Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
kerovan
Bruger
Oprettet: 09-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 170
|
Sendt: 05-August-2012 kl. 16:25 |
Lars skrev:
Hej Alle
Jeg må endnu engang opfordre til at man undlader at installere adblockere, uanset hvor smart det end kan virke.
Det eneste man opnår er, at indtægterne der driver de gratis sider på nettet, udebliver.
Resultatet vil - på sigt - blive færre tilbud på nettet, og sider som denne må lukke.
/Lars |
Skal Coop og andre supermakeds kæder så også opfordre danskerne til at undlade at sætte et "Reklamer NEJ tak" skilt på deres postkasser ? da deres indtægter så reelt set også vil falde ? Jeg har da også en AdBlocker fordi jeg syntes det er pisse irriterende at få alle de åndsvage spørgeskemaer og reklamer, ligesom jeg af samme årsag også har et fint klistermærke på min postkasse.
|
Højrup Polering Vinduespolering i særklasse
|
|
Brixen
Guld medlem
Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6661
|
Sendt: 05-August-2012 kl. 16:34 |
kerovan skrev:
Skal Coop og andre supermakeds kæder så også opfordre danskerne til at undlade at sætte et "Reklamer NEJ tak" skilt på deres postkasser ? da deres indtægter så reelt set også vil falde ?
|
Nu nævner du selv Coop - de opfordrer netop til at få et Nej tak mærke
Coop går ind for at Nej tak mærket skal ændres til et et Ja tak mærke.
|
Venlig hilsen KB
|
|
McNiklas
Guld medlem
Oprettet: 17-Oktober-2007
Sted: 4100 Ringsted
Point: 1691
|
Sendt: 05-August-2012 kl. 16:41 |
kerovan skrev:
Lars skrev:
Hej Alle
Jeg må endnu engang opfordre til at man undlader at installere adblockere, uanset hvor smart det end kan virke.
Det eneste man opnår er, at indtægterne der driver de gratis sider på nettet, udebliver.
Resultatet vil - på sigt - blive færre tilbud på nettet, og sider som denne må lukke.
/Lars |
Skal Coop og andre supermakeds kæder så også opfordre danskerne til at undlade at sætte et "Reklamer NEJ tak" skilt på deres postkasser ? da deres indtægter så reelt set også vil falde ?
Jeg har da også en AdBlocker fordi jeg syntes det er pisse irriterende at få alle de åndsvage spørgeskemaer og reklamer, ligesom jeg af samme årsag også har et fint klistermærke på min postkasse.
|
Nu lever coop jo ikke af reklamer!! Jeg arbejder selv for coop, og vi har tal på ALT.. og hvis jeg husker rigtig så er det en meget meget lille del at tilbudsavisen der er med til at omsætte det store.. Men en side som recordere har kun ads at leve af.. og der jo næsten ikke nogen her på side
|
|
Hother
Platin medlem
hummelmose
Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23899
|
Sendt: 05-August-2012 kl. 16:48 |
kerovan skrev:
Lars skrev:
Hej Alle
/Lars |
Jeg har da også en AdBlocker fordi jeg syntes det er pisse irriterende at få alle de åndsvage spørgeskemaer og reklamer, ligesom jeg af samme årsag også har et fint klistermærke på min postkasse.
|
Synes måske at det er lidt snævert synet af dig med den holdning, i det mindste i forhold til recordere.dk, som rigtigt mange mennesker har meget stor glæde af. Men omvendt kan jeg jo godt se, at du måske ikke har været så aktiv på siden
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
kerovan
Bruger
|
Sendt: 05-August-2012 kl. 16:49 |
Nu ved jeg godt Coop ikke lever udelukkende af reklamer. Det var mere princippet i at blive opfordret til at skulle glo på de spørgeskemaer.
Recordere er dog ikke den side jeg oplever flest reklamer på og er som sådan heller ikke videre generet af det her på siden. Men jeg vil dog gerne benytte mig af muligheden for at undgå at glo på dem og hvis det betyder at siderne jeg besøger går glip af nogle kroner.. so be it.. De tjener nok noget på nogle af de andre der kigger forbi
|
|
|
kerovan
Bruger
|
Sendt: 05-August-2012 kl. 16:52 |
Hother skrev:
kerovan skrev:
Lars skrev:
Hej Alle
/Lars |
|
Synes måske at det er lidt snævert synet af dig med den holdning, i det mindste i forhold til recordere.dk, som rigtigt mange mennesker har meget stor glæde af. Men omvendt kan jeg jo godt se, at du måske ikke har været så aktiv på siden |
Så kigger du åbenbart ikke godt nok efter.. kan godt være jeg ikke poster ligeså meget som du gør. Men jeg er her på siden MANGE gange om dagen og har gjort det flittigt de sidste 8 år og jeg har mindst ligeså stor glæde af siden som du og alle andre. Men jeg forbeholder mig bare retten til at blockere diverse reklamer
|
|
|
strandvasker
Guld medlem
Oprettet: 30-September-2009
Point: 2402
|
Sendt: 05-August-2012 kl. 17:46 |
Lars skrev:
Resultatet vil - på sigt - blive færre tilbud på nettet, og sider som denne må lukke. |
Det kunne være fedt hvis adblockers havde valgmuligheden at downloade rekvalmerne men undlade at vise dem i stedet for blot at blokere for downloadet - måske ikke så etisk, men hverken annonsørerne eller de sider der levede af det ville kunne se forskel..
Recordere er heldigvis ikke slem med larmende rekvalmer så der lever jeg med dem der er uden at blokke.
|
|
Lars
Administrator
recordere.dk teamet
Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15693
|
Sendt: 05-August-2012 kl. 17:48 |
kerovan skrev:
Jeg har da også en AdBlocker fordi jeg syntes det er pisse irriterende at få alle de åndsvage spørgeskemaer og reklamer, ligesom jeg af samme årsag også har et fint klistermærke på min postkasse. |
Din postkasse er din private ejendom, som står på din private grund.
Recordere.dk er derimod ikke din ejendom, men en privat side du vælger at besøge.
Indtægten til driften kommer fra reklamerne, og blokeres de forsvinder grundlaget for at drive siden.
Kommer der for mange gratister, friløbere der suger af de gratis tjenester uden at give mulighed for at siden kan hente en indtægt til driften, så vil resultatet - på sigt - blive at siden lukker.
Set i det brede perspektiv vil adblocking derfor resultere i færre muligheder på nettet, samt flere rendyrkede betalingssider.
Det er derfor et meget egoistisk værktøj, og ikke nogen ret man har. Hvis du derimod lagde nogle rede penge på siderne istedet, kunne du påberåbe dig en ret.
Men som der er nu snylter du jo bare på andre, hvergang du vælger at besøge en privat hjemmeside, med en aktiv adblocker.
Addblockere er ikke en gave, selvom det kan virke sådan, isoleret set der hjemme bag skærmen.
En Addblocker er et våben. Et våben der dræber hjemmesider.
Så derfor denne appel, om at se fornuften i at slå funktionen fra, i det mindste for de hjemmesider du bruger med fornøjelse. Dem du gerne vil se bestå.
Gør du ikke det, er du med til at slå søm i de hjemmesiders ligkiste.
/Lars
|
Ansvarshavende redaktør. Webmaster, recordere.dk
|
|
Pony65
Guld medlem
Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Point: 1840
|
Sendt: 05-August-2012 kl. 18:18 |
@Lars
Jeg kan godt se hvad du mener, men desværre er internettet også fyldt med en masse andet som også popper op.
Hvis der ønskes et feedback skal det være et aktivt valg fra brugerens side, så må der laves et link på forsiden.
Eller et flueben i profil som skal slås til som fortæller at bruger ønsker "popups" eller man kan gå i indstillinger på sin AdBlock og tillade f.eks. recordere.dk
Så jeg syntes at popups skal være et aktivt valg fra brugeren
|
|
KlausDM
Platin medlem
Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19472
|
Sendt: 05-August-2012 kl. 18:22 |
flemming larsen skrev:
Sådan noget har jeg aldrig set. |
Samme her - måske fordi jeg starter op direkte på forum.recordere.dk? Klaus
|
|
|
bruger udmeldt 23
--
Oprettet: 25-December-2010
Point: 2017
|
Sendt: 05-August-2012 kl. 18:27 |
KlausDM skrev:
flemming larsen skrev:
Sådan noget har jeg aldrig set. |
Samme her - måske fordi jeg starter op direkte på forum.recordere.dk?
Klaus
|
Tror jeg ikke, jeg starter op fra forsiden af recordere, og har heller ikke mødt det endnu.
Redigeret af turbo2 - 05-August-2012 kl. 18:27
|
|
tvkartoffel
Guld medlem
Oprettet: 18-Juni-2009
Point: 1998
|
Sendt: 05-August-2012 kl. 18:27 |
Lars skrev:
kerovan skrev:
Jeg har da også en AdBlocker fordi jeg syntes det er pisse irriterende at få alle de åndsvage spørgeskemaer og reklamer, ligesom jeg af samme årsag også har et fint klistermærke på min postkasse. |
Din postkasse er din private ejendom, som står på din private grund.
Recordere.dk er derimod ikke din ejendom, men en privat side du vælger at besøge.
Indtægten til driften kommer fra reklamerne, og blokeres de forsvinder grundlaget for at drive siden.
Kommer der for mange gratister, friløbere der suger af de gratis tjenester uden at give mulighed for at siden kan hente en indtægt til driften, så vil resultatet - på sigt - blive at siden lukker.
Set i det brede perspektiv vil adblocking derfor resultere i færre muligheder på nettet, samt flere rendyrkede betalingssider.
Det er derfor et meget egoistisk værktøj, og ikke nogen ret man har. Hvis du derimod lagde nogle rede penge på siderne istedet, kunne du påberåbe dig en ret.
Men som der er nu snylter du jo bare på andre, hvergang du vælger at besøge en privat hjemmeside, med en aktiv adblocker.
Addblockere er ikke en gave, selvom det kan virke sådan, isoleret set der hjemme bag skærmen.
En Addblocker er et våben. Et våben der dræber hjemmesider.
Så derfor denne appel, om at se fornuften i at slå funktionen fra, i det mindste for de hjemmesider du bruger med fornøjelse. Dem du gerne vil se bestå.
Gør du ikke det, er du med til at slå søm i de hjemmesiders ligkiste.
/Lars |
Selvom jeg sådan set godt kan forstå hvad det er du mener og til dels giver dig ret, så der andre problemstillinger end lige præcis reklamer der trænger sig på. Ofte følger der andet med end netop lige præcis reklamen der viser et skilt med et eller andet produkt. Jeg tænker på at ofte også følger en del registreren af brugernes gøren og laden uden for den aktuelle hjemmeside med i købet. Der til kommer at enkelte sider knapt kan vises på ældre computere da mængden af flimrende reklamer i den grad sløver ældre computere. På den baggrund kan jeg sådan set godt forstå at mange vælger at blokere dele af indholdet på private betalingsfri (ikke gratis!) hjemmesider og at løsningen ofte bliver et "catch all" filter der uheldigvis tager de fleste eller alle reklamerne med. En helt anden ting er at de mest aktive brugere ofte skydes i skoene at de er "gratister" hvis de ikke gider kigge reklamer. Det er i den grad en sandhed med modifikationer. Det er netop disse brugere der leverer langt hovedparten af inholdet, uden at modtage hverken tak eller penge for indsatsen (det forventes heller ikke). Uden dem ville der ikke være noget recordere.dk eller noget som helst andet forum som nogen gad at besøge. Der er utallige eksempler på fora der har lidt sultedøden fordi der var for få aktive brugere og dermed for lidt frisk indhold. IMO er det absurd og utroligt provokerende at kalde aktive brugere for "snyltere". Dan EDIT: småfejl
Redigeret af tvkartoffel - 05-August-2012 kl. 18:45
|
|