|
Luft rundt om receiver |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | ||
Jesna ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-Februar-2010 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 220 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 03-Januar-2014 kl. 07:59 |
|
Hej alle
Har fået mig en Denon avr-x1000 som jeg skal have proppet i mit tv-bord. - Men jeg har lige købt et nyt tv-bord og da var jeg jo kun mest opmærksom på dybden... Så fri-rum til min Denon: Siderne 0 cm Bagved 15 cm Top 5 cm - men jeg kan lave det til 20 cm Der er et hul på 6 diameter bagi hvor ledningerne går + lidt luft forhåbentlig - jeg kan nok godt selv lave et par huller i samme størrelse hvis det vil hjælpe. Der er kun 2 stk Dali Zensor 1 koblet på, men satser da på at udvide i Zensor serien. Jeg har ikke lige fundet hvad Denon skriver er standard fri-rum. Kan jeg bruge min receiver i dette tv-bord? eller vil den blive for varm? Hilsen Jakob
|
||
Receiver: Marantz SR7009 | Front: Lektor 6 | Center: Lektor LCR | Surround: Lektor 1 | Sub: XTZ 99W 12.16
TV: Samsung 55JU7005 |
||
![]() |
||
larsen_mgeic ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-Juli-2009 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 1315 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Skal den sidde i et lukket skab, eller er der mulighed for at lave lågen med stof? Som udgangspunkt ville jeg nok være betænkelig med kun 5 cm hen over, og ingen ting i siderne. Hvis der sidder en stoflåge i møblet kunne der måske tænkes i at montere et par blæsere, som sikrer at lufttemperaturen holdes nede.. eventuelt med huller under receiveren, så der kan trækkes luft den vej fra og så blæses ud gennem fronten af skabet?
Men nu kan jeg læse at det er et nyt møbel du har køb, så jeg ved ikke om det er interessant? Du kan jo altid lave en test mdf-plade som du smider stof rundt om. Det kan ikke koste mange hundrede, hvis du har lidt basalt værktøj ved hånden?
|
||
![]() |
||
Jesna ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-Februar-2010 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 220 |
|
Fronten er uden låge, så der er fri adgang til luft den vej. Havde måske, bare en tanke, overvejet at montere et par blæsere bagi som trækker luft ud...
|
||
Receiver: Marantz SR7009 | Front: Lektor 6 | Center: Lektor LCR | Surround: Lektor 1 | Sub: XTZ 99W 12.16
||
![]() |
||
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
|
Jeg har købt en støjsvag computer blæser. Den kører på 12v.
Fandt en gammel strømforsyning på 7 volt og blæseren kører lidt langsommere en normalt.
Strømforsyningen er monteret så den tænder og slukker med forstærkeren.
Jeg har boret et par huller i bunden af skabet og blæseren suger luft ud.
|
||
![]() |
||
dreamz ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Februar-2008 Status: Offline Point: 857 |
|
Jeg vil mene, at problemet er til at overse. For meget varme slider ganske vist på receiverens kredsløb, men mon ikke den alligevel er udskiftet inden det kommer dertil? Et andet problem, der kan opstå, er, at sikkerhedskredsløbene slår receiveren fra, hvis den bliver alt for varm. Det vil angiveligt først ske, hvis du spiller til klippegrænsen over et par timer; fx til en fest - i de tilfælde kan en blæser og/eller alternativ placering af receiveren klare ærterne.
|
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19842 |
|
Hvad siger receiveren brugsanvisning om frit rum omkring den?
Klaus |
||
![]() |
||
|
Jeg kan ikke finde det. Har også downloadet den som pdf og søgt efter det, men uden held /Jakob
|
||
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19842 |
|
Hvad med i safety instructions papirerne?
Klaus |
||
![]() |
||
|
Jeg kan kunne finde at der står "Do not block any ventilation openings" - jeg har jo godt nok blokeret de 2 sider /Jakob
|
||
||
![]() |
||
larsen_mgeic ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-Juli-2009 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 1315 |
|
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
Og hvis der som på min sidder indbygget blæser i siden, så er det no go...
|
||
![]() |
||
|
Der er ventilations huller i siden
![]() |
||
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |