recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Løst : Klikkene lyd fra Pladespiller
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Løst : Klikkene lyd fra Pladespiller

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2018 kl. 20:36
Oprindeligt skrevet af detlef detlef skrev:

Onkyo tx-nr676e... Men, tager jeg pladespilleren fra, så er der ingen klikken, og den er der uanset om jeg bruger min RIAA ekstern eller den indbyggede... Så jeg læner mig stadig op af pladespilleren som den skyldige ..

Hov, så gjorde du ikke som jeg skrev.......

Første trin var at tage pladespiller fra riaa og kortslutte indgan på riaa. Dermed er pladespilleren ikke længere tilsluttet.

Hvis klokken stadigvæk er der, fjernes både pladespiller og riaa og indgang på forstærker kortsluttes.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
detlef Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Juli-2006
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 1390
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér detlef Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2018 kl. 20:58
Ahh, jamen klikken forsvinder så snart jeg tager pladespilleren fra, den er kun tilstede når den er sat til ( phono ) ... 
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1932
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2018 kl. 21:40
Oprindeligt skrevet af detlef detlef skrev:

Ahh, jamen klikken forsvinder så snart jeg tager pladespilleren fra, den er kun tilstede når den er sat til ( phono ) ... 

Slog det da også klik i den gamle forstærker, eller receiver?


Redigeret af mnielsen - 17-Maj-2018 kl. 21:40
Til top
detlef Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Juli-2006
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 1390
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér detlef Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2018 kl. 17:32
På den gamle receiver er der ingen klikken  . Jeg kontakter Onkyo herom... Takker for hjælpen! 
Til top
detlef Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Juli-2006
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 1390
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér detlef Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2018 kl. 11:15
Og her til morgen så klikker det lystigt igen på den gamle receiver, så fejlen er i pladespilleren... har prøvet at lave en improviseret stel leding, det hjalp ikke... ydermere, så stiger lydstyrken på klikken hvis jeg har hånden på signal kablet ( ikke stikkene, men rundt om selve kablet )... 

Tror det internt i tonearmen måske, men har skrevet til to danske forhandlere, og de har aldrig hørt om dette problem før....
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2018 kl. 11:40
forsvinder ikke ved at vende EL stikket?
Til top
detlef Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Juli-2006
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 1390
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér detlef Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2018 kl. 11:56
Nope, det er der uanset hvordan stikket vender... ( det er der også når el stikket ikke er sluttet til.... 
Til top
nhj4 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 160
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nhj4 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2018 kl. 14:57
Prøv og sætte en stel ledning mere fra værket til stel skruen på forstærkeren, ikke for tynd kabel, 0.75mm eller lidt mere.
Intet er svært når man først har får det lært, og man lærer så længe man lever, uanset hvem man er ;-)

Sølv er godt, sølv er sundt, derfor lytter jeg til det døgnet rundt ;-)
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1127
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2018 kl. 17:51
Sikker på det ikke kommer fra selve pladespilleren?! Da jeg læste overskriften tænkte jeg "det er en rega" Det er ihvertfald et kendt rega problem. På Rega 3 med glas tallerken kan man se drivhjulet stå og "slå sig" eller vibrere... hvis det klikker i højttalerne er det så nok ikke det.. Har svært ved at fatte det klikker når du ikke har tændt pladespilleren.  
Har du noget el udstyr i nærheden hvis strømudstråling går ind i dit "pladespiller system"?? En lampe eller lignende...


Redigeret af Mr. Claude - 19-Maj-2018 kl. 19:12
Til top
Thomas.T Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-Juni-2016
Status: Offline
Point: 189
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas.T Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2018 kl. 18:25
Har du prøvet at slukke ALT i nærheden af dit anlæg? Det kan f.eks. være en dårlig strømforsyning eller lysdæmper.
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1932
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2018 kl. 07:35
Oprindeligt skrevet af detlef detlef skrev:

Nope, det er der uanset hvordan stikket vender... ( det er der også når el stikket ikke er sluttet til.... 

Er der ingen ferritkerner på kablerne til pladespilleren? Altså også på phono-kablerne? Har du en lille batterilader til AA-batterier sat til i nærheden? Tag også denne fra, selv om den ikke lader noget ligenu... En sådan kan nemlig godt give kliklyde fra sig, og som MÅSKE kan gå i den stillestående pladespiller.


__________________________________________________________________________________
Og det med støj, som går i anlægget, når det står stille... Går lige en smule Off Topic, hvis det ikke gør noget.

Jeg havde engang et Akai-anlæg - lidt af det haves stadig, nåh, men når jeg spillede plader, og der var skruet højt op, kunne jeg i pauserne mellem numrene, i det fjerne høre russisk snak!!!

Det var IKKE pladespilleren. Og heller ikke tuneren - begge koblede jeg HELT fra - både bagpå forstærkeren OG strøm, og når forstærkeren stod på "Phono" og var skruet meget op, så snakkedes der STADIG russisk langt derude! Det mest underlige var, at når jeg overspillede plader til bånd, så var der INTET russisk at høre på båndene, når der blev skruet ligeså højt op!
Til top
detlef Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Juli-2006
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 1390
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér detlef Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2018 kl. 09:31
OK, så er den opklaret... tog alle strømforsyninger fra, så forsvandt klikkeriet.. satte dem til en for en, og den var den til min Nvidea Shield Tv der var den skyldige!!

Nuvel, så må jeg jo ud og finde en alternativ strømforsyning til den....
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu