|
|
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | |
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
![]() |
Jeg ved ikke om den virker godt med controlleren, men TROR du vil få fine resultater med en Linksys WRT54GL - evt. flashet med en DD-WRT firmware - der har du mange indstillingsmuligheder for dit netværk - eks. kan du fra routeren udstyre dine netværksenheder med faste ip-adresser baseret på deres mac-adresser.
|
|
![]() |
|
hpdahl ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 19-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 315 |
![]() |
[QUOTE=tipsen]Jeg ved ikke om den virker godt med controlleren, men TROR du vil få fine resultater med en Linksys WRT54GL QUOTE] Fungerer super hos mig. |
|
MVH
HPDahl |
|
![]() |
|
Pawel ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 08-December-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 45 |
![]() |
Jeg kigger på Linksys WRT54GL og så har jeg lige fået dette link hvis andre skulle være intresseret : http://wiki.slimdevices.com/index.php/RouterStatus
|
|
Venlig hilsen
-Pawel |
|
![]() |
|
Pawel ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 08-December-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 45 |
![]() |
Hæ, ser ud til at man kan bruge 3rd part firmware til WRT54GL, DD-WRT eller Tomato, det lyder helt økologisk :-)
|
|
Venlig hilsen
-Pawel |
|
![]() |
|
Letten ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1963 |
![]() |
Lige inden du køber ny router, så prøv at opgradere til SC 7.3.3 Nightly. Jeg har selv Zyxel router (P-660HW-D1) og modtog den 8. april nedenstående mail angående connectivity problemer og Zyxel.
I parantes bemærket har jeg ikke længere problemer efter jeg fik en nyere Zyxel router fra cybercity som havde nyere firmware (2008), den gamle havde en fra 2006. ![]() Sig til hvis du har brug for hjælp med at gennemføre nedstående. Mail fra logitech: Emne: [Bug 7153] Poor connectivity with ZyXEL routers http://bugs.slimdevices.com/show_bug.cgi?id=7153 Ross Levine <ross@slimdevices.com> changed: What |Removed &nbs p; &nbs p; |Added ------------------------------------------------------------ ---------------- Status|NEW |RESOLVED Resolution| |FIXED --- Comment #58 from Ross Levine <ross@slimdevices.com> 2009-04-08 13:51:29 --- Fixed in 7.3.3 - r5225. If you've experienced this bug please update to latest nightly 7.3.3 build. Install the new version of SqueezeCenter, update your Duet firmware, factory reset both Controller and Receiver and setup one more time. Please post here in the bug with your findings. 7.3.3 nightly download here: http://downloads.slimdevices.com/nightly/?ver=7.3 -- Configure bugmail: http://bugs.slimdevices.com/userprefs.cgi?tab=email ------- You are receiving this mail because: ------- You are on the CC list for the bug. |
|
![]() |
|
Letten ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1963 |
![]() |
Skal måske lige forklare at SC version 7.3.3 formegentlig er meget tæt på at blive officiel, men at de gerne lige vil have at dem som har meldt at de har haft problemer med Zyxel lige får en chance for at afteste rettelserne.
Noget jeg opfatter som fin service, der er sgu' nogle af de ting her som er meget svære at teste sig ud af i et laboratorie, specielt når man ved hvor mange router/firmware kombinationsmuligheder der findes på globalt plan, kombineret med at nogle af de problemer folk oplever skyldes helt andre faktorer såsom forstyrrelser af wifi signal, dårligt opsatte computere osv. I starten havde jeg massive problemer, og var lige ved at returnere "skidtet" indtil jeg til sidst fandt ud af at det var vista på den laptop som drev mit SC, der var årsagen til mine problemer. I dag har jeg suppleret min Duet , med en Classic og 2 Boom's ![]() |
|
![]() |
|
![]() |
Lyder super Letten, jeg prøver med det samme at opgradere den :-)
|
|
Venlig hilsen
-Pawel |
|
![]() |
|
![]() |
For dælen Letten, det virker jo for godt.
Jeg må indrømme at jeg sidder og skæver til min Controller, forventer at den eksploderer eller andet, bare for at være på tværs. men indtil nu er alt som aldrig før :-) Tak for hjælpen :-) Der sparede jeg lige en ny router. |
|
Venlig hilsen
-Pawel |
|
![]() |
|
![]() |
Hvis du ikke allerede har gjort det, så sæt din router op til at tildele samme ip-adresse til hver squeezebox enhed hver gang. Det er ikke sikkert det gør den store forskel men det skader bestemt heller ikke.
Du kan gøre det meget nemt inde i routerens opsætning, på min Zyxel er det inder under Network > LAN > Client list , og du sætter bare flueben i Reserve ud for de enheder du vil tildele samme IP fra gang til gang. Det er iøvrigt ikke det samme som statisk ip adresse, idet det stadig er DHCP serveren der tildeler. |
|
![]() |
|
![]() |
Har lige tildelt mine forskellige clienter på netværket samme ip addresser :-)
Har du ved et tilfælde nogle gode opgraderinger til den enhed der hedder "Hustru". Kunne godt bruge en økonomi firware opgrade. Der er nogle bugs der gør at udnødvendige ting bliver indkøbt :-D Mange tak for hjælpen igen(samme ip adresser) :-) |
|
Venlig hilsen
-Pawel |
|
![]() |
|
![]() |
Var så lidt, den med hustruen kan jeg desværre ikke hjælpe med
![]() Men måske dette her kan hjælpe på accept af din squeezebox: nem adgang til podcasts fra danmarks radio http://forums.slimdevices.com/showthread.php?t=39846 ikke noget med at downloade først, du går bare ind og vælger den udsendelse du vil høre. Den tager kelger herhjemme, f.eks. Mads og monopolet og tidligere de sorte spejdere. |
|
![]() |
|
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3841 |
![]() |
Er du sikker på at du har slået stømsparefunktion til igen |
|
![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |