recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Løst - Optage lyd fra USB enhed - hjælp
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Løst - Optage lyd fra USB enhed - hjælp

 Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Løst - Optage lyd fra USB enhed - hjælp
    Sendt: 04-Marts-2021 kl. 17:58
Jeg har et enkelt kassettebånd med en privat optagelse jeg gerne vil have over på computeren. Til formålet har jeg en USB kassette afspiller. Har prøvet at optage med audacity, som virkede dengang jeg havde Windows 7, men med Windows 10 får jeg fejlen "Error opening recording device og fejlkode 9999". Jeg kan høre lyden, men ikke optage den. Har også prøvet et par andre programmer og får lignende fejl .
Gode forslag efterlyses.

Flemming




Redigeret af fltk - 06-Marts-2021 kl. 13:45
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2021 kl. 18:01
Hvordan kan du høre det?

Hvis det er ud gennem computerens højttalere, er der måske hjælp her:


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2021 kl. 18:42
Jeg bruger Audiograbber til nogle optagelser, har dog til nogle ting afspillet på PC været nød til at køre lyd ud-ind igennem et USB lydkort via optisk, for at få en intern "Windows" stream til Audiograbber at optage på.  Wink LOL
Hvis du henter og installerer Audiograbber, der kan være virus fra de sites den findes på Dead

Men burde også kunne optages med Audacity, men måske dit problem også er at finde den interne stream? 

EDIT: Lidt hurtig googling fandt:


Redigeret af JørgenT - 04-Marts-2021 kl. 18:45
Mvh. JørgenT
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2021 kl. 19:53
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Jeg bruger Audiograbber til nogle optagelser, har dog til nogle ting afspillet på PC været nød til at køre lyd ud-ind igennem et USB lydkort via optisk, for at få en intern "Windows" stream til Audiograbber at optage på.  Wink LOL
Hvis du henter og installerer Audiograbber, der kan være virus fra de sites den findes på Dead

Men burde også kunne optages med Audacity, men måske dit problem også er at finde den interne stream? 

EDIT: Lidt hurtig googling fandt:


Jeg har allerede Audiograbber (dog ikke installeret) som jeg tidligere brugte til at rippe CD'er med. Kan det også optage gennem USB, eller er det kun fra mikrofon som dit link vedrørende Audicity fejlen også relaterer sig til?

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2021 kl. 19:55
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Hvordan kan du høre det?

Hvis det er ud gennem computerens højttalere, er der måske hjælp her:
Klaus


Ja, det er igennem PC skærmens indbyggede højttalere jeg kan høre lyden. Vil lige tjekke dit link, men har ikke store forhåbninger.

Update: Desværre ingen forskel. Jeg havde været igennem de viste indstillinger. Audacity anbefaler selv, at man ignorerer stereomix og i stedet vælger den tilsluttede USB enhed (som desværre heller ikke virker).

Flemming


Redigeret af fltk - 04-Marts-2021 kl. 20:10
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2021 kl. 20:09
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Vil lige tjekke dit link, men har ikke store forhåbninger.


Hvorfor ikke?

Jeg har brugt den metode i mange år og har lige checket om jeg stadig kan - og det kan jeg!


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2021 kl. 20:10
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Vil lige tjekke dit link, men har ikke store forhåbninger.


Hvorfor ikke?

Jeg har brugt den metode i mange år og har lige checket om jeg stadig kan - og det kan jeg!


Klaus


Også via USB?

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2021 kl. 20:14
Jeg vil lige prøve på en anden PC for at se om det gør nogen forskel.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2021 kl. 20:40
Desværre samme fejl på en anden PC.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2021 kl. 20:49
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Jeg har allerede Audiograbber (dog ikke installeret) som jeg tidligere brugte til at rippe CD'er med. Kan det også optage gennem USB, eller er det kun fra mikrofon som dit link vedrørende Audicity fejlen også relaterer sig til?

Flemming
Har aldrig prøvet sådan en USB casette dims, spørgsmål er om den den kan virke som LINE/MIC  indgang?
For den måde jeg brugte USB lydkort på var at sende lyd ud og ind igen på optisk, som kunne vælges som LINE indgang. 
Hvis du åbner Kontrolpanel - Hardware og lyd - Administrer lydenheder - Optagelse 
Kan du så se USB casetten der?  
Mvh. JørgenT
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2021 kl. 21:08
Ja, jeg kan se den og den er valgt som optagekilde både her og også i Audacity 

Flemming 
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2021 kl. 21:27
Så har jeg ikke noget bud, andet end trick med et ekstra USB lydkort.  
Mvh. JørgenT
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu