recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lærred
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lærred

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
bruiser Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 02-Maj-2010
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruiser Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2011 kl. 10:42
Jeg tror jeg kan læse ud af de 2 link at de jo faktisk er rigtigt gode begge 2 men mit engelsk er ikke for godt, og når man oversætter det så hænger det ikke helt sammenWink så jeg bliver ikke kloger om hvad maskine jeg skal vælgeCry mit budget er ikke til mere, så det skal være en af de 2 maskiner, så hvad mener i andre jeg skal købe for at få det bedste til prisen.
Mvh Bo
Til top
bruiser Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruiser Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2011 kl. 11:09

Redigeret af bruiser - 27-December-2011 kl. 11:10
Mvh Bo
Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Point: 1998
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tvkartoffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2011 kl. 16:00
Oprindeligt skrevet af bruiser bruiser skrev:

Jeg tror jeg kan læse ud af de 2 link at de jo faktisk er rigtigt gode begge 2 men mit engelsk er ikke for godt, og når man oversætter det så hænger det ikke helt sammenWink så jeg bliver ikke kloger om hvad maskine jeg skal vælgeCry mit budget er ikke til mere, så det skal være en af de 2 maskiner, så hvad mener i andre jeg skal købe for at få det bedste til prisen.

Jeg tror ikke man kan kåre en klar vinder mellem de to. De er ret forskellige og ganske glimrende begge to. Jeg har en TW3200 og den er bestemt ikke perfekt (men stadig god) og jeg har set en w1100 eller w1200 (kan ikke huske hvilken, men de er vist meget ens bortset fra et w1100 ikke har billed interpolation) den er også god. Hvis jeg skulle gøre valget om ville jeg selv have svært ved at vælge. Til epsons fordel tæller bedre garanti på både apparatet og lampen, meget lætterer installation og efter hvad jeg kan huske lidt mindre fnidder/støj i billedet. Jeg går ud fra et den benq jeg så var kalibreret i et eller andet omfang og den havde  har efter min mening en bedre farvegengivelse end hvad jeg selv har kunne kalirere mig til på min Epson. Den var også en tand skarpere. Jeg kan ikke komme noget særligt om sort niveau da jeg ikke har set dem i samme rum, men ingen af dem er hverken særligt fantastiske eller påfaldende ringe.

w1200 er en dlp projektor og det betyder at der er nogen der kan se såkaldte "regnbuer" i billedet og derfor ikke vil have dlp projektorer. Jeg kan ikke umiddelart selv se regnbuer så jeg vil ikke overdramatisere problemet, men det vil måske være en god ide at undersøge om det er et problem for dig. Du kan se den i aktion i hifiklubben.

Angående lærred kan man virkelig brænde nallerne. Jeg vil ikke anbefale dig et bestemt billiglærred, men jag kan fortælle dig at jeg har haft et der på alle måder var ringere end en matt hvid væg. Det var et Grandview "træk og slip". De bedste jeg har set (og det er ikke mange) er efter min mening lissaus matt hvide lærreder. I mine øjne er de usynlige og kommer ikke på nogen måde i vejen for billedet. Billige er de dog ikke..

MVH

Redigeret af tvkartoffel - 27-December-2011 kl. 16:12
Til top
bruiser Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruiser Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2011 kl. 16:39
Hmm det var mange gode ord tak for det men det gav mig bare noget mere og tænke på Big smile men tror jeg ville køre i hifiklubben og se om jeg kan se sådan en benQ i aktion min bror har en Epson magen til din og den har jeg set billede på og det er udemærke for mig men er den anden nu lige en tand bedre, men det er jeg nok nødt til og skal se selv på et lærrede
Mvh Bo
Til top
cgmand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Juni-2008
Sted: Denmark
Point: 694
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cgmand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2012 kl. 11:59
Hvis du ikke har mulighed for at købe et godt lærred med det samme, så lad vær med at investere i et. At købe et af de billige lærreder er som at spille i lotto. Der er virkelig mange dårlige og få gode.

Som Hans J skriver, så start med et rullelærred fra ikea. Har selv brugt samme og det var faktisk ok.. Langt bedre end det lærred til 4500 jeg har hængende nu :(

Så brug en væg eller et rullegardin til at starte med og spar op til et Lissau lærred.
LG G2 65, ATV, HomePod stereo
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu