recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - [Løst! TAK! ] Optage stream fra Norlys
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

[Løst! TAK! ] Optage stream fra Norlys

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
eltaxNov06 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 21-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 37
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér eltaxNov06 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: [Løst! TAK! ] Optage stream fra Norlys
    Sendt: 05-Januar-2024 kl. 10:18
Jeg ser tv på min pc, og har Norlys 8-kanaler, bla tv2Sport.
Jeg vil gerne se Amerikansk basket og NFL, men det kommer på helt forkert tid.
Jeg har tidligere brugt screen-capture og optaget natten over, men nú er der blokeret for dét. Optagelsen er sort, der er kun lyd.
Jeg har spurgt Norlys hvorfor de har indkodet deres stream så den ikke kan optages, men det svarer de slet ikke på. de fjernede endda opslaget....
(Afaik er det lovligt at have een kopi af digitale-kilde, til privat brug, men rettigheden blokeres..)
er der nogen der har en smart måde at optage en stream ?
Hvis det kræver en 'boks' af en art så fred med dét, den kan jeg godt købe, men hvad er der af muligheder?

pfh tak.
--------------------

Firefox uden hardware-acc gør det muligt at screen-optage Norlys/TV2Sport med temmelig dårlig lyd, men ok billede.

Redigeret af eltaxNov06 - 09-Januar-2024 kl. 01:58
Mvh. eltaxNov06
--------
Eltax DVR555HD
Denver DCB109HD
LG RC388
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2024 kl. 10:44
Brug iTop Screen Recorder.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Thomas.T Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-Juni-2016
Status: Offline
Point: 192
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas.T Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2024 kl. 13:00
Hvorfor ikke bare bruge arkivet i Norlys Play?
Til top
bubbleboy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Juni-2013
Status: Offline
Point: 769
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bubbleboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2024 kl. 14:06
Du kan starte med at prøve en anden browser. Det er det hurtige fix. :-)
Til top
Jever Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-April-2004
Sted: Karise
Status: Offline
Point: 972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2024 kl. 17:01
Tror ikke Norlys Play har TV2 Sports kanaler liggende i arkivet.

Hvorfor ikke "bare" bide i det sure æble, og købe adgang til TV2 Play med sport?
Det er vist det nemmeste...

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2024 kl. 17:29
Oprindeligt skrevet af eltaxNov06 eltaxNov06 skrev:

Jeg ser tv på min pc, og har Norlys 8-kanaler, bla tv2Sport.
pfh tak.


Så vidt jeg ved kan du også modtage 8 valgfrie kanaler enten via egen antenne, eller via kabel-tv. Begge dele kræver dog en boks eller et tv der kan optage, samt selvfølgelig antenne eller- kabel-tv tilslutning.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2024 kl. 17:31
Oprindeligt skrevet af Jever Jever skrev:

Hvorfor ikke "bare" bide i det sure æble, og købe adgang til TV2 Play med sport?


Samme problem. TV2 Play er jo også streaming og kan derfor kun optages med en eller anden form for screen recorder.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Thomas.T Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-Juni-2016
Status: Offline
Point: 192
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas.T Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2024 kl. 18:43
Oprindeligt skrevet af Jever Jever skrev:

Tror ikke Norlys Play har TV2 Sports kanaler liggende i arkivet.



Der ligger NBA-kampe fra sidste weekend i arkivet. Fra TV2 Sport X. Så umiddelbart synes jeg det er den letteste løsning.
Til top
Jever Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-April-2004
Sted: Karise
Status: Offline
Point: 972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2024 kl. 20:55
Det var nu mere for at få direkte adgang til TV2 sports arkiv funktion, som ser ud til at have mere “gammelt” liggende i deres arkiv, at jeg forslog at abonnere på TV2 Play. 
Men har lige opdaget at Norlys Play også har en del kampe liggende. 



Redigeret af Jever - 05-Januar-2024 kl. 20:59
Til top
Jever Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-April-2004
Sted: Karise
Status: Offline
Point: 972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2024 kl. 21:01
Oprindeligt skrevet af Thomas.T Thomas.T skrev:

Oprindeligt skrevet af Jever Jever skrev:

Tror ikke Norlys Play har TV2 Sports kanaler liggende i arkivet.



Der ligger NBA-kampe fra sidste weekend i arkivet. Fra TV2 Sport X. Så umiddelbart synes jeg det er den letteste løsning.

Har lige tjekket efter, og du har ret, de har faktisk en del sport liggende i deres arkiv. 
Troede faktisk ikke at Norlys Play fik lov til at gemme sport i arkiverne, men der tog jeg fejl. 

Så Norlys Arkiv må vel være det nemmeste. 


Redigeret af Jever - 05-Januar-2024 kl. 21:02
Til top
eltaxNov06 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 21-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 37
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér eltaxNov06 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2024 kl. 22:40
Oprindeligt skrevet af Jever Jever skrev:

Oprindeligt skrevet af Thomas.T Thomas.T skrev:

Oprindeligt skrevet af Jever Jever skrev:

Tror ikke Norlys Play har TV2 Sports kanaler liggende i arkivet.



Der ligger NBA-kampe fra sidste weekend i arkivet. Fra TV2 Sport X. Så umiddelbart synes jeg det er den letteste løsning.


Har lige tjekket efter, og du har ret, de har faktisk en del sport liggende i deres arkiv. 
Troede faktisk ikke at Norlys Play fik lov til at gemme sport i arkiverne, men der tog jeg fejl. 

Så Norlys Arkiv må vel være det nemmeste. 



Njaj jeg har ikke i sinde at købe yderligere en produkt-'løsning' fra hverken tv2-play eller Norlys-play. Jeg er i forvejen rigtig sur over at 'play' bruges af tv2 til at snyde deres allerede betalende kunder for indhold, og oven i købet gang på gang bruger udtrykket "Dét kan du se på Play"
Dét kan 'man' KUN såfremt 'man' har KØBT Play!
Ellers kan man ikke se en skid!
Faktisk burde enhver nævnelse af 'Play' være forsynet med den lovpligtige *Product-placement* label, for omtale af Play er ikke andet end REKLAME for et tilkøbs-produkt! Der er tale om en slags DLC situation!
Mvh. eltaxNov06
--------
Eltax DVR555HD
Denver DCB109HD
LG RC388
Til top
eltaxNov06 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 21-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 37
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér eltaxNov06 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2024 kl. 22:41
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Brug iTop Screen Recorder.

Flemming


Dét vil jeg se på!
Tak !
Mvh. eltaxNov06
--------
Eltax DVR555HD
Denver DCB109HD
LG RC388
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu