recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Løsning af KrishAV-problemet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLøsning af KrishAV-problemet

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
KasperH Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 30-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 122
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2008 kl. 14:18
Det der stak mig er nu mest den der med at man næsten kunne sige sig
selv, at der ville komme problemer holdning som jeg syntes Lars kom med.

Især nu hvor forhandleren har haft een sag og iøvrigt løst den til UG.

Det sidste fælleskøb med 42" px skulle folk være tålmodige og vise forstålse
da der var problemer med levringstiden. Thats all
Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3716
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2008 kl. 14:01

Tak for info Hother! Jeg sad faktisk selv og var ved at stykke en mail sammen til John D, for at høre ham ad.

Det er heller ikke min opfattelse at krishav er ude på at snyde nogen som helst. Det kan da godt være de har "går den så går den" holdningen, men det er der sikker flere herhjemme der har også, og sådan er det for rigtig mange brancher. Snydt kan man altid blive hvis man ikkeser sig ordentlig for og tænker sig lidt om, men så er det jo godt vi har det her forum at søge hjælp hos!!



Redigeret af furious jt - 22-April-2008 kl. 14:02
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2008 kl. 13:55

Med chance for at komme helt galt afsted på flere måder. Så er jeg nu altid af den opfattelse, at alle parter skal høres i en sag. Det har mine uddannelser i Forvaltningsloven lært mig - og jeg synes i bund og grund at det er en god skik.

Jeg har derfor forelagt KrishAV problematikken, og her er hans svar:

hi john - yes i am aware of this and no doubt i have resolved the issue to the satisfaction of the individual -
 
he has retracted his complaint from recorder.dk and i can only confirm, of which i would appreciate if you could circulate within the forum that i will always uphold and offer the higest level of service to all members of the forum and offer them complete after sales-service for anything they purchase from me
 
generally it is a cost - based risk for me to pay two-way shipping both from dk and back to dk if a set does become faulty but as i have the added confidence of brand reliability and overall judgement that each one of the purchasing individuals are not tv technicians and are seeking "over perfection" i am happy with the risk and no doubt will continue to serve the interests of the members

Jeg skal meget stærkt understrege, at jeg absolut ingen interesser har i forholdet til KrishAV, men som sagt bare synes, at alle skal have lov til at give sit besyv med, også der der står for skud.

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2008 kl. 13:44
Oprindeligt skrevet af KasperH KasperH skrev:

Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Men nu begynder sager om reklamationer at poppe op, og kommer problemerne (surprise!). Det virker som om KrishAV har sat deres lid til, at det skal fabrikanten her i landet nok klare (og så slipper de jo for udgiften).

Så jeg kan kun tilslutte mig den skepsis der er kommet omkring KrishAV. For jeg syntes ikke det på nogen måde er bevist, at de lever op til de mest basale forbruger rettigheder. Og i den sammenhæng er blot én sag simpelthen én sag for meget.

Sagt på en anden måde. Brug "vores" fælleskøb lavet hos de forhandlere der ligger reklame kroner her på siden!

Helt ærligt, der er godt nok forskel på tonen når der er problemer! 

Kasper, jeg tror du misforstår.

Det er netop derfor Lars gør meget ud af, at Fælleskøbene skal komme fra forhandlere, som er etableret herhjemme, og har den fornødne opbarkning fra producenterne, såfremt der sker noget med et produkt.

Vi har før haft Fælleskøb på produkter, som efterfølgende har været problematiske (opstået problemer), og brugerne er blevet efterladt i stikken, fordi producenten ikke ville have noget med det at gøre, da der eksempelvis var tale om et parallelimporteret produkt. Jeg mener Philips tvét sidste år er et rigtig godt eksempel på, hvor galt det kunne gå med parallelimporteret produkter.

Lars havde ikke behøvet overhovedet at bekymre sig om det her. Han kunne være ragende ligeglad med brugerne. Men af een eller anden årsag, så vægter han brugernes sikkerhed højere (eller dvs. risikoen er en særdeles afgørende faktor) end han vægter de få basøre, han kan få ud af det. Og han har derfor måtte sige nej til indtil flere forhandlere, som har tilbudt Fælleskøb, alene fordi de ikke har kunnet give den fornødne garanti. 

 

Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9332
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2008 kl. 13:29
Er der overhovedet nogle som har fået deres KrishAV tv reparet 
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2008 kl. 13:27
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Men besparelsen er stadig så stor at det kan betale sig..


For hvem?

Hvis KrishAV sagde til de danske kunder "vi vil gerne sælge til jer, men fordi det er dyrere for os at servicere TV i Danmark, skal I betale 10% (eller whatever) mere for jeres Pio TV end vores lokale/UK kunder" ville det lyde troværdigt. Men det er jo ikke tilfældet og derfor kommer spekulationerne om hvem der skal betale for de reklamationer, som efter købeloven skal ske uden udgift for forbrugerne.

Den nuværende "model" lugter lidt af at KrishAV gerne vil have solgt en masse produkter til DK i en fart, og når reparationerne kommer risikerer de danske kunder en lang næse. Sålænge der stadig er et stort salg, kan KrishAV være nødt til at æde den horribelt høje fragt for at en privatperson sender en (enkelt) pakke til UK, men på et tidspunkt vil KrishAV have så mange reklamationssager ude at svømme at det bedre kan betale sig at sige "f*ck off" selvom det betyder et stop for salget til DK. Hit and run.


Redigeret af JesperLund - 22-April-2008 kl. 13:36
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2008 kl. 13:10
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:



Oprindeligt skrevet af KasperH KasperH skrev:

Sagt på en anden måde. Brug "vores" fælleskøb lavet hos de forhandlere der ligger reklame kroner her på siden!

Helt ærligt, der er godt nok forskel på tonen når der er problemer! 

KrishAV vil have større serviceomkostninger ved et TV som er leveret til Danmark end til en kunde i London. Er disse omkostninger indregnet i hans kalkuler? Hvis ikke, kommer der en ubehagelig overraskelse senere hen, enten for KrishAV eller de danske kunder. Nogle reparationer kan klares af producentgarantier, men TV går også i stykker mellem 12 og 24 måneder. Ved producentgarantier betaler producenten typisk ikke for afhentning, så den regning skal udredes af KrishAV.Det er meget dyrt at sende ting fra Danmark til udlandet. Man skulle tro at det kostede det samme at sende en pakke fra UK til DK og den anden vej, men sådan forholder det sig ikke hvis man indhenter priser hos hhv. det engelske og det danske postvæsen. Vi har nok verdens dyreste postvæsen...


Men besparelsen er stadig så stor at det kan betale sig..

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2008 kl. 13:04
Oprindeligt skrevet af KasperH KasperH skrev:

Sagt på en anden måde. Brug "vores" fælleskøb lavet hos de forhandlere der ligger reklame kroner her på siden!

Helt ærligt, der er godt nok forskel på tonen når der er problemer! 



KrishAV vil have større serviceomkostninger ved et TV som er leveret til Danmark end til en kunde i London. Er disse omkostninger indregnet i hans kalkuler? Hvis ikke, kommer der en ubehagelig overraskelse senere hen, enten for KrishAV eller de danske kunder. Nogle reparationer kan klares af producentgarantier, men TV går også i stykker mellem 12 og 24 måneder. Ved producentgarantier betaler producenten typisk ikke for afhentning, så den regning skal udredes af KrishAV.

Det er meget dyrt at sende ting fra Danmark til udlandet. Man skulle tro at det kostede det samme at sende en pakke fra UK til DK og den anden vej, men sådan forholder det sig ikke hvis man indhenter priser hos hhv. det engelske og det danske postvæsen. Vi har nok verdens dyreste postvæsen...


Redigeret af JesperLund - 22-April-2008 kl. 13:05
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2008 kl. 12:59
Oprindeligt skrevet af KasperH KasperH skrev:

Sagt på en anden måde. Brug "vores" fælleskøb lavet hos de forhandlere der ligger reklame kroner her på siden!

Helt ærligt, der er godt nok forskel på tonen når der er problemer! 

Ingenlunde. Vi er kritiske overfor alle forhandlere der opererer på kant med købeloven eller almindelig god skik. Og vi har da også takket nej til annoncører af samme grund.

Men der er en forskel. Skulle der opstå et problem med en sponsor, så har vi allerede en kontakt, og tager debatten "bag facaden". 

Hvorfor Fælleskøb skal blandes ind i det forstår jeg ikke. Det er da sagen uvedkommende. Det er jo to forskellige "varer".

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
KasperH Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 30-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 122
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2008 kl. 12:09
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Men nu begynder sager om reklamationer at poppe op, og kommer problemerne (surprise!). Det virker som om KrishAV har sat deres lid til, at det skal fabrikanten her i landet nok klare (og så slipper de jo for udgiften).

Så jeg kan kun tilslutte mig den skepsis der er kommet omkring KrishAV. For jeg syntes ikke det på nogen måde er bevist, at de lever op til de mest basale forbruger rettigheder. Og i den sammenhæng er blot én sag simpelthen én sag for meget.

Sagt på en anden måde. Brug "vores" fælleskøb lavet hos de forhandlere der ligger reklame kroner her på siden!

Helt ærligt, der er godt nok forskel på tonen når der er problemer! 

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2008 kl. 11:39
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

De har en "dansk" hjemmeside også: http://www.krishav.dk/ men her er priserne nogle helt andre end i deres engelske butik. Eksempelvis koster en 508XD over 23.000 kr dér ... mod omkring 19.000 kr leveret fra England.


På den "danske" hjemmeside skriver de

All prices are in £ sterling, inclusive of VAT at 17.5% and exclusive of delivery charges.

Så det er baseret på et beskedent salg til danskerne.


Redigeret af JesperLund - 22-April-2008 kl. 11:39
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2008 kl. 11:05

Oprindeligt skrevet af Non-Desperado Non-Desperado skrev:

Desuden fik din næstsidste sætning mig til at tænke på, om Krish AV er moms-registreret i DK. Ifølge reglerne skal de være det, hvis de sælger for mere end 280.000 kr. til DK, og det tør vist svagt antydes, at de gør.

Og skal de også til at opkræve 7,5 procentpoint mere i moms, så ryger en del af forspringet til danske forhandlere. Plus at den moms de ikke har opkrævet ved salget, skal betales af egen lomme, da det svjh er Krish AV's ansvar at opkræve dem for den danske stat. Er Krish AV mon klar over dette? Er SKAT?

De har en "dansk" hjemmeside også: http://www.krishav.dk/ men her er priserne nogle helt andre end i deres engelske butik. Eksempelvis koster en 508XD over 23.000 kr dér ... mod omkring 19.000 kr leveret fra England.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu