|
Løst - Optage lyd fra USB enhed - hjælp |
Besvar | Side <1234 5> |
Forfatter | |
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19555 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det kan jeg ikke huske, det jeg prøvede her til aften var analog lyd ind og lyd afspillet i et program til at lægge lyd i modeltog (hvor der ellers er spærret for adgang til lydene) Tricket er at du optager den lyd der kommer ud til højttalerne. Du skriver at Audacity ikke anbefaler stereomix, men har du prøvet stereomix? Det er netop stereomix der gør at man kan optage alt muligt. Klaus
|
|
fltk
Platin medlem Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10474 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ja, jeg har prøvet stereomix. Så kommer der slet ingen lyd.
Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19555 |
Funktioner
Tak(0)
|
Når du slutter din USB afspiller til din PC, kan du så få lyden ud gennem din computers højttalere og skrue op og ned for lyden ved hjælp af computerens volumenkontrol?
Klaus
|
|
fltk
Funktioner
Tak(0)
|
Ja
Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
KlausDM
Funktioner
Tak(0)
|
Hvordan ser disse to ud hos dig? Klaus
|
|
fltk
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg ville gerne have taget tilsvarende billeder af mine indstillinger, men det kan jeg ikke finde ud af, så her kommer indstillingerne. Afspilning: Grøn flueben ved PC-skærms højttalere Grøn telefonikon ved min USB cassette afspiller, som står som standard kommunikationsenhed Øvrige, højttalere Microsoft og Realtek HD Audio står som klar Der er ingen deaktiverede enheder Optagelse: Grøn flueben ved USB cassette afspiller, standardenhed Alle øvrige, og der er mange, står som enten ikke tilsluttet, ikke tilgængelig i øjeblikket, eller deaktiveret Er der noget som bør stå anderledes? Jeg er kommet i tanke om en mulighed som måske kunne være en løsning. Cassette afspilleren har en hovedtelefonudgang. Kan jeg slutte den til mikrofonindgangen på min PC uden at risikere at brænde noget af p.g.a. inkompatibilitetsproblemer med spænding/impedans etc? Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
|
fltk
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har nu tilsluttet kabel mellem hovedtelefon out og mikrofon in og får fint lyd igennem. Har også sat optagerenheder nøjagtig som dine, men jeg får ingen udslag på volumeteret på stereomix og får stadig samme fejl i Audacity. Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
|
JørgenT
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5300 |
Funktioner
Tak(0)
|
Kan forstå du har 2 PC'er - prøv at afspille fra den ene til LINE IN på den anden og optage herpå. Den USB casette, følger der ikke et optage program med dertil? Link/info om dimsen?
|
|
Mvh. JørgenT
|
|
JørgenT
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5300 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis enheder (LINE IN) er deaktiveret er det sikkert fordi der ikke er jackstik monteret i hunstikket
Prøve at skrive Klippeværktøj i kommandolinie søgefeltet, så kan du lave screendump af et felt af skærmen
|
|
Mvh. JørgenT
|
|
fltk
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har allerede prøvet både Line in og MIC in. Det giver ingen forskel, der er ingen overstyring på nogen af dem. Det med at overspille fra den ene PC til den anden skulle vel give det samme som når jeg tilslutter cassette afspilleren til PC'en via LINE in/MIC in. Det var netop Audacity der fulgte med afspilleren i sin tid, men det var helt tilbage hvor jeg brugte Windows 7 og da virkede det. Jeg har også forsøgt med programmet Ocenaudio, men det giver en tilsvarende fejl. Det er som om programmet ikke genkender optagerenheden, selvom den er vist og valgt. Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
|
JørgenT
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis du tilslutter en mobiltlf. til LINE In, kan du så optage fra den?
Hvis det er en USB casette ville jeg da forvente at den optræder som lydkort i PC?
|
|
Mvh. JørgenT
|
|
fltk
Funktioner
Tak(0)
|
"Dimsen" ser sådan ud. Manualen har jeg ikke længere. Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
|
Besvar | Side <1234 5> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |