|
Luft til receiveren |
Besvar | Side <1234> |
Forfatter | ||
Flippo
Guld medlem Oprettet: 04-Januar-2018 Status: Offline Point: 1413 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
1.000,- for noget en (usynlig) blæser til under "en hund" kan løse.
|
||
Flippo
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg har da en stor PC-blæser (helt ny), som kan afhentes for 50,- Hvis den tilsluttes f.eks. USB (5+ volt), så siger den ikke noget, |
||
LofterPalle
Super bruger Oprettet: 17-Marts-2020 Status: Offline Point: 399 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det er korrekt, men hvordan kan du være sikker på det har nogen effekt at anvende en pc blæser og hvordan vil du sikre dig at varmen afledes væk fra receiveren? Det var derfor jeg synes det andet forslag var super fint.
Redigeret af LofterPalle - 30-Juni-2021 kl. 16:03 |
||
KenZ
Ny bruger Oprettet: 13-Juni-2017 Sted: Billund Status: Offline Point: 5 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvad med sådan en (eller flere) af disse:
Se denne video omkring den: .
Redigeret af KenZ - 01-Juli-2021 kl. 23:22 |
||
KenZ
Ny bruger Oprettet: 13-Juni-2017 Sted: Billund Status: Offline Point: 5 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Her bliver den brugt på en forstærker
timestamped:
Redigeret af KenZ - 01-Juli-2021 kl. 23:23 |
||
Flippo
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det handler om at flytte luften gennem forstærkeren/køleribberne. Det er ikke nødvendigvis kritisk at få luften 100% væk. Og specielt med en Yamaha, som ikke bliver specielt varm. Og min udregning var forøvrigt forkert - den grimme, klodsede og muligvis støjende amerikanske blæser m. styring, koster ikke 1.000,-, men derimod 1.500+ at få til DK. Den blæser jeg foreslår, er 18 cm i diameter. Ikke særlig tyk, men ganske effektiv.
|
||
Mol450
Ny bruger Oprettet: 06-Maj-2021 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 9 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
jeg købte en laptop blæser i elmutanten til 200 kr. den virker fint til formålet. Synes i grunden det er latterligt at marantz sælger en forstærker til 10.000 hvor man selv skal købe aktiv køling, for at den ikke brænder varm selv ved lav drift.
|
||
Kasper_J
Guld medlem Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 2813 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Så ved man i hvertfald hvad man ikke skal købe næste gang. |
||
Kasper_J
Guld medlem Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 2813 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ja det er vist mest til folk med for mange penge |
||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19452 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Brænder den varm ved lav drift, hvis man overholder kravene til fri luft omkring den? Jeg har selv en SR5010 stående i et skab. Den kører ikke i ECO mode men har godt med fri luft omkring sig og bliver ikke så varm at jeg syntes at det er usundt for den. Okay, mit møbel har stort hul i bagvæggen og når den “får gas” står glaslågen foran åbent. Og ja, qua mine erfaringer med Onkyo (og elektronik generelt) har jeg pænt styr på det med varme. Klaus |
||
Vilstrup
Guld medlem Oprettet: 12-November-2008 Status: Offline Point: 1007 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det kan da vist kun være ens egen skyld, hvis den brænder af pga at den bliver for varm, for så kunne det jo godt tyde på at, man ikke har overholdt de retningslinjer som marantz har skrevet i brugsanvisning der skal være af plads omkring produktet for at sikre at der er luft nok. Latterligt af dem NEJ, det er kundens eget ansvar at overholde forskrifterne eller sikre sig at produktet kan komme af med varmen.
|
||
Vilstrup
Guld medlem Oprettet: 12-November-2008 Status: Offline Point: 1007 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
til trådstarten, kan du jo tjekke min bio ud og se hvordan jeg har lavet køling til både min processor og effekt, som er gemt væk i et møbel med stof låge foran.
|
||
Besvar | Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |