recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LØST: CEC mellem appletV og LG G1
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

LØST: CEC mellem appletV og LG G1

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jblaabjerg Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 105
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jblaabjerg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: LØST: CEC mellem appletV og LG G1
    Sendt: 18-August-2021 kl. 13:24
Jeg har lige købt et 55” G1 til erstatning for det gamle VT30, men jeg kan slet ikke komme til at nyde det endnu da det bare driver mig til vanvid…:)

Vi har en Apple TV sat til og bruger kun denne og den medfølgende fjernbetjening. På det gamle TV tændte vi blot ved at trykke på “TV” knappen på ATV og tv’et tændte med. Når vi slukkede holdt vi samme knap nede og valgte dvale, eller hvad det hedder. Så slukkede tv’et med det samme og efter et par sekunder slukkede ATV også (den hvide led slukkede). 

På det nye TV er CEC (SIMPLINK) slået til på tv’et og ATV er sat til “Control TVs and Receivers” on. Det virker fint med at tænde, men når jeg vil slukke havner jeg i en uendelig loop. 
1. Tv’et slukker med det samme
2. Led på ATV slukker hvilket
3. Tænder tv’et igen, hvilket
4. Tænder ATV igen

Hvis jeg slår “Control TVs and Receivers” fra på ATV så er sker 1-3 stadig, men trin 4 sker ikke. Når jeg så slukker tv’et med LG Remote så slukker tv’et og begge dele tænder så igen!!!

Hvis både “Control TVs and Receivers” og SIMPLINK er slået fra sker 1-3 stadig men når jeg prøver at slukke tv’et tænder det igen uden at tænde ATV. Det samme sker hvis “Control TVs and Receivers” er slået til og SIMPLINK er slået fra. 

Jeg bliver altså nød til at slukke på stikkontakten eller trække HDMI stikket ud for at få slukket for lortet. Det må være noget jeg overser. 

Tv’et er opdateret og det samme er ATV. Først prøvede jeg med den gamle ATV 4 (ikke 4K) men da det ikke virkede tilsluttede en nyindkøbt ATV 4K v. 2 (den med den nye fjernbetjening). Samme resultat. 

Håber en venlig sjæl kan pege på det jeg misser. 


Redigeret af jblaabjerg - 18-August-2021 kl. 15:05
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2021 kl. 13:28
Jeg har oplevet noget lignende, når jeg har rykket rundt på Apple TV-boksen mellem TV-skærme, som jeg har til test.

Prøv lige den helt lavpraktiske tilgang først. Træk strømmen til både Apple TV og LG G1 i 5-10 minutter. Det har hjulpet hos mig flere gange. Det virker som om, at Apple TV ikke altid registrerer korrekt, at der pludselig sidder et andet TV for enden af kablet.

Sørg også for at slå LGs system til at detektere HDMI-tilsluttede enheder fra. Det er ikke Simplink, jeg tænker på, men det andet system som de har til at køre sideløbende – jeg kan ikke huske navnet på stående fod.
Til top
jblaabjerg Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 105
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jblaabjerg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2021 kl. 14:00
Tak for svar Rasmus, det virkede desværre ikke. 
Det eneste der lugter midt af er under External Devices har jeg noget der hedder “Universal Control Settings” der burde give mulighed for at styre ATV og andet med LG remoteen, men jeg kan ikke se det kan slås fra. 
Problemet er for øvrigt det samme på alle 4 hdmi inputs. 
Til top
spoxy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-August-2006
Sted: Brøndby,Denmark
Status: Offline
Point: 1140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spoxy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2021 kl. 14:18
Har du under Simplink aktiveret “Autosynkronisering af tænd/sluk” ?
OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2021 kl. 14:45
Ja det er vist det der Universal-styring. Det var muligt at slå fra på i hvert fald 2020-modellerne.

Jeg kan tjekke på en 2020 LG OLED-model senere i dag eller i morgen – hvor tænd/sluk med Apple TV 4K i øvrigt virker efter hensigten.
Til top
spoxy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-August-2006
Sted: Brøndby,Denmark
Status: Offline
Point: 1140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spoxy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2021 kl. 14:52
jeg har det aktiveret på mit C8, hvor tænd/sluk via Apple TV virker upåklageligt
OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2021 kl. 15:02
Har du i øvrigt prøvet med et andet HDMI-kabel?
Til top
jblaabjerg Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 105
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jblaabjerg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2021 kl. 15:04
 Embarrassed ja det var ganske som ventet noget jeg havde overset. 
Efter aftale med sælgeren skulle jeg prøve at alting virkede og komme tilbage med tv’et hvis ikke optisk lyd ud virkede som jeg gerne ville have det. Jeg har derfor ikke hængt tv’et op men stillet det på et blødt liggeunderlag, der dog netop var hårdt nok til at den fysiske power knap blev trykket ind…. Heldigvis kom jeg selv til at tænke på det før venner og naboer blev tilkaldt. Altså kun kvajebajer til mig selv. 
Tak for forsøget på hjælp…
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2021 kl. 18:21
LOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOL
Mvh Jesper
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2021 kl. 05:57
God fornøjelse Big smile
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu