|
Løst: Apple tv og CC - hvad er op og ned |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6694 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 09-April-2012 kl. 19:54 |
|
Nu har jeg lejet et par film på Apple tv, og kan ikke finde ud af undertekster og CC.
Jailhouse Rock filmen har CC (closed captions), men jeg kan ikke få dem til at virke. In Time har både CC og undertekster, og der virker BEGGE, dvs. hvis jeg ikke slår CC fra, har jeg to typer undertekster. Er der nogle der ved, hvorfor nogle CC virker, og andre ikke. Jeg vil helst have engelske undertekster på engelske film, da jeg så forstår det bedre, men hvorfor er der forskel på to film, der begge skulle have CC? Redigeret af Brixen - 14-April-2012 kl. 15:51 |
||
Venlig hilsen
KB |
||
![]() |
||
Simon, TC ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 02-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 428 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Jeg har ikke brugt det, men skal CC ikke aktiveres i menuen?.. enten under indstillinger eller også ved - under afspilning - at holde 'vælg' (den i midten) tasten nede?
|
||
Tape Connection MKII
|
||
![]() |
||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6694 |
|
Jo, CC skal aktiveres i menuen. Det havde jeg også gjort ved Jailhouse Rock, men der kom alligevel ikke tekster på. Derfor tænkte jeg på om CC underteksterne kan være lavet på flere måder.
|
||
Venlig hilsen
KB |
||
![]() |
||
superkdx ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1069 |
|
Har du prøvet at starte filmen forfra efter du har sat CC til ? På min virker det, så snart jeg sætter det til og fra inde i indstillinger på selve Apple tv 3 :)
|
||
Philips 52" 9703H/10
Philips 42" 5604H/12 Philips HTS 9540/12 Philips SRU8015 2 x AppleTv 3 iphone 5 16 GB MacBook Pro 13" Apple Time Capsule 2TB 2 x Airport Express |
||
![]() |
||
|
Jeg husker ikke hvad jeg gjorde med Jailhouse Rock, men jeg er sikker på at CC var slået til. Da jeg så lejede The Time kom der både danske undertekster og engelske CC på én gang, og der slog jeg CC fra i indstillinger, og det slog igennem uden at skulle starte filmen forfra. |
||
Venlig hilsen
KB |
||
![]() |
||
superkdx ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1069 |
|
Ja okay, skal det nemlig også gøre. Det har nok bare været en fejl på selve filmen, ellers kan jeg ikke se, hvad det skulle være :s
|
||
Philips 52" 9703H/10
Philips 42" 5604H/12 Philips HTS 9540/12 Philips SRU8015 2 x AppleTv 3 iphone 5 16 GB MacBook Pro 13" Apple Time Capsule 2TB 2 x Airport Express |
||
![]() |
||
|
@superkdx: Så er jeg mere rolig. Den anden film var også meget gammel.
|
||
Venlig hilsen
KB |
||
![]() |
||
|
Jeg har hvertfald aldrig haft problemer med de film jeg har lejet :) Og HD-film spiller bare max
|
||
Philips 52" 9703H/10
||
![]() |
||
|
I aften har jeg set "The Thing (2011)", og der skulle være CC på. Det var der ikke, derimod var der fastbrændte engelske undertekster, når der blev talt norsk eller dansk i filmen.
|
||
Venlig hilsen
KB |
||
![]() |
||
|
Virker nok dumt, men jeg ville nok gå op og bytte den , hvis du stadig kan ? Ellers til rep.
Hvad internethastighed har du ? |
||
Philips 52" 9703H/10
||
![]() |
||
Beanie ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Oktober-2008 Sted: DK Status: Offline Point: 1600 |
|
Det er ikke alle fim i iTunesstore, der er DK undertekster på.
|
||
![]() |
||
|
Nu har jeg fundet ud af at det er forskelligt, hvad der står i iTunes store, om jeg ser det i iTunes på Mac, eller på Apple tv.
Her står der ikke noget om CC: men ved de samme to film stod der CC på engerlsk, når jeg så det på Apple tv. Så man kan ikke regne med det. Denne her havde rigtige oplysninger på Apple tv: Redigeret af Brixen - 12-April-2012 kl. 11:51 |
||
Venlig hilsen
KB |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |