|
LUKKET |
Besvar ![]() |
Side <1 4567> |
Forfatter | ||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19759 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Hvad med at købe en ip2ir og så få det sidste med? Klaus |
||
![]() |
||
Sbht ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 08-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 507 |
|
Jeg tabte lige tråden, beklager :-) Køre noget xbmc på hvad ? |
||
![]() |
||
Sbht ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 08-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 507 |
|
Jo det er muligt, men så skal jeg have noget IR til at styre skærmen, og ved ikke lige hvor jeg skulle kunne gemme den henne (skal helst ikke kunne ses). Jeg kunne leve med IR til Apple TV for det er gemt væk så hvis bare skærmen kunne tænde via IP, men nej. Skal jeg alligevel styre det via IR, så kan jeg ligeså godt købe logitech harmony :-)
|
||
![]() |
||
Rasmus8D ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2011 Status: Offline Point: 1336 |
|
Hejsa
Hold op hvor er jeg imponeret af alle de skjulte kabler, det bare verdensklasse! Det godt nok noget af et spring, at gå fra Mentor & Nad til B&W soundbar, men herligt og høre i kan blive forbløffet over lyden trods det i kommer fra... Jeg har nu også hørt nogle soundbars indimellem, og der er virkelig stor kvalitetsforskel på de forskellige modeller, kan være man ved lejlighed skulle prøve lytte den B&W der.. :) Når nu du er så god til at lave skjulte løsninger osv. kunne i så slet ikke have fundet en mellemvej hvor du kunne beholde dit lidt større anlæg? Eller savner du det slet ikke? Jeg gik selv engang fra et stort setup og så over på Bose 3-2-1 GS system, nemt og bekvemt... Var egentlig også "positiv" overrasket over hvad det trods alt kunne, måske ikke til prisen, men mere i forhold til størrelsen... Jeg savnede dog efter noget tid, store højttalere igen, og som altid gik den vilde jagt forfra :P Man dør af denne hobby... Jeg er lidt spændt på at følge dit projekt med styring i hjemmet, går selv med husdrømme på sigt, og der vil jeg selv MEGET gerne have et system, hvor jeg kan styre meget fra en iPad eller lign.. Alt lige fra lys osv... :) |
||
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
|
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19759 |
|
Du klistrer en lille ir sender på fjernsynet lige foran ir modtageren. Det fungerer ganske fint for min Lintronic boks.
Klaus |
||
![]() |
||
|
Jeg ved ikke lige hvor IR modtageren sidder på mit tv, men kunne forstille mig at man skulle et godt stykke om på fronten, og så vil der hænge en ledning med. Men det er måske nok at klister den fast på underkanten af tvet? kan den så godt fange signalet ? |
||
![]() |
||
|
Meningen var at soundbaren blot skulle være en midlertidig løsning i stuen, salget af forstærker og højtaler gik til at få nogle udgifter ud af verden på daværende tidspunkt. Men vi er blevet så tilfeds med vores soundbar at vi pt ikke ønsker at skilde os af med den igen :-) Så at jeg solgte forstærker og højttaler, er intet med at skjule kabler eller noget, for det vil sagtens kunne lade sige af gøre, og det ville også se flot ud i vores tv hjørne med de rette højttaler :-) Igen bevars den soundbar kan jo ikke sammenlignes med et godt stereo setup som et vi kom fra, og jeg bruger den heller ikke til at lytte musik, men med film lyd der gør den det altså ret godt af en soundbar :-) Og er planen at jeg vil indrette et godt stereo setup i et andet rum eller måske i den anden del af stuen :-)
|
||
![]() |
||
|
Kig på de små runde der følger med ip2ir. Din ir modtager vil sidde på fronten ude ved kanten et sted, da rámmen er rimeligt smal. Ledningen finder du nok ud af at gemme væk, det er da lykkedes med dine andre ledninger.......
Klaus Redigeret af KlausDM - 10-Juli-2013 kl. 15:06 |
||
![]() |
||
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9427 |
|
Nu hvor du har lys og lyd centralt styret, har du overvejet at udskifte dine termostater så varmen kan styres fra din iPad.
Hvad er ideen med at montere din iPad på væggen. Har du overvejet at samle alle funktioner i en app, eller er det ok med en app til hver funktion |
||
![]() |
||
|
Jeg sætter lige et tidligere svar ind her: Min plan var at samle alle mine enheder i iRule appen på iPadden, hvilket er det jeg mener som en "kontrolcenter". Jeg ville sætte iRule op til at styre mine enheder via IP, men Apple tillader kun Deres eget software til at styre Apple TV via IP, Panasonic har på Deres EU modeller valgt at deaktivere Wake On Lan, så dvs at jeg kan godt styre TV´et via iRule så længe det er tændt, og jeg kan slukke tv´et, men det kan ikke tændes da Wake On Lan er deaktiveret. Så det kræver IR i stue og teknikrum, så kan man ligeså godt overveje Logitech harmony hvor IR sidder i remoten og jeg har en RF enhed i teknikrum til at styre Apple TV. Logitech kan jo også styre Philips Hue via IP, så mon ikke der kommer flere enheder de på sigt kan styre via IP ? Men iPadden fungere så bare med enhedernes egen apps, men det ville have været smart at samle alt i en app :-) |
||
![]() |
||
larsvj ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 15-Juli-2006 Sted: DK-2830 Status: Offline Point: 431 |
|
Vi har selv lige indrettet "ny" stue... Har forsøgt at gemme all ledningsføring...
Det meste er lagt i soklen under moduler - Lampen har senere fået en rund & mere stilren skærm samt er flyttet over på skuffesektionen.
Resten af teknikken er i nederste ½del af skab
Møblet er bygget hos Atom Furniture, er designet ud fra størelsen af enheder, det er 50 cm dybt, bare forøgelsen med 6 cm. mere dybde ift. standard koster Kr. 4.500, hele møblet koster knapt 22.000...
Størrelse: L 238 cm., H 72/111 cm. D 50 cm. i sæbebehandlet bøg. Møblet er konstrueret til både at kunne hænge på væggen samt at stå på gulvet som vi har valgt.... da vi har en spisestue delvist fra Atom også. Redigeret af larsvj - 11-Juli-2013 kl. 01:16 |
||
* Sony KDL-46WE5W * OPPO BDP-83SE * YouSee Boxe * Yamaha RX-A1010 *
* Center: D A T HjemmeFusk * Front: Beolab 3 * Bag: JBL One * |
||
![]() |
||
clausols1 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-September-2007 Sted: Hedehusene Status: Offline Point: 791 |
|
Jeg syntes det er et fint setup, ville gerne have fruens nillernaller begrænset lidt, teknikum og kablerne af vejen
![]() |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 4567> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |