recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LØST - Ny harddisk i ViasatPlusHD (Pace)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

LØST - Ny harddisk i ViasatPlusHD (Pace)

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
martinjochimsen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 29-December-2015
Sted: 2770 Kastrup
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér martinjochimsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: LØST - Ny harddisk i ViasatPlusHD (Pace)
    Sendt: 29-December-2015 kl. 20:48
Hejsa

Jeg har en 4 år gammel ViasatPlusHD boks (PACE TDS 865 NV), som er begyndt at give mange problemer. Den optager ikke altid det, som den bliver bedt om. Nogle gange optager den kun de første 5 minutter, og ofte hakker og springer den adskellige minutter i optagelserne.
Min kone og børn synes især det er "MEGA" træls, når det sker, lige når vinderen af Den Store Bagedyst skal kåres!!! :-)

Boksen er blevet opdateret med nyeste software, og harddisken er formateret et par gange, men uden at det har hjulpet.

En ny boks koster 1199 eller 49 kr. i 24 måneder.
Viasats tekniske afdeling mente, at det ville blive dyrere at skifte harddisken ud end at købe en ny boks.
Jeg synes det er lidt spild af ressourcer!
Da der ikke længere er reklamationsret på den, så er jeg parat til "selv" at gøre noget.

Jeg kan jo ikke umiddelbart sætte en ny harddisk i, for så kommer jeg til at mangle Viasats software.
Ville det virke, hvis jeg lavede en klon af den gamle harddisk og satte i i stedet for?
Findes der uautoriserede værksteder, som har Viasats software, som kan lægges over?
Med uautoriserede men jeg naturligvis ikke ulovlige, men blot "ikke-Viasat-værksteder-som-skal-ha'-kassen-for-et-simpelt-indgreb".
Kan jeg selv downloade softwaren og installere?

Hilsen og godt nytår.
Martin :-)


Redigeret af martinjochimsen - 19-Januar-2016 kl. 01:13
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2015 kl. 20:55
Softwaren er formentlig ikke på harddisken, men på selve boksen. Hvis jeg var dig ville jeg blot prøve at sætte en ny i. Jeg vil tro boksen selv formatere harddisken, så den vil virke i boksen. Hvis ikke, så kan du jo bare klone harddisken over på en ny harddisk.


Til top
stonefree Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 20-September-2006
Status: Offline
Point: 58
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stonefree Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2015 kl. 21:05
Jo du kan uden videre sætte en ny disk i - det eneste du mister er de optagelser der ligger på den gamle. Jeg gjorde det for nylig da den seneste software opdatering tilsyneladende under alle omstændigheder gjorde det nødvendigt at formatere den gamle disk. Og det er fuldstændigt lige ud af landevejen - der er masser af plads i boksen så ikke nogen grund til at spekulere over tykkelsen, der er plads til en hvilken som helst 2.5" disk.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Online
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2015 kl. 22:10
Oprindeligt skrevet af martinjochimsen martinjochimsen skrev:

Jeg har en 4 år gammel ViasatPlusHD boks (PACE TDS 865 NV), som er begyndt at give mange problemer. Den optager ikke altid det, som den bliver bedt om. Nogle gange optager den kun de første 5 minutter, og ofte hakker og springer den adskellige minutter i optagelserne.
Min kone og børn synes især det er "MEGA" træls, når det sker, lige når vinderen af Den Store Bagedyst skal kåres!!! :-)

Boksen er blevet opdateret med nyeste software, og harddisken er formateret et par gange, men uden at det har hjulpet. 
Kan selvfølgelig godt være defekt harddisk. 
Men med 4 år på bagen og periodiske fejl ville jeg nok kigge på elektrolytter i strømforsyning, de kunne måske være udtørret? (kan give ustabil/for lav spænding)

Hint: Prøv at Google "bad capacitors"

Mvh. JørgenT


Redigeret af JørgenT - 29-December-2015 kl. 22:15
Til top
martinjochimsen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 29-December-2015
Sted: 2770 Kastrup
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér martinjochimsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2015 kl. 00:46
Mange tak for jeres MEGET hurtige (og opløftende) svar. Jeg vil først prøve bare at smide en ny HD i. I mellem tiden vil jeg så læse lidt op på elektrolytter! :-)

P.S. Hvilket filsystem skal harddisken mon have? FAT, NTSF, EXT4?



Redigeret af martinjochimsen - 30-December-2015 kl. 00:59
Til top
Neobi/q Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 21-Juli-2010
Sted: Haslev
Status: Offline
Point: 355
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Neobi/q Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2015 kl. 07:53
Du skal umiddelbart bare sætte den i boksen, og så lave en forced formatering fra fronten. Mener vidst nok det er "EPG + højre pil + venstre pil + EPG" når alle lamper lyser under opstart. (Kan være jeg er lidt rusten, prøv at tjekke viasat.dk)
Lukker jeg lort ud. Så skriv en pm. Det er altid rart at lære noget nyt
Til top
martinjochimsen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 29-December-2015
Sted: 2770 Kastrup
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér martinjochimsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2016 kl. 01:12
PROBLEM LØST!

Nu har jeg skiftet harddisken ud i min ViasatPlusHD boks, og det eneste problem jeg fik var, at der påny skulle sendes signal til boksen fra Viasat. Da jeg først fik kontakt til den tekniske support hos Viasat (efter 27 minutters venten), så tog det 10 sekunder, og så var der hul igennem.
Jeg har ikke længere de hakkende problemer med mine optagelser.
Tak for input.

Hilsen
Martin
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu