recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - [LØST] Ingen PC lyd / Skærm HDMI
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

[LØST] Ingen PC lyd / Skærm HDMI

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Packer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Maj-2007
Sted: Sjælland
Status: Offline
Point: 527
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Packer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: [LØST] Ingen PC lyd / Skærm HDMI
    Sendt: 05-Marts-2021 kl. 13:44
Hej

Jeg har et problem med at få lyd til mine PC højtalere. Har i mistanke om at det er fordi min skærm er forbundet via HDMI. Har prøvet diverse guides fundet på nettet. Men intet har virket.

Windows 10
Acer T230H (skærm)
Creative højtalere

Hilsen
Jesper



Redigeret af Packer - 13-Marts-2021 kl. 13:56
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2021 kl. 14:16


Hej.

I et værelse i vores sommerhus bruger jeg en HDMI til VGA adapter med audio udgang, som jeg har købt på eBay.


De findes også som: 


De findes både med HDMI Han eller HDMI Hun. Men de kræver at skærmen har VGA ind. Det havde min.

Hilsen Carsten. 

Til top
Packer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Maj-2007
Sted: Sjælland
Status: Offline
Point: 527
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Packer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2021 kl. 14:30
Hej csell

Men er det virkeligt nødvendigt at have noget andet udstyr tilsluttet sin computer. Kan den ikke finde ud af sende lyd et sted hen og billede et andet.

Men tak for input. Kigger på det.

Jesper
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2021 kl. 14:50
Hej.

Jo der er muligt. Det gør f.eks. en Receiver. Her tilslutter du først Computeren til Receiverens HDMI Indgang og derefter tilslutter du
Receiverens HDMI udgang til din Skærm.

Jeg vil også tro at det kan gøres med en HDMI Extractor. De billigste kan bestilles i Kina til under 80 DKr:


Men dem har jeg ingen personlig erfaring med.

Hilsen Carsten.

Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2021 kl. 15:10
Oprindeligt skrevet af Packer Packer skrev:

Hej

Jeg har et problem med at få lyd til mine PC højtalere. Har i mistanke om at det er fordi min skærm er forbundet via HDMI. Har prøvet diverse guides fundet på nettet. Men intet har virket.

Windows 10
Acer T230H (skærm)
Creative højtalere

Hilsen
Jesper
Ja, din skærm har indbyggede højttalere, så du skal nok ind i Kontrolpanel - Lyd- Administrer lydenheder og deaktivere lyd til skærm, og aktivere lydkort i din ukendte PC Wink
Mvh. JørgenT
Til top
Packer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Maj-2007
Sted: Sjælland
Status: Offline
Point: 527
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Packer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2021 kl. 15:21
Hej

Jeg syntes jeg har prøvet det med at fortælle at den skal bruge min PC som er

Enhedsnavn HP
Processor AMD A8-6500 APU with Radeon(tm) HD Graphics       3.50 GHz
Installeret RAM 28,0 GB (27,2 GB kan bruges)
Systemtype 64-bit operativsystem, x64-baseret processor
Pen og touch Understøttelse af touch med 2 touchpunkter

Jesper



Redigeret af Packer - 05-Marts-2021 kl. 15:21
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2021 kl. 15:46
Hvordan ser dit kontrolpanel lydenheder ud?
Som min ser ud med deaktiveret SMP2230H skærm og aktiveret Speakers (onboard lydkort):




Redigeret af JørgenT - 05-Marts-2021 kl. 15:47
Mvh. JørgenT
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2021 kl. 06:58
Hvis du højreklikker på lydikonet nederst i din taskbar hvad der svarer til "open sound settings" - den 2. øverste linje, så kommer du direkte til en menu hvor du kan vælge hvor du kan vælge dit output device. 

Alternativt skal du åbne "indstillinger\system\lyd"
Til top
Packer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Maj-2007
Sted: Sjælland
Status: Offline
Point: 527
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Packer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2021 kl. 13:55
Hej

Tak for alle forslag. Fik det aldrig til at virke. Købte et USB lydkort så nu virker det.

Jesper
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu