|
Lukket: Ti-89 titanium el. Ti nspire cx cas |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
sims-m ![]() Bruger ![]() Oprettet: 07-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 72 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Formoder at du skal igang med at studere. '
Har du undersøgt hvilken lommeregner der benyttes af lærere og studerende på uddannelsen? Hvis ikke, så vil jeg klart anbefale dig at undersøge dette, da det nok vil blive lettere for dig at få hjælp. Jeg er selv på den anden TI-89, og der er næsten ingen grænser for hvad du ikke kan regne på den, hvis du altså lige kender de forskellige "tricks":-)
Købte min sidste TI-89 titanium hos Erhvervsskolernes forlag - http://ef.dk/Search.aspx?search=ti-89 Redigeret af sims-m - 29-August-2012 kl. 13:06 |
|
![]() |
|
Tektronix ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 256 |
Fik aldrig taget en studenter eksamen men gik direkte på teknisk skole og i lære som elektronikmekaniker for mange år siden. Det er jeg så ved at rode bod på nu, startende med matematikken (regner med at fysik/kemi kommer senere). Der bliver anbefalet en TI-89 som minimum, men ville gerne let kunne overføre udregninger og grafer til pc så man kan føre det direkte ind i en opgave og det synes jeg ikke det ser ud til at TI-89 kan.
Men mangler at finde et sted der viser om det er let på en nspire cx cas og det medfølgende software!
|
|
![]() |
|
renep ![]() Bruger ![]() Oprettet: 30-Marts-2008 Sted: Vestsjælland Status: Offline Point: 230 |
Min datter er lige startet i gymasiet, og dér giver de ikke meget for selve nSpire lommeregneren, mens det er obligatorisk at anskaffe sig en licens til nSpire Student Software, som de så bruger udelukkende på PC'en.
En software licens koster ca. kr. 600 én gang for alle eller kr. 200 pr. år i leje. En CX CAS koster kr. 1.145 (http://www.studyshop.dk/) inkl. evig softwarelicens, så du betaler kun kr. 545 for selve lommeregneren, der IMO er totalt lækker. Student Software og lommeregneren linker (og lader) fint via USB, og du kan flytte indhold frem og tilbage. Når det så er sagt, er begge elendige til alene at sætte komplette opgavebesvarelsessæt op i, da Student Software gør alt hvad den kan for at være nøjagtigt lige så begrænset som displayet på selve lommeregneren. |
|
![]() |
|
TobiasKM ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 746 |
Det er dælme vanvittigt at de stadig tager så mange penge for en TI-89'er. Den kan ikke koste mange kroner at producere nu om dage..
|
|
![]() |
|
tvkartoffel ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1998 |
Findes der virkelig ikke noget PC/Mac software i kan/må bruge i stedet? Jeg har selv en TI 89 og i forhold til prisen virker den totalt antikveret. Processoren i TI 89 er langsom, skærmen har ringe opløsning og der er heller ikke lys i og mange helt almindelige funktioner som sin, cos, tan, Pi og kvadratrod kræver to tryk at aktivere. Hvad jeg ved af er der heller ikke en parantestæller. Det er super irriterende når man ikke kan se en hel ligning på een gang. Der må være noget andet der er bedre til gymansie matt. Hvad skal i bruge så avanceret en lommeregner til? Det er ingeniør værktøj... Jeg har i øvrigt til dato ikke set noget software der gør den velegnet til at overføre data og grafer til et program man kunne tænkes at bruge til at skrive hjemmeopgaver i. MVH
Redigeret af tvkartoffel - 29-August-2012 kl. 17:24 |
|
![]() |
|
Tektronix ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 256 |
Chefen meddelte at fimaet nok skulle betale, så har bestilt en nspire cx cas. Så må vi se om det er nemt at bruge den ;o)
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |