recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Luft til receiveren
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Luft til receiveren

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
palleti Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 02-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 32
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér palleti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Luft til receiveren
    Sendt: 27-Juni-2021 kl. 18:02
Jeg overvejer at stuve min Yamaha RX-A860 ind i midterste rum for neden i et Fjällbo møbel fra IKEA. Der vil kun være ca 15 mm luft ovenover - men metalgitter forneden og i siderne, åbent bagtil. Det må være godt nok til at de 7x100w kan få luft?
Hilsen
Palle
LG B6 55" + Humax YS-4000 tvboks, 7.2 Yamaha RX-A860, Yamaha Blu-Ray, B&W LCR6 2S center, B&W 683 S1 gulvhøjttalere, B&W DM601 S3 baghøjttalere, Yamaha YST-SW300 12" sub.
Til top
Vilstrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-November-2008
Status: Offline
Point: 1005
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2021 kl. 23:26
det var godt nok ikke meget, tvivler stærkt på at det er nok luft ovenpå. Varmen stiger opad og med den plads som der vil være over din kommende Yamaha reciever, ja så får den da godt nok varmen:-)
Mvh.

Vilstrup
----------------
Min Hjemmebio - MK Sound S150 System
Til top
palleti Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 02-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 32
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér palleti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2021 kl. 23:31
Det er self også min bekymring - men der er åbent alle andre ideer så mon ikke varmen slipper væk? Kunne være rart om den kunne advare mod for høj varme, ligesom en telefon :)

LG B6 55" + Humax YS-4000 tvboks, 7.2 Yamaha RX-A860, Yamaha Blu-Ray, B&W LCR6 2S center, B&W 683 S1 gulvhøjttalere, B&W DM601 S3 baghøjttalere, Yamaha YST-SW300 12" sub.
Til top
Vilstrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-November-2008
Status: Offline
Point: 1005
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2021 kl. 23:34
haha joh det skal den da nok gøre, ved at slukke og derved ikke kan tænde før den er kølet af. Dog kan skaden allerede være sket og derved er der måske et print eller noget som har taget skade af den høje varme.

Ellers er der vel ikke andet for end at begiv sig ud i det og prøve sig frem:-)
Mvh.

Vilstrup
----------------
Min Hjemmebio - MK Sound S150 System
Til top
Hajsa Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-November-2009
Status: Offline
Point: 318
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hajsa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2021 kl. 23:55
Oprindeligt skrevet af palleti palleti skrev:

Jeg overvejer at stuve min Yamaha RX-A860 ind i midterste rum for neden i et Fjällbo møbel fra IKEA. Der vil kun være ca 15 mm luft ovenover - men metalgitter forneden og i siderne, åbent bagtil. Det må være godt nok til at de 7x100w kan få luft?
Hilsen
Palle

Det skal nok gå, der er masser af luft i det møbel.
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2021 kl. 00:24
Med en Yamaha ville jeg ikke være nervøs. De bliver ikke specielt varme.
Men føler du senere, at den alligevel føles for varm, så læg en PC-blæser over eller under receiveren, og forbind den til USB- eller remotestikket bag på. Så tænder og slukker den med receiveren.
Til top
LofterPalle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Marts-2020
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LofterPalle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2021 kl. 12:29
Hvor finder man sådan en blæser? 
Jeg har selv en denon, og den bliver mega varm.
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2021 kl. 14:17
Oprindeligt skrevet af LofterPalle LofterPalle skrev:

Hvor finder man sådan en blæser? 
Jeg har selv en denon, og den bliver mega varm.

Computerforretninger.

Og ja, de nyere Denon/Marantz bliver (alt) for varme.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2021 kl. 18:39
Oprindeligt skrevet af LofterPalle LofterPalle skrev:

Hvor finder man sådan en blæser? 
Jeg har selv en denon, og den bliver mega varm.



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Hajsa Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-November-2009
Status: Offline
Point: 318
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hajsa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2021 kl. 20:08
LOL

Til top
TvHomer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-August-2009
Status: Offline
Point: 756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TvHomer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2021 kl. 12:01
Har selv kigget lidt på disse tidligere, men så mange reviews, hvori der blevet klaget over støj.

Hvad er folks erfaring og kan I pege på konkrete modeller?
Til top
LofterPalle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Marts-2020
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LofterPalle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2021 kl. 12:59
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af LofterPalle LofterPalle skrev:

Hvor finder man sådan en blæser? 
Jeg har selv en denon, og den bliver mega varm.



Klaus

Synes faktisk dette var er super godt forslag. Vidste ikke disse produkter allerede var på markedet. Bemærk der er forskellige modeller efter hvad vej man ønsker luften skal blæse ud, enten i top, bagud eller foran.


 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu