recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LØST:Slukket NAS => 20 sek. email-timeout
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLØST:Slukket NAS => 20 sek. email-timeout

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Emne: LØST:Slukket NAS => 20 sek. email-timeout
    Sendt: 27-April-2009 kl. 10:56
Hej alle
Jeg har et besynderligt problem, som jeg ikke har den fjerneste anelse om hvordan jeg skal løse!
Jeg har en NAS, som er koblet til netværket og den benytter jeg bl.a. fra min stationære Windows XP PC. Jeg har ikke mappet netværksdrev som standard, men kun når jeg har behov for det.
Jeg bruger Pegasus Mail som mit primære postprogram og her oplever jeg at der er ca. 20 sek. (timeout?) delay på at vise en mail, hvis NAS'en er slukket!!
Alt min post ligger på min stationære og den skulle gerne være 100% uafhængig af om NAS'en er tændt eller ej.
Jeg mener også andre elementer i Windows har hængt lidt når NAS'en har været slukket - men ikke noget jeg har kunnet diagnosticere så præcist, som med Pegasus Mail.
Der er intet i Pegasus Mail, som er indstillet til at være afhængig af NAS'en og dette er et program, som normalt gør præcist, hvad man beder det om.
Så jeg vil tro at det er en indstilling et sted i Windows som "smitter af", men jeg aner ikke, hvordan jeg kan starte fejlsøgningen - jeg er helt på bar bund!
Håber der er nogen der kan hjælpe!
Mvh Tommy

Redigeret af tipsen - 26-Maj-2009 kl. 11:11
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2009 kl. 16:58
Det er nok at tænde NAS'en - så reagerer Pegasus Mail med det samme - der behøver ikke være mappet nogle netværksdrev.
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2009 kl. 11:13
Så er problemet løst!
Det viser sig at min standard-printer i Windows matchede den printer jeg har hægtet på NAS'en. Når Pegasus Mail skulle vise en ny mail, forsøgte det åbenbart at opdatere printer-listen eller noget i den retning - så det var simpelthen timeout i forhold til den manglende netværksprinter!
Løste problemet ved at sætte en anden standard-printer - benyttede blot en pdf-printer (Eksempelvis Cute-PDF).
/Tommy
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu