recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LUKKET
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

LUKKET

Besvar Besvar Side  <1234 7>
Forfatter
Besked
Sbht Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 507
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sbht Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2013 kl. 14:31

Redigeret af Sbht - 19-Juli-2013 kl. 08:42
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2013 kl. 14:49
Tjek de nye "galleri malerier" i Føtex, som er i samme stil som jeres kat billede. Og nej, det var ikke LED-bånd jeg anbefalede til under køkkenskabene, men en grå lysliste/armatur med trafo indbygget og tre indbyggede små reflektorer med hver sin 1 watt LED. Giver et fabelagtigt varmt hvidt lys som er godt til arbejde i køkkenet.
http://www.harald-nyborg.dk/p5373/lysliste-led-3x1w-426mm

Redigeret af Kampus - 09-Juli-2013 kl. 14:56
Til top
Skalle06 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-November-2006
Point: 1116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skalle06 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2013 kl. 14:50
Ak ja. Bare man kunne indrette så pænt, enkelt og nydeligt. Men efter vi har fået tre børn er alt kaos :-) (på den gode måde)
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9427
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2013 kl. 15:10
Der står desværre ingen ra værdi på den hjemmeside. 3x1 watt er heller ikke meget til køkken belysning.

Synes den røde Montana reol passer godt ind
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2013 kl. 15:18
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Der står desværre ingen ra værdi på den hjemmeside. 3x1 watt er heller ikke meget til køkken belysning.

Nej men lyset "misfarver" ikke fødevarer, så noget må det gøre rigtigt, og hvorfor så betale formuer for godt lys. Lyslisterne/armaturerne sættes i forlængelse af hinanden vha et medleveret lille kabel m stik. Med et armatur for hver 60 cm, har man det ideelle arbejdslys. Som sagt lyser 1 watt LED som 20 watt halogen fordi der er indbygget reflektor.

Enig i den røde reol passer fint ind ;-)

Redigeret af Kampus - 09-Juli-2013 kl. 15:22
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hans j Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2013 kl. 16:18
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Nej men lyset "misfarver" ikke fødevarer, så noget må det gøre rigtigt, og hvorfor så betale formuer for godt lys. Lyslisterne/armaturerne sættes i forlængelse af hinanden vha et medleveret lille kabel m stik. Med et armatur for hver 60 cm, har man det ideelle arbejdslys. Som sagt lyser 1 watt LED som 20 watt halogen fordi der er indbygget reflektor.

Surt jeg ikke handler i Aldi, alle de led-armatuere jeg har set, har haft et meget koldt lys.
Til top
larsand Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-Oktober-2008
Point: 94
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér larsand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2013 kl. 16:40
Troede egentlig at det var et forum  for hjemmets elektronik og indhold  , og ikke et forum fra Bo Bedre Wink
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2013 kl. 16:59
Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Surt jeg ikke handler i Aldi, alle de led-armatuere jeg har set, har haft et meget koldt lys.

Samme fåes i Harald Nyborg best nr 5373 til 189,- Og de her lyser varmt hvidt ift alm LED
Til top
Jakobii Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Januar-2005
Point: 63
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jakobii Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2013 kl. 17:08
Lækkert og flot set-up, er slet slet ikke enig i at din stue er kedelig. Less is more!
Julrplatter, sættehylder og andet krims krams skal nok komme med alderen..

Jeg kunne godt selv overveje at erstatte mit Kef sæt med en soundbar.

Panasonic TX-P50G30Y - Onkyo TX-SR605 - Kef KHT-3005 - Sony PS3 Slim - Apple Mac mini i5
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2013 kl. 17:17
Oprindeligt skrevet af Sbht Sbht skrev:

Kan godt se hvad du mener, men stuen er ikke færdig endnu, vi har en masse personlige billeder der skal op som en foto væg, vi mangler reoler til bøger m.m. men det kommer som sagt hen af vejen :-)

Det koster, og når man er lidt kræsen og noget af det koster en pæn slat penge, så tager det lidt tid, men vi er sikker på at det nok skal blive rigtig godt :-)

Vi er også flyttet fra 55m2 til 112m2 så klart her mangler en masse endnu :-)

Vi er dog lidt uenig om en ting, I måske kunne hjælpe os lidt på vej med :-) Inden i vores TV indhak synes jeg godt at man kunne hænge noget på sidevæggende, men konen er uenig og mener at det vil flytte fokus væk fra filmen ?

Hvad synes I ?

Jeg blander mig ikke så tit i folks bio-tråde, men du rammer lidt en kæphest hos mig her... Smile Så jeg tillader mig at komme med et input: Jeg er enig i at det ser sterilt ud på billederne, men ingen tvivl om at det hjælper efterhånden som du får indrettet de sidste ting. Dét der skal til for at lave et lækkert hjem (uden at jeg er nogen indretnings-ekspert...) er netop at have den enkle base, men så bryde det hvide med nogle markante ting hist og her - for eksempel den røde montana-reol, som jeg ikke lige kan se billedet af... Men mht. tv-hjørnet, så mener jeg der er blevet misbrugt en mulighed. Jeg synes overhovedet ikke sådan en soundbar under TV'et er noget der bare ligner pænt og "kone-venligt", tværtimod - især når den stilmæssigt som her faktisk slet ikke passer til tv'et. Det er i mine øjne dårlig lyd, OG dårligt design (det er konstruktivt ment...). Jeg mener ikke sådan en højttaler er skjult, tværtimod. Jeg mener at man i stedet for at forsøge at skjule højttaleren, hvilket som regel ikke fungerer, skal gå den modsatte vej, og finde et par højttalere i et markant design, og gerne i en pang-farve - f.eks. matche Montana-reolens røde. Normalt ville jeg have sagt en markant træfinér, men det lægger stilen ikke helt op til synes jeg, lyst træ vil ikke give kontrast nok.

Men jeg mener ikke det er "anti-konevenligt" at have nogle højttalere der fylder lidt, på den betingelse at de så til gengæld fungerer som dét hjørnes "kontrast-emne", på samme måde som den røde Montana reol, og billederne på væggen. Det ER jo et tv-hjørne, uanset hvordan man vender og drejer det. Sidegevinsten er så at det giver mulighed for langt bedre lyd, end sådan en soundbar kan levere. Men uagtet at jeg lever af god lyd, så mener jeg det faktisk bogstaveligt at det er en sidegevinst, et par pæne gulvhøjttalere af en eller anden art er i min bog til hver en tid pænere end en soundbar.  Men det skal selvsagt så ikke være et par firkantede kasser i sort ask...

EDIT: Pointen var at hvis højttalerne bliver til et stykke brugskunst, i stedet for en kedelig aflang sort dims under tv'et, så behøver du ikke noget på væggene til at bryde stilen.

Redigeret af Otto J - 09-Juli-2013 kl. 17:19
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2013 kl. 18:09
Otto, billedet er øverst på denne side...
Til top
kokken32 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-September-2007
Point: 81
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kokken32 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2013 kl. 18:51
Hvor er lamperne, der hænger ved siden af tvet købt?
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 7>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu