recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Luft mellem Plasma TV og væg
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLuft mellem Plasma TV og væg

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ebola Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 24-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 19
Direkte link til dette indlæg Emne: Luft mellem Plasma TV og væg
    Sendt: 04-Juni-2007 kl. 19:14

Hey,

Jeg har et Pioneer 4270 jeg har tænkt mig at hænge op på vægen og vil i den forbindelse gerne have det så tæt på vægen som muligt da jeg kommer til at se på det jævnligt fra siden når jeg går forbi det.

Jeg har fundet et beslag der får det til at sidde ca. 3cm fra vægen, men jeg er bekymret for om det er for tæt på vægen.

Pioneer skriver mindst 10 cm, men er det virkelig nødvendigt?? Eller kan man nøjes med 3 cm?

Nogen der har erfaringer med dette?

Til top
Matzon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 28-November-2006
Point: 345
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2007 kl. 20:05
Jeg har ingen problemer med mit LG som hænger ca. 4cm fra væg.
Dog skal du jo liiige være opmærksom på diverse kabler og at de godt kan stikke et stykke ud. Mine ind/udgange er i bunden af mit tv, så ingen problemer der.
Til top
ebola Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2007 kl. 22:00

Oprindeligt skrevet af Matzon Matzon skrev:

Jeg har ingen problemer med mit LG som hænger ca. 4cm fra væg.
Dog skal du jo liiige være opmærksom på diverse kabler og at de godt kan stikke et stykke ud. Mine ind/udgange er i bunden af mit tv, så ingen problemer der.

Lyder godt Matzon, tak for svaret. Kablerne er OK da stikkene bag på Pioneer'en er "indfældet" bag i TV'et.

Hvor længe har du haft den siddende sådan?

Er der blæsere i din LG?

Der er nemlig ingen Pioneer'en kun huller til udluftning. Føles nu ikke som om den bliver alvorligt varm andet end øverst oppe og det bliver jo ikke påvirket af afstanden bagtil. Det meste varme siver vel af naturlige årsager ud i toppen.

Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-November-2006
Point: 2585
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2007 kl. 22:54
Jeg har mit Pioneer 427 til at hænge 3 cm fra vægen og der er ingen problemer. Så du kan rolig købe det beslag.
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top
moose Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-Marts-2007
Point: 128
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2007 kl. 07:01
Er lidt nysgerrig: Hvilket beslag er det, at du overvejer at købe ???

Redigeret af moose - 05-Juni-2007 kl. 07:01
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2007 kl. 08:09

Mig bekendt har pioneers skærme blæsere indbygget, og i så fald ville jeg være mindre bekymret omkring kølingen da den mekaniske køling nok skal klare det.

Hvis der ingen blæsere var i skærmen så ville jeg klart anbefale at følge leverandørens anvisning......

Mvh

René
Til top
ebola Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2007 kl. 12:32

Oprindeligt skrevet af Sandal Sandal skrev:

Jeg har mit Pioneer 427 til at hænge 3 cm fra vægen og der er ingen problemer. Så du kan rolig købe det beslag.

Lyder godt Sandal  

Og du har haft dit hængende siden efteråret hvis jeg husker rigtigt.

Oprindeligt skrevet af moose moose skrev:

Er lidt nysgerrig: Hvilket beslag er det, at du overvejer at købe ???

Enten det her:

http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=194942

eller det her:

http://www.itmagasinet.dk/product_card.php?prod_nr=60-578-00 3

Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

Mig bekendt har pioneers skærme blæsere indbygget, og i så fald ville jeg være mindre bekymret omkring kølingen da den mekaniske køling nok skal klare det.

Hvis der ingen blæsere var i skærmen så ville jeg klart anbefale at følge leverandørens anvisning......

Der er ingen blæsere indbygget i Pio 427/4270 og i manualen skriver de afstand mindst 10 cm, men producenterne er ofte MEGET på den sikre side for det værst tænkelige scenario f.eks. super varmt miljø og kører 24/7.

Ved mere alm drift her i DK burde det være muligt at gå lidt under anbefalingen, men jo, jeg er lidt bekymret ved at gå fra 10 ned til 3  Det ser bare SÅ meget bedre ud hvis det sidder tæt til vægen

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu