recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Løst: Apple tv og CC - hvad er op og ned
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Løst: Apple tv og CC - hvad er op og ned

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6694
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Løst: Apple tv og CC - hvad er op og ned
    Sendt: 09-April-2012 kl. 19:54
Nu har jeg lejet et par film på Apple tv, og kan ikke finde ud af undertekster og CC.

Jailhouse Rock filmen har CC (closed captions), men jeg kan ikke få dem til at virke.

In Time har både CC og undertekster, og der virker BEGGE, dvs. hvis jeg ikke slår CC fra, har jeg to typer undertekster.

Er der nogle der ved, hvorfor nogle CC virker, og andre ikke. Jeg vil helst have engelske undertekster på engelske film, da jeg så forstår det bedre, men hvorfor er der forskel på to film, der begge skulle have CC?

Redigeret af Brixen - 14-April-2012 kl. 15:51
Venlig hilsen
KB
Til top
Simon, TC Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-April-2007
Point: 428
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Simon, TC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2012 kl. 17:20
Jeg har ikke brugt det, men skal CC ikke aktiveres i menuen?.. enten under indstillinger eller også ved - under afspilning - at holde 'vælg' (den i midten) tasten nede?
Tape Connection MKII
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2012 kl. 17:23
Jo, CC skal aktiveres i menuen. Det havde jeg også gjort ved Jailhouse Rock, men der kom alligevel ikke tekster på. Derfor tænkte jeg på om CC underteksterne kan være lavet på flere måder.

Venlig hilsen
KB
Til top
superkdx Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Marts-2006
Point: 1069
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér superkdx Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2012 kl. 17:30
Har du prøvet at starte filmen forfra efter du har sat CC til ? På min virker det, så snart jeg sætter det til og fra inde i indstillinger på selve Apple tv 3 :)
Philips 52" 9703H/10
Philips 42" 5604H/12
Philips HTS 9540/12
Philips SRU8015
2 x AppleTv 3
iphone 5 16 GB
MacBook Pro 13"
Apple Time Capsule 2TB
2 x Airport Express
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2012 kl. 17:39
Oprindeligt skrevet af superkdx superkdx skrev:

Har du prøvet at starte filmen forfra efter du har sat CC til ? På min virker det, så snart jeg sætter det til og fra inde i indstillinger på selve Apple tv 3 :)

Jeg husker ikke hvad jeg gjorde med Jailhouse Rock, men jeg er sikker på at CC var slået til.

Da jeg så lejede The Time kom der både danske undertekster og engelske CC på én gang, og der slog jeg CC fra i indstillinger, og det slog igennem uden at skulle starte filmen forfra.

Venlig hilsen
KB
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér superkdx Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2012 kl. 17:42
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Oprindeligt skrevet af superkdx superkdx skrev:

Jeg husker ikke hvad jeg gjorde med Jailhouse Rock, men jeg er sikker på at CC var slået til.

Da jeg så lejede The Time kom der både danske undertekster og engelske CC på én gang, og der slog jeg CC fra i indstillinger, og det slog igennem uden at skulle starte filmen forfra.

Ja okay, skal det nemlig også gøre. Det har nok bare været en fejl på selve filmen, ellers kan jeg ikke se, hvad det skulle være :s
Philips 52" 9703H/10
Philips 42" 5604H/12
Philips HTS 9540/12
Philips SRU8015
2 x AppleTv 3
iphone 5 16 GB
MacBook Pro 13"
Apple Time Capsule 2TB
2 x Airport Express
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2012 kl. 17:48
@superkdx: Så er jeg mere rolig. Den anden film var også meget gammel.

Venlig hilsen
KB
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér superkdx Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2012 kl. 17:52
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

@superkdx: Så er jeg mere rolig. Den anden film var også meget gammel.

Jeg har hvertfald aldrig haft problemer med de film jeg har lejet :) Og HD-film spiller bare max
Philips 52" 9703H/10
Philips 42" 5604H/12
Philips HTS 9540/12
Philips SRU8015
2 x AppleTv 3
iphone 5 16 GB
MacBook Pro 13"
Apple Time Capsule 2TB
2 x Airport Express
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2012 kl. 23:42
I aften har jeg set "The Thing (2011)", og der skulle være CC på. Det var der ikke, derimod var der fastbrændte engelske undertekster, når der blev talt norsk eller dansk i filmen.
Venlig hilsen
KB
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér superkdx Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2012 kl. 00:24
Virker nok dumt, men jeg ville nok gå op og bytte den , hvis du stadig kan ? Ellers til rep.

Hvad internethastighed har du ?
Philips 52" 9703H/10
Philips 42" 5604H/12
Philips HTS 9540/12
Philips SRU8015
2 x AppleTv 3
iphone 5 16 GB
MacBook Pro 13"
Apple Time Capsule 2TB
2 x Airport Express
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Point: 1600
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beanie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2012 kl. 07:29
Det er ikke alle fim i iTunesstore, der er DK undertekster på. 
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2012 kl. 11:47
Nu har jeg fundet ud af at det er forskelligt, hvad der står i iTunes store, om jeg ser det i iTunes på Mac, eller på Apple tv.

Her står der ikke noget om CC:

men ved de samme to film stod der CC på engerlsk, når jeg så det på Apple tv. Så man kan ikke regne med det.

Denne her havde rigtige oplysninger på Apple tv:

Redigeret af Brixen - 12-April-2012 kl. 11:51
Venlig hilsen
KB
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu