recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Løst: kodibuntu vs Sony reciever, passthrough?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Løst: kodibuntu vs Sony reciever, passthrough?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
BoNJacobsen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 17-December-2007
Status: Offline
Point: 26
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BoNJacobsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Løst: kodibuntu vs Sony reciever, passthrough?
    Sendt: 24-Oktober-2015 kl. 19:01
Hej Gruppe
Da jeg ikke kunne få pass through til at fungere på min Asus EEE, har jeg bygget en ny HTPC baseret på  en core 2 duo og lidt stumper jeg havde liggende.
JEg er gået all-in, og har installeret Kodibuntu, og har fået det op at køre med fjernbetjening og det hele.
men...
Passthrough driller stadigvæk.

Når jeg aktiverer passthrough er der ingen lyd i forstærkeren, men der er lyd i fjernsynet ?!
Signalet går fra HTPC ind i reciever og så videre op til TV.
Så HTPC'en sender et signal ud, som recieveren ikke kan forstå, men fjernsynet kan godt ?!

Jeg har testet med en PS4, og der kan jeg godt få surround til at fungere, så jeg tror umiddelbart ikke at fejlen ligger i opsætning af recieveren.

På HTPC har jeg slået det onboard lydkort helt fra, jeg kan fint få lyd uden passthrough.

Filerne jeg tester med er med AAC lyd, hvis det betyder noget

What to do???

mvh
Bo

Redigeret af BoNJacobsen - 25-Oktober-2015 kl. 12:14
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BoNJacobsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2015 kl. 19:04
Edit, jeg kan se at recieveren ikke kan dekode AAC lyd, så lad mig lige få testet igennem med noget andet.

Er det normalt at en reciever ikke kan dekode AAC?

Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BoNJacobsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2015 kl. 12:16
Sad i de mørke timer i aftes og puslede.
Ved et uheld kom jeg til at skifte indgang på recieveren, så den ikke modtog signal fra Kodi længere.
Da jeg skiftede tilbage var der surround Shocked
Af en eller anden årsag skal jeg lige skifte væk fra kilden, og så tilbage igen, for at få recieveren til at arbejde, meget mystisk...
mvh
Bo
Til top
N1ck Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 19-August-2009
Sted: Denmark
Point: 44
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér N1ck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2015 kl. 12:37
Hvordan har du recieveren forbundet? HDMI eller kun lyd eller en kombination af flere forskellige indgange ?
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BoNJacobsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2015 kl. 17:10
HDMI.
Når jeg kører fra PS4 er der ingen problemer.
Kan det være det der hdmi kontrol værk ?

Til top
N1ck Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér N1ck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2015 kl. 10:32
Hvordan see dine lydindstillinger ud i kodi? Hvad har du valgt som audio output unit og hvad har du valgt som passthrough unit?
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BoNJacobsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2015 kl. 21:51
Lyden går til HDMI, med pass through slået til.
Om det lige er 2.0 eller 5.1 kan jeg ikke huske, men det er vist også ligegyldigt når man kører pas through.

Jeg har slået computerens on board lydkort fra, så jeg har kun to hdmi muligheder.
ATIHDMI og Default HDMI.
Til top
N1ck Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér N1ck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2015 kl. 10:18
OK Det lyder umiddelbart rigtigt. Nu kører jeg godt nok Windows udgaven,men men under lydindstillingerne skal jeg vælge "wasapi" (AMD HDMI) under både output og passthrough indstillingerne. Og med det bliver maskiner altid detected som indput af min recieveren
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BoNJacobsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2015 kl. 11:29
Wasapi er ikke tilgængelig for mig.
Det står godt nok i div. guides at det er den som skal vælges...
Til top
N1ck Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér N1ck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2015 kl. 11:41
Har du mulighed for at åbne et skrivebord eller en terminal og installere officielle (ikke opensource) drivere? Hvis dit grafik eller onboard grafik kort ikke er fuldt supporter med de leverede drivere kan det være et par nye drivere kan fixe det
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BoNJacobsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2015 kl. 16:49
Jeg vil bestemt mener at det er proprietære drivere, som er installeret.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu