recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Løst: Fjerne knækket displayport fra gpu
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Løst: Fjerne knækket displayport fra gpu

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Løst: Fjerne knækket displayport fra gpu
    Sendt: 22-Juli-2022 kl. 17:23
Ved en ombygning af kontoret er et displayport kabel knækket i gpu

Ideer til at fjerne den modtages med kyshånd


Redigeret af aerik - 22-Juli-2022 kl. 21:47
Til top
kec2 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 27-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 312
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kec2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2022 kl. 18:05
Porten skal vel lodes af.
Har du et billed?
Der findes 10 slags mennesker. Dem der kan det binærer talsystem og dem der ikke kan.
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2022 kl. 18:19
Oprindeligt skrevet af kec2 kec2 skrev:

Porten skal vel lodes af.
Har du et billed?
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1028
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2022 kl. 18:31
Som jeg tyder dit billede, er det kablet som der er knækket og sidder i porten. Ser ud som om at det forsigtigt kan trækkes ud med en klemmetang/papegøjetang...
Frank 


Redigeret af Frank13 - 22-Juli-2022 kl. 18:31
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2022 kl. 18:57
Det er kablet der erlnækket og stikket der sidder tilbage.
Displayport kabler er låst i stik, og jeg ved derfor ikke lige hvordan jeg skal overtale den til at "låse" op

Til top
Jespus Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2015
Sted: Gelsted
Status: Offline
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jespus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2022 kl. 19:55
Som Frank13 siger.
Undskyld, men sagde du låst? Hvis det er med nøgle..


Redigeret af Jespus - 22-Juli-2022 kl. 20:06
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2022 kl. 20:22
Et dp stik skal klikkes fri.

Problemet her er, at delen der skal klikke den fri, er en del af kablet som ikke længere sidder på stikket.

Jeg kan desværre ikke forklare det bedre.
Til top
kec2 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 27-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 312
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kec2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2022 kl. 20:59
Ja, der sidder en knap på stikket, som trækker to smp kroge tilbage, så man kan trækker stikket ud af porten.
Den del af stikket mangler, kan jeg se på billedet.

Jeg kan ikke se om, det er muligt at trykke de små kroge ned/tilbage, enventuelt med nåle. I så fald får du brug for tre hænder. To til nåle og en til at trække resten af stikket ud.


Der findes 10 slags mennesker. Dem der kan det binærer talsystem og dem der ikke kan.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2022 kl. 21:02
Som jeg ser på billedet taget indefra computeren, kræver det to nåle der kan trykke ned på de tynde låsepaler der stikker op gennem oversiden af stikket.

Tag et funktionsdygtigt DP stik, klem på låse-op-knappen og se, hvad bevæger sig.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2022 kl. 21:48
Samlet ud fra det i har skrevet, lykkedes det mig at finde frem til låsen. Stikket er ude nu, tak
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1028
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2022 kl. 21:54
Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

Samlet ud fra det i har skrevet, lykkedes det mig at finde frem til låsen. Stikket er ude nu, tak
Super, der er altid ekstra arbejde ved ombygning som man ikke troede man skulle i gang med 😉
Frank 
Til top
kec2 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 27-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 312
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kec2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2022 kl. 16:57
Fedt at du fik det løst.

Hvordan blev stikket ødelagt, så grundigt?
Der findes 10 slags mennesker. Dem der kan det binærer talsystem og dem der ikke kan.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu