|
Luft og afstand til væg, går den? |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
ridderdk ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 29-September-2006 Sted: Køge, Denmark Status: Offline Point: 985 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 10-August-2012 kl. 10:54 |
|
Hej
Jeg overvejer at købe et PS64D8005 plasma. Mit "problem" er at jeg har et hul skåret ind i væggen der måler 150cm i bredden, 100cm i højden og 12cm i dybden. Dvs. at tv'et lige nøjagtig kan presses ind i bredden med 5-6mm luft i begge sider. Til gengæld vil der så være 5-6cm i top og bund. Jeg tænker at købe et vægbeslag med ca. 8cm luft til væg, det giver lidt plads bagtil og vil også passe med at tv'et kommer til at flugte rimeligt med væggen (huldybde 12cm, tv 3,7cm + beslag 8cm) Spørgsmålet er så om det kan komme af med varmen?
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Jeg vil mene det er risikabelt med sådan en placering uden at lave aktiv køling. TV'et vil lide under overophedningen, så komponenterne får et kortere liv = TV'et får et kort liv
|
||
![]() |
||
ridderdk ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 29-September-2006 Sted: Køge, Denmark Status: Offline Point: 985 |
|
Ja, det er jeg også bange for, men håbede på de 8cm bagtil og 5-6cm i top og bund ville være nok udfra den betragtning at mange vægbeslag (også samsungs egne) er helt nede på 1-2cm luft bagtil.
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
Jeg har selv 7 cm bagtil - HN beslag, og synes TV'et blir' meget varmt alligevel. Men du får bremset det naturlige flow af varmt opstigende luft pga den 12 cm kant. Nu ved jeg ikke om der er blæser i Samsungen, det vil helt sikkert hjælpe på det.
|
||
![]() |
||
db89 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-December-2008 Sted: Fredericia, DK Status: Offline Point: 1758 |
|
Det vigtigste er luft i top og bund, som de fleste med et basalt kendskab til varmelære ved så vil varmen helt naturligt trække opad, så hvis der også bare er nok mellemrum bagved tv'et så burde det i princippet kunne lade sig gøre. Jeg ville dog for en sikkerheds skyld i starten holde lidt øje og sikre mig at der ikke bliver for varmt. Ellers må man desværre igang med noget aktiv køling.
Nu bliver der vist også afsat lidt mere effekt i dit TV end i de nyere generationer. Men er dit tv med passiv eller aktiv køling? Hvis det er med passiv er det jo også meget naturligt at det vil blive noget lunt, men hvad er din definition på "meget varmt"? Er det sådan at man ikke kan holde hånden på det?
|
||
Hold jer fra simplyelectronics.net
|
||
![]() |
||
|
Tjaee, er der nogen der ved hvor man kan finde definitioner på hvor varmt der egentlig må være, er det noget med at placere et termometer direkte ovenpå tv'et og aflæse derfra ?
Jeg har i 2 år haft mit nuværende 58" Samsung plasma hængende samme sted, og jeg vil tro der er 2-3 cm på hver side, og kun ca. 4 cm fra væggen, til gengæld er der ikke så meget luft i top og bund. Det har ikke på noget tidspunkt været et problem.
|
||
![]() |
||
db89 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-December-2008 Sted: Fredericia, DK Status: Offline Point: 1758 |
|
Eksempelvis Panasonic TX-VT50E er opgivet til at skulle have 10cm luft rundt om rammen og 7 cm bagved, men den forbindelse er det måske værd at lægge mærke til at TV'et er beregnet til at måtte bruges ved en rumtemperatur på 0-35 grader celsius. Dvs at kravene om fri luft dermed må være bestemt efter at fjernsynet skulle kunne blive kølet godt nok selv ved 35 grader.
|
||
Hold jer fra simplyelectronics.net
|
||
![]() |
||
|
|
||
![]() |
||
FLarsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 31-Maj-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 1473 |
|
64D8005 bruger rigtig meget strøm og det giver meget varm. Giv det en eller to blæser i "rummet" hvis det bliver til noget. |
||
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?
En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik. En audiofil har musik for at høre sit anlæg. |
||
![]() |
||
FLarsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 31-Maj-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 1473 |
|
Tror ikke der bliver afsat mere effekt Kampus's 50" Pioneer end i 64D8005, desværre. |
||
En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik. En audiofil har musik for at høre sit anlæg. |
||
![]() |
||
|
Der er ingen fast definition men B&o bruger max 50 grader, og det er internt i produktet. Nogle elektronik producenter bruger 80 grader, det gør at det intermetalliske blandingslag i lodningen bliver 1µmeter tykkere på 14 dage. Det er ikke godt for lodningernes holdbarhed, så hold temperaturen under 80. Hvis du skifter din 58" Samsung på grund af buzz skal du vide at 64D8005 også afgiver en del støj ![]() |
||
||
![]() |
||
|
Nej, mit nuværende kan ikke høres, det er mere for 3D og størrelsen, og så kan det jo fås til en rigtig go pris i øjeblikket.
Tænker du på et par løse 80mm blæsere monteret direkte på væggen bag tv? Det skulle jo være til at finde ud af, så er udfordringen bare hvordan man sørger for de tændes når fjernsynet tændes ..... |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |