11:00
det er ikke noget dårligt bud men kan ikke finde rullegardin med en bredde på over 2 meter og tænker ikke det er optimalt med en revne midt i billedet ;)
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2020 kl. 11:06
 Mon ikke en gardin forhandler kan klare det i et snuptag. Det ville være mærkeligt hvis ikke. Har selv et til ukritisk brug (feriebilleder/video), det var lagervare hos den lokale forhandler.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2020 kl. 11:13
Til top
jesperKBH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juli-2008
Status: Offline
Point: 562
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jesperKBH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2020 kl. 11:20
ja det kan jeg se ! Det gode spørgsmål er om jeg vil være dårligere tjent med at købe et brugt lærred som findes noget billigere?
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2020 kl. 12:11
Hvor meget betyder vinduet? Kunne man forestille sig et fastramme lærred af strækstof på en plade skruet op foran vinduet?  Fylder jo ikke det hele, der vil stadigvæk komme lys ind. Strækstof er billigt!
Til top
jesperKBH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juli-2008
Status: Offline
Point: 562
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jesperKBH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2020 kl. 14:32
jeg ville være ked af at lukke vindue af både pga lys og luft. Er et lærred lystæt ? Altså vil det lukke lys igennem når det sidder foran et vindue?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2020 kl. 14:42
 
 Hvis der kom lys igennem, så ville det ikke være brugbart.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2020 kl. 17:04
Oprindeligt skrevet af jesperKBH jesperKBH skrev:

jeg ville være ked af at lukke vindue af både pga lys og luft. Er et lærred lystæt ? Altså vil det lukke lys igennem når det sidder foran et vindue?
Jamen så foreslår jeg at der kommer hængsler i siden på pladen, så den kan svinges om på væggen til højre eller venstre for vinduet. Det har jeg set en bruger herinde lave til sin hjemmebio. Skal se om jeg kan finde tråden.

Og det er den tråd her fra Vejrup, hvor rum str minder om dit. Og lærredet er foran vinduet og svinges til venstre når ikke i brug.


Redigeret af Munch - 14-Juni-2020 kl. 17:08
Til top
spanky Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 24-August-2010
Sted: Store Heddinge
Status: Offline
Point: 377
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spanky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2020 kl. 19:07
jeg ville nok bare finde et billigt brugt rullelærred, de har som regel en vinyl bagside som eventuelt kunne bruges som “mørklægning” foran vinduet når det er rullet ned, om det holder til direkte sollys i flere år, det ved jeg ikke, men jeg ville prøve det og se tiden an. 
Til top
Elmstrom Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 31-Marts-2011
Sted: Danmark, Århus
Status: Offline
Point: 312
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Elmstrom Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2020 kl. 21:53
Hvis du vil have motor på dit gardin så er der ok priser her: https://www.poweredblinds.dk/
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu