recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Løst - Optage lyd fra USB enhed - hjælp
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Løst - Optage lyd fra USB enhed - hjælp

 Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10303
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2021 kl. 11:50
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Hvis du tilslutter en mobiltlf. til LINE In, kan du så optage fra den?
Hvis det er en USB casette ville jeg da forvente at den optræder som lydkort i PC? Smile


Har ikke prøvet med mobiltelefon.
Hvis jeg tilslutter afspilleren med USB, står den som PnP USB Audio Device. Hvis jeg tilslutter med lydkabel står den som enten Line eller Mikrofon, alt efter hvilken jeg aktiverer. Og som nævnt virker afspilning fint med alle metoder, men ikke optagelse.

Flemming


Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2021 kl. 12:50
De billeder af dimsen er i så ringe opløsning at mine gamle øjne ikke kan læse hvad der står LOL

Prøv at tilslutte USB casette hovedtlf out til LINE IN på anden PC og optage herpå.
Så USB dimsen ikke forvirrer/forstyrrer på den PC der skal optage. Wink
Mvh. JørgenT
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10303
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2021 kl. 13:04
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

De billeder af dimsen er i så ringe opløsning at mine gamle øjne ikke kan læse hvad der står LOL

Prøv at tilslutte USB casette hovedtlf out til LINE IN på anden PC og optage herpå.
Så USB dimsen ikke forvirrer/forstyrrer på den PC der skal optage. Wink


Jeg er ellers ældre end dig og kan godt læse hvad der står, men det har nu ingen betydning for dette her Smile.

Jeg vil prøve dit forslag med 2 computere i morgen.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2021 kl. 14:04
Hej.

Jeg undrer mig over, om der findes et fabrikat eller type nummer?

Jeg har også svært ved at læse hvad der står på pakken, men så tog jeg et screen dump og forstørrede det 300% i et billed behandlings program.

Men ellers vil jeg i et forsøg på at finde flere oplysninger, forslå at installere USBDeview fra:


Citat: 'USBDeview is a small utility that lists all USB devices that currently connected to your computer .....
For each USB device, extended information is displayed: Device name/description, device type, serial
 number (for mass storage devices), the date/time that device was added, VendorID, ProductID, and more...'

Her er et eksempel fra en USB Audio device på min egen PC:

'0000.001a.0000.001.002.002.000.000.000 USB Audio Device Audio No Yes No No 1/13/2020 5:20:56 PM 1/14/2020 12:51:03 AM 0d8c 000e 1.00 01 01 00 INTEL usbaudio @wdma_usb.inf,%USBAudio.SvcDesc%;USB Audio Driver (WDM) usbaudio.sys (Generic USB Audio) Generic USB Audio Device    USB Audio Device 10.0.18362.997 USBAudio wdma_usb.inf USB\VID_0D8C&PID_000E&MI_00\8&fdaa840&0&0000 SilentInstall, SurpriseRemovalOK'

Det der kunne være interessant for at finde flere oplysninger er : VendorID, ProductID, Driver Filename og Driver Infpath.

Og hvad der evt står i Inf filen.

Hilsen Carsten.


Redigeret af csell - 05-Marts-2021 kl. 14:05
Til top
FNørd Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 702
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FNørd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2021 kl. 15:12
Har ikke læst hele tråden igennem!

Du kunne prøve Screenflow, som er et videoprogram der tager lyden med.

Der er også en funktion der kun tager lyden!

Så får du en .mp4 fil og kan så arbejde videre med den.

Redigeret af FNørd - 05-Marts-2021 kl. 15:35
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2021 kl. 16:55
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Jeg ville gerne have taget tilsvarende billeder af mine indstillinger, men det kan jeg ikke finde ud af, så her kommer indstillingerne.

Klippeværktøj er i snart enhver Windows.
https://support.microsoft.com/da-dk/windows/brug-af-klippeværktøj-til-at-hente-skærmbilleder-00246869-1843-655f-f220-97299b865f6b

Jeg bruger endda bare alt+PrtScrn og paster herefter det udklippede ind i et billedprogram.


Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Optagelse:
Grøn flueben ved USB cassette afspiller, standardenhed
Alle øvrige, og der er mange, står som enten ikke tilsluttet, ikke tilgængelig i øjeblikket, eller deaktiveret

Er der noget som bør stå anderledes?

Stereomix, er den der?
Hvis der ikke er en stereomix, eller den ikke er aktiveret, er det klart at du ikke kan optage noget fra den!

Gå denne side igennem slavisk, så virker det.


Klaus


Redigeret af KlausDM - 05-Marts-2021 kl. 16:56
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2021 kl. 17:13
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

  Gå denne side igennem slavisk, så virker det.

Hej.

Har du overvejet hvor gammel tråd starters USB kassette afspiller er?
Og hvilken Windows version, den er udviklet til.

Det er ikke usandsynligt, at alt ikke virker sammen med en moderne Windows.

Hilsen Carsten.


Redigeret af csell - 05-Marts-2021 kl. 17:13
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2021 kl. 17:38
Har du læst linket og det andet jeg har skrevet?

Enheden virker fint, lyden fra den kan komme ud fra computerens højttalere.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10303
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2021 kl. 23:33
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Stereomix, er den der?
Hvis der ikke er en stereomix, eller den ikke er aktiveret, er det klart at du ikke kan optage noget fra den!

Gå denne side igennem slavisk, så virker det.
Klaus


Ja stereomix er der og er aktiveret. Og de billeder du viser i din vejledning er oldgamle og passer hverken i Windows 10, hvor tekst er anderledes, f.eks er der ikke noget der hedder "virker" i Windows 10 og i Audacity er interfacet helt anderledes, så prøv lige at opdatere vejledningen så den passer til aktuelle forhold.Smile

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10303
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2021 kl. 23:37
Oprindeligt skrevet af FNørd FNørd skrev:

Har ikke læst hele tråden igennem!

Du kunne prøve Screenflow, som er et videoprogram der tager lyden med.

Der er også en funktion der kun tager lyden!

Så får du en .mp4 fil og kan så arbejde videre med den.


Screenflow er et Mac program som ikke virker i WindowsConfused

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2021 kl. 00:19
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Ja stereomix er der og er aktiveret. Og de billeder du viser i din vejledning er oldgamle og passer hverken i Windows 10, hvor tekst er anderledes, f.eks er der ikke noget der hedder "virker" i Windows 10 og i Audacity er interfacet helt anderledes, så prøv lige at opdatere vejledningen så den passer til aktuelle forhold.Smile


Done:
http://moppe.dk/optaud.html


Klaus


Redigeret af KlausDM - 06-Marts-2021 kl. 00:19
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10303
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2021 kl. 00:26
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Ja stereomix er der og er aktiveret. Og de billeder du viser i din vejledning er oldgamle og passer hverken i Windows 10, hvor tekst er anderledes, f.eks er der ikke noget der hedder "virker" i Windows 10 og i Audacity er interfacet helt anderledes, så prøv lige at opdatere vejledningen så den passer til aktuelle forhold.Smile


Done:


Klaus


Nej, der er intet ændret hverken i Windows eller Audacity billeder.Ouch

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu