|
Løst : Klikkene lyd fra Pladespiller |
Besvar | Side <1234> |
Forfatter | |
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19465 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hov, så gjorde du ikke som jeg skrev....... Første trin var at tage pladespiller fra riaa og kortslutte indgan på riaa. Dermed er pladespilleren ikke længere tilsluttet. Hvis klokken stadigvæk er der, fjernes både pladespiller og riaa og indgang på forstærker kortsluttes. Klaus
|
|
detlef
Guld medlem Oprettet: 15-Juli-2006 Sted: Kolding Status: Offline Point: 1390 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ahh, jamen klikken forsvinder så snart jeg tager pladespilleren fra, den er kun tilstede når den er sat til ( phono ) ...
|
|
mnielsen
Guld medlem Oprettet: 12-Maj-2017 Sted: Nordjylland Status: Offline Point: 2205 |
Funktioner
Tak(0)
|
Slog det da også klik i den gamle forstærker, eller receiver?
Redigeret af mnielsen - 17-Maj-2018 kl. 21:40 |
|
detlef
Funktioner
Tak(0)
|
På den gamle receiver er der ingen klikken . Jeg kontakter Onkyo herom... Takker for hjælpen!
|
|
detlef
Funktioner
Tak(0)
|
Og her til morgen så klikker det lystigt igen på den gamle receiver, så fejlen er i pladespilleren... har prøvet at lave en improviseret stel leding, det hjalp ikke... ydermere, så stiger lydstyrken på klikken hvis jeg har hånden på signal kablet ( ikke stikkene, men rundt om selve kablet )...
Tror det internt i tonearmen måske, men har skrevet til to danske forhandlere, og de har aldrig hørt om dette problem før....
|
|
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
|
forsvinder ikke ved at vende EL stikket?
|
|
detlef
Funktioner
Tak(0)
|
Nope, det er der uanset hvordan stikket vender... ( det er der også når el stikket ikke er sluttet til....
|
|
nhj4
Bruger Oprettet: 08-Maj-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 160 |
Funktioner
Tak(0)
|
Prøv og sætte en stel ledning mere fra værket til stel skruen på forstærkeren, ikke for tynd kabel, 0.75mm eller lidt mere.
|
|
Intet er svært når man først har får det lært, og man lærer så længe man lever, uanset hvem man er ;-)
Sølv er godt, sølv er sundt, derfor lytter jeg til det døgnet rundt ;-) |
|
Mr. Claude
Guld medlem Oprettet: 09-Marts-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 1128 |
Funktioner
Tak(0)
|
Sikker på det ikke kommer fra selve pladespilleren?! Da jeg læste overskriften tænkte jeg "det er en rega" Det er ihvertfald et kendt rega problem. På Rega 3 med glas tallerken kan man se drivhjulet stå og "slå sig" eller vibrere... hvis det klikker i højttalerne er det så nok ikke det.. Har svært ved at fatte det klikker når du ikke har tændt pladespilleren.
Har du noget el udstyr i nærheden hvis strømudstråling går ind i dit "pladespiller system"?? En lampe eller lignende...
Redigeret af Mr. Claude - 19-Maj-2018 kl. 19:12 |
|
Thomas.T
Bruger Oprettet: 25-Juni-2016 Status: Offline Point: 195 |
Funktioner
Tak(0)
|
Har du prøvet at slukke ALT i nærheden af dit anlæg? Det kan f.eks. være en dårlig strømforsyning eller lysdæmper.
|
|
mnielsen
Guld medlem Oprettet: 12-Maj-2017 Sted: Nordjylland Status: Offline Point: 2205 |
Funktioner
Tak(0)
|
Er der ingen ferritkerner på kablerne til pladespilleren? Altså også på phono-kablerne? Har du en lille batterilader til AA-batterier sat til i nærheden? Tag også denne fra, selv om den ikke lader noget ligenu... En sådan kan nemlig godt give kliklyde fra sig, og som MÅSKE kan gå i den stillestående pladespiller. __________________________________________________________________________________ Og det med støj, som går i anlægget, når det står stille... Går lige en smule Off Topic, hvis det ikke gør noget. Jeg havde engang et Akai-anlæg - lidt af det haves stadig, nåh, men når jeg spillede plader, og der var skruet højt op, kunne jeg i pauserne mellem numrene, i det fjerne høre russisk snak!!! Det var IKKE pladespilleren. Og heller ikke tuneren - begge koblede jeg HELT fra - både bagpå forstærkeren OG strøm, og når forstærkeren stod på "Phono" og var skruet meget op, så snakkedes der STADIG russisk langt derude! Det mest underlige var, at når jeg overspillede plader til bånd, så var der INTET russisk at høre på båndene, når der blev skruet ligeså højt op!
|
|
detlef
Funktioner
Tak(0)
|
OK, så er den opklaret... tog alle strømforsyninger fra, så forsvandt klikkeriet.. satte dem til en for en, og den var den til min Nvidea Shield Tv der var den skyldige!!
Nuvel, så må jeg jo ud og finde en alternativ strømforsyning til den....
|
|
Besvar | Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |