recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Løst - Optage lyd fra USB enhed - hjælp
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Løst - Optage lyd fra USB enhed - hjælp

 Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10302
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2021 kl. 00:41
Jeg får denne fejl når jeg trykker på record.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2021 kl. 01:08
Jo, det er der!
Men din computer læse nok fra cache, tryk F5 et par gange...


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2021 kl. 01:15
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Jeg får denne fejl når jeg trykker på record.

Skift vært fra MME til Windows WASAPI.
Hvilken samplerate og bitdybde bruger du?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Erik K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 29-November-2020
Status: Offline
Point: 263
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2021 kl. 01:59
Flemming, du har vel opdateret Audacity ? :-)

Jeg har nøjagtig den samme afspiller liggende - har ikke brugt den, siden jeg kørte Vista på en tidligere PC.

Jeg ser lige, om jeg får tid til at afprøve samspillet mellem den gamle afspiller og Win10 i løbet af imorgen.

Jeg vender tilbage.

Erik
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10302
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2021 kl. 07:45
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:


Skift vært fra MME til Windows WASAPI.
Hvilken samplerate og bitdybde bruger du?

Klaus


Jeg har afprøvet samtlige kombinationer mellem vært og optagerenhed. Jeg har prøvet både 44100 og 48000 hz, 16 bit. Når jeg vælger WASAPI får jeg denne fejl:




Redigeret af fltk - 06-Marts-2021 kl. 07:55
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10302
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2021 kl. 07:48
Oprindeligt skrevet af Erik K Erik K skrev:

Flemming, du har vel opdateret Audacity ? :-)

Jeg har nøjagtig den samme afspiller liggende - har ikke brugt den, siden jeg kørte Vista på en tidligere PC.

Jeg ser lige, om jeg får tid til at afprøve samspillet mellem den gamle afspiller og Win10 i løbet af imorgen.

Jeg vender tilbage.

Erik


Jeg bruger nyeste version, 2.4.2.
Ser frem til hvad du finder ud af.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10302
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2021 kl. 07:48
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Jo, det er der!
Men din computer læse nok fra cache, tryk F5 et par gange...
Klaus


Tak, F5 hjalp.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10302
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2021 kl. 07:52
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Hej.

Jeg undrer mig over, om der findes et fabrikat eller type nummer?

Jeg har også svært ved at læse hvad der står på pakken, men så tog jeg et screen dump og forstørrede det 300% i et billed behandlings program.

Men ellers vil jeg i et forsøg på at finde flere oplysninger, forslå at installere USBDeview fra:


Citat: 'USBDeview is a small utility that lists all USB devices that currently connected to your computer .....
For each USB device, extended information is displayed: Device name/description, device type, serial
 number (for mass storage devices), the date/time that device was added, VendorID, ProductID, and more...'

Her er et eksempel fra en USB Audio device på min egen PC:

'0000.001a.0000.001.002.002.000.000.000 USB Audio Device Audio No Yes No No 1/13/2020 5:20:56 PM 1/14/2020 12:51:03 AM 0d8c 000e 1.00 01 01 00 INTEL usbaudio @wdma_usb.inf,%USBAudio.SvcDesc%;USB Audio Driver (WDM) usbaudio.sys (Generic USB Audio) Generic USB Audio Device    USB Audio Device 10.0.18362.997 USBAudio wdma_usb.inf USB\VID_0D8C&PID_000E&MI_00\8&fdaa840&0&0000 SilentInstall, SurpriseRemovalOK'

Det der kunne være interessant for at finde flere oplysninger er : VendorID, ProductID, Driver Filename og Driver Infpath.

Og hvad der evt står i Inf filen.

Hilsen Carsten.


Jeg ved ikke hvor du vil hen med ovenstående. Der står hverken type, fabrikat etc. på afspiller eller æske. Det mener jeg også er fuldstændig ligegyldig når jeg kan få lyd igennem. Hvis afspilleren er tilsluttet med et lydkabel i mikrofonindgangen skal den i princippet opføre sig og opfattes som en mikrofon.

Flemming


Redigeret af fltk - 06-Marts-2021 kl. 07:53
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2021 kl. 09:09
Hej.

Jeg prøvede at google, og tror at jeg har fundet den, eller en næsten magen til:


Citat: 'Convert MP3 cassette / tape to USB memory automatically without any other device. Never go out and search for the audio editor to record again, you are the expert with this converter.
Multifunctional converter! Can be used as a walkman, listening to the cassette / tape with headphones, speakers, car stereo. Just plug the 3.55mm auxiliary jack into the converter and enjoy the sound memory.
Easy operation Two modes to convert cassette / tape to MP3: Manual mode / Automatic mode.
This device has the playback function to easily check the recorded file. It may cause some problems with the thumb drive's NTFS format. Flash / Thumb memory recommendation format, USB disk: FAT, FAT32, exFAT. Attention: it only records when the tape is playing.
Rip music on tape directly to a USB flash drive in MP3 format, no computer required.'

Så et godt spørgsmål må være, om din har en USB slot til en USB stick?

Hilsen Carsten.

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10302
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2021 kl. 09:49
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Hej.

Jeg prøvede at google, og tror at jeg har fundet den, eller en næsten magen til:


Citat: 'Convert MP3 cassette / tape to USB memory automatically without any other device. Never go out and search for the audio editor to record again, you are the expert with this converter.
Multifunctional converter! Can be used as a walkman, listening to the cassette / tape with headphones, speakers, car stereo. Just plug the 3.55mm auxiliary jack into the converter and enjoy the sound memory.
Easy operation Two modes to convert cassette / tape to MP3: Manual mode / Automatic mode.
This device has the playback function to easily check the recorded file. It may cause some problems with the thumb drive's NTFS format. Flash / Thumb memory recommendation format, USB disk: FAT, FAT32, exFAT. Attention: it only records when the tape is playing.
Rip music on tape directly to a USB flash drive in MP3 format, no computer required.'

Så et godt spørgsmål må være, om din har en USB slot til en USB stick?

Hilsen Carsten.



Nej, det er ikke den. Der kan ikke tilsluttes USB stick til min afspiller. Den har kun en mini-USB bøsning for tilslutning til PC.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10302
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2021 kl. 13:41
Så lykkedes det. Ikke med Audacity, som jeg nu har opgivet, men med programmet Soundtap Streaming Audio Recorder.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Erik K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 29-November-2020
Status: Offline
Point: 263
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2021 kl. 21:03
Hej Flemming

Det var godt, at du fandt et brugbart program - jeg ville også have foreslået dig, at finde et andet program end Audacity, hvis ikke du stadig har den gamle installations-CD. Thumbs Up

Afspilleren kan tilsyneladende ikke arbejde sammen med de nyere versioner af Audacity. Jeg kunne ikke få det til at virke med nyeste version, som jeg havde installeret på PC.

Jeg havde så CD´en, der kom med afspilleren liggende i æsken og installerede den gamle version ved siden af - den version (1.3 Beta) virker upåklageligt :-)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu