recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LØST Skrottes. Røde plamager  på LG OLED B6 - 2016
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

LØST Skrottes. Røde plamager på LG OLED B6 - 2016

 Besvar Besvar Side  <1 567
Forfatter
Besked
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6622
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2023 kl. 19:48
Oprindeligt skrevet af javilha javilha skrev:

kan man ikke blot bruge sådan en tuttiføjs her til at få lyd tilbage på anlæg?

Jeg har startet en ny tråd, da det ikke mere handler om røde plamager. I går var der de samme plamager ved hvide og lyseblå felter på tv, så det bliver skrottet. 

Venlig hilsen
KB
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1070
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2023 kl. 19:56
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Furry@  Sætter du bare et stik i uden at se om det er et usb, et hdmi, et optisk, eller et coax stik? Det står højt og tydeligt hvilket hdmi stik der er med eARC.

Du kan ikke direkte sammenligne et optisk lydkabel med et internetkabel. Der er sikkert en kraftig tykkelsesforskel, og sikkert flere forskelle.


Mit tv har kun et optisk stik, så jeg kommer ikke til at bruge det forkerte optiske stik.
Klar plastiktråd tynderer end et menneskehår, så et internet fiber kabel er altså tyndere end et optisk kabel.

Derfor undrer det mig du siger et kobber kabel kan overføre mere end et optisk når det modsatte gælder for et internet kabel.


Fiberkabler Fiberkabler (eller lyslederkabler) består af hundredvis af små glastråde eller klare plastiktråde, der er tyndere end et menneskehår. Hver eneste tråd har kapacitet til at levere signaler til millioner af tv og computere samtidig. Det gør fibernet til den absolut foretrukne teknologi, når der skal leveres internet.

https://www.energifyn.dk/privat/fibernet/fiberforum/bliv-klogere-pa-fiber/

Redigeret af Furry - 22-Januar-2023 kl. 19:57
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2023 kl. 21:07
Furry@  du må igang med at google, jeg aner ikke hvorfor Wink
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2023 kl. 21:21
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Furry@  du må igang med at google, jeg aner ikke hvorfor Wink
Ikke mit speciale heller LOL 
Men noget af forklaring findes i brydningsvinkler og refleksioner i fiberen. Måske dette dokument kan hjælpe på forståelsen:

Derudover er der også forskel (pris?) på kilde og detektor i enden af fiberen. 
Mvh. JørgenT
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2023 kl. 10:54
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Du kan ikke direkte sammenligne et optisk lydkabel med et internetkabel. Der er sikkert en kraftig tykkelsesforskel, og sikkert flere forskelle.


Har INTET med tykkelsen på det optiske kabel at gøre!
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2023 kl. 11:10
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Du kan ikke direkte sammenligne et optisk lydkabel med et internetkabel. Der er sikkert en kraftig tykkelsesforskel, og sikkert flere forskelle.


Har INTET med tykkelsen på det optiske kabel at gøre!
Jeg har vist tydeliggjort min uvidenhed i tidligere indlæg, jeg aner ikke en dyt om fiberkabler Wink
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2023 kl. 11:30
Det optiske kabel kan godt transportere langt højere datarater, men det er den Toslink standardisering (med board, port og interface), man har valgt til TV-skærme og afspillere, som har disse specifikationer og begrænsninger.

Det er opsummeret i denne tabel:





Redigeret af Rasmus Larsen - 23-Januar-2023 kl. 12:07
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 567
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu