recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LUKKET
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

LUKKET

Besvar Besvar Side  <12345 7>
Forfatter
Besked
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2013 kl. 19:11
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Fint og enkelt.   
Men virker noget kedeligt efter min smag.

Eneste øjebæ er dit klatre stativ midt i stuen, men det er måske der det "kone" venlige kommer ind

Der er jo ikke nogle højtalere katten kan kradse i.Wink

Synes det er værre med vinreolen. Vin skal opbevares køligt og mørkt.

SmileSmileSmile

Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Point: 9427
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2013 kl. 22:09
Hvis økonomien ikke spillede ind, så ville En libratone lounge ville være bedre match som soundbar.

Her tænker jeg på design, det ville passe bedre ind i huset.
Eller evt få bygget højtalerne ind i tv væggen.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19759
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2013 kl. 22:14
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Der er jo ikke nogle højtalere katten kan kradse i.

16 år med kat og højttalere viser at opdrager man sin kat (og har et kradsetræ), så har katten ikke brug for højttalere....

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
skyeagle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-Marts-2010
Sted: Danmark
Point: 454
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skyeagle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2013 kl. 22:45
Lidt farver og smukke planter ville gøre underværker,men er jo virkelig en smagssag , men synes i bor pænt og er praktisk at rydde op    Mvh Kim
Med Venlig Hilsen Kim
Til top
Tweaky Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-September-2011
Point: 630
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tweaky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2013 kl. 00:33
Hænger tv'et ikke lidt højt ?

Ellers....tjaaa. Boligerne ligner hinanden efterhånden. Ikke ret mange har et personligt hjem længere.
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Marts-2007
Point: 2830
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2013 kl. 00:38
Er der ikke en helt utrolig rumklang, forestiller mig nærmest at det lyder som en kirkeSmile
Til top
Desperate Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-April-2008
Point: 159
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Desperate Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2013 kl. 06:06
Fedt set up!

Da du efterspørger ideer, så vil jeg anbefale jer at gå på jagt efter noget kunst. Men for alle jeres gæsters skyld, så lad være med at købe det i IKEA og Aldi. Tag i stedet forbi et kunstmuseum, som i kan lide og køb plakater/tryk i deres gavebutik, og køb ens rammer til billederne, til samme rum.

I stedet for at købe plakaterne på stedet, kan i tage nogle billeder med mobilen og så tage hjem og diskutere og måle op. Det er noget i skal se på længe, så brug også lidt tid på at vælge de rigtige billeder.
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-April-2006
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2013 kl. 08:38
Jeg kan godt genkende måden du har indrettet din stue på og bruger dem en del selv. Det fleste af mine møbler i stuen er sorte, hvide, glas og stål. For at det ikke bliver for sterilt, så bruger jeg nogle billeder og andre effekter med voldsomme farver og varme som f.eks. Paul Pava's billeder. Det gør jeg kan skifte "udtryk" i stuen forholdsvist nemt ved at skifte et billede og ganske få andre effekter.

Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
Tweaky Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-September-2011
Point: 630
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tweaky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2013 kl. 09:13
Hedberg: hvorfor overhovedet skulle skifte "udtryk" ?

Hvorfor overhovedet denne trang til at få "godkendt" sin indretning ?
Til top
Sbht Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-September-2009
Point: 507
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sbht Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2013 kl. 09:22
Mange tak for alle Jeres svar, lad mig lægge ud med at sige at det altid er en smag og behag ting :-)

Jeg er enig i at der mangler nogle ting i vores stue, men det kommer hen af vejen, der er flere rum hvor vi har brugt mange penge, så det er også en prioriteringssag for os, f.eks. Var et stort spisebord med gode stole samt god belysning vigtig for os og en ny senge er det også blevet til. Jo vi kunne godt have gjort mere ved stuen for de penge vi valgte at bruge på spisebord, stol, lys og seng, men for mig er det f.eks. vigtigere at jeg får en god nattesøvn og ikke vågner op hver morgen med ondt i ryggen mere :-)

Det næste projekt må blive at få gjort mere i stuen, men som alt andet koster det nogle knaster når man gerne vil have nogle specielle ting og mærker.

Mht. Vin det er måske rigtig nok at det meste korrekte er at opbevare det mørkt og køligt, men drikker ikke så meget vin (vil dog gerne, men konen bryder sig ikke om det, og jeg vil ikke drikke alene) Flere har da vin stående fremme i en vinreol og i butikkerne står de også frem, selv hos vinhandleren, hvilket virker underligt på mig, hvis det virkelig var så ultra vigtig at de skulle opbevares mørkte og køligt ?

Mht. Soundbar, til de der skriver at det er dårlig lyd, design eller passer dårligt ind med vores tv´et, så kan jeg slet ikke følge Jer desværre! Jeg / vi synes det passer meget godt ind med vores tv, det giver for os et meget rent look, ingen kabler, ingen kabelbakker.

At skrive, at Soundbar = dårlig lyd, synes jeg at man skal passe lidt på med imo! Klart det kan ikke hamle op med et setup til 25-50.000 kr fra Tapeconnection eller Hifi Klubben, men B&W Panorama 2 gør det faktisk ret godt, og jeg savner pt. ikke det helt store for kromet setup i stuen, det kan da være at jeg med tiden vil have et større setup igen, men lige ny passer det fint til os, og vi synes det lyder ganske udmærket... Jeg var som sagt skeptisk i starten, men blev dog hurtigt overbevist :-)

Måske Jer der har så meget imod en soundbar, burde lytte til dem der ligger i den lidt dyre ende? For jeg er enig i at der findes mange mindre gode soundbars, og selv om jeg er sonos fan, så ville jeg ikke hoppe på sonos soundbar i stuen af flere grunde, men kunne da godt overveje den til sovværelset.

Hvorfor vælge libratone som er en airplay enhed når jeg i forvejen har sonos og vil bygge videre på det, lydmæssigt tror jeg ikke på at libratone er meget bedre end B&W Panorama 2, hvis ikke de ligger side om side? Og igen igen så er design jo en smag og behag ting :-)

Læs evt et par review:

Til sidste i denne test forklare ganske godt hvorfor jeg valgte B&W Panorama 2.

1. libratone er en Airplay enhed, men jeg har sonos. libratone understøtter ikke DD format, har ikke ARC eller HDMI.
2. Sonos har ikke ARC og HDMI.

B&W Panorama opfyldte altså de krav jeg havde mht. DD, ARC og HDMI :-)
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-April-2006
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2013 kl. 09:30
Oprindeligt skrevet af Tweaky Tweaky skrev:

Hedberg: hvorfor overhovedet skulle skifte "udtryk" ?

Af samme årsag som min mor skiftede lysmanchetter, lys, servietter ud med årstiderne tror jeg. Nogle gange kan jeg godt lide at "få en ny stue" uden at skifte alt ud.

Hvorfor overhovedet denne trang til at få "godkendt" sin indretning ?

Fordi man er stolt og glad vil jeg tro. 

Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
Sbht Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-September-2009
Point: 507
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sbht Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2013 kl. 09:36

Hænger tv'et ikke lidt højt ?

Ellers....tjaaa. Boligerne ligner hinanden efterhånden. Ikke ret mange har et personligt hjem længere.

Vi har siddet i sofaen og målt ud fra hovede højde, og det passer nu meget godt.
Jeg føler i hvert fald ikke at jeg sidder og kigger op af :-)

Og jeg at rigtig glad for tv´et og soundbaren du solgte os Jan ;-)

Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Er der ikke en helt utrolig rumklang, forestiller mig nærmest at det lyder som en kirke

Nej det er faktisk ikke så slemt, vores gamle stue var langt værre, men klart det kan blive bedre og det bliver det også med flere ting i stuen.

Oprindeligt skrevet af Desperate Desperate skrev:

Fedt set up!

Da du efterspørger ideer, så vil jeg anbefale jer at gå på jagt efter noget kunst. Men for alle jeres gæsters skyld, så lad være med at købe det i IKEA og Aldi. Tag i stedet forbi et kunstmuseum, som i kan lide og køb plakater/tryk i deres gavebutik, og køb ens rammer til billederne, til samme rum.

I stedet for at købe plakaterne på stedet, kan i tage nogle billeder med mobilen og så tage hjem og diskutere og måle op. Det er noget i skal se på længe, så brug også lidt tid på at vælge de rigtige billeder.

Nu fotografer jeg og det er også mig der har fotograferet vores kat, og planen er at få flere af mine billeder på lærrede, det vil for os gøre det lidt mere personligt end et serie produceret motiv.

Redigeret af Sbht - 10-Juli-2013 kl. 09:37
Til top

Besvar Besvar Side  <12345 7>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu