recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lumatron 32" LCD - nogen kendere ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLumatron 32" LCD - nogen kendere ?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
musty Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 28-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Emne: Lumatron 32" LCD - nogen kendere ?
    Sendt: 30-Oktober-2005 kl. 08:27

Overveje følgende fjernsyn. Har set det "live" og syntes egentlig at billedet er fint nok - til pengene.

http://www.coop.dk/nettorvet/show_product.aspx?dept_id=88&am p;pf%5Fid=6064349

Kan dog ikke finde ne beskrivelse af det andre steder og i Kvickly aner de jo INTET om produkterne.... det jeg primært fundere lidt over er om det er HD Ready - opløsningen er jo umiddelbart til det, men der skiltes ikke med det... nogen hér der kender produktet ?

 

Specs:

Lumatron 32" LCD TV med 2 tunere

  • Kan tilkobles PC.
  • TV del med Nicam/A2 stereo, samt 10 siders tekst TV.
  • PLL Tuner med 100 program pladser.
  • 2 Tunere.
  • Opløsning på WXGA 1366 x 768.
  • Lysstyrke på 450 CD/m2.
  • Kontrast: 1000:1 Typical.
  • Billed i billed funktion.
  • 4H Kam filter.
  • Tilslutning: 2 x scartstik med RGB, AV in/out, S-VHS in, PC in samt tilslutning for hovedtelefon.
  • Inkl. kabler, ophæng og stander.
  • 8 Ms response tid, DVI Indgang.


Mål:
B: 92 x D: 25 x H: 55 cm. (Med fod)
B: 92 x D: 11 x H: 55 cm. (Uden fod)

Vægt:
19 kg.(Med fod)
17 kg.(Uden fod)

Model: LCD-32N5.

Pris: 6.995,-

Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2005 kl. 09:35

Hej,

Jeg handler meget ofte i Coop og har købt en Lumatron recorder, jeg nu kender ud og ind. Recorderen er en udmærket film-afspiller.

De seneste gange har jeg set dette TV opstillet og gengive købefilm fra denne model recorder. Jeg må sige, at hvor farver og betragtningsvinkel ser ganske udmærkede ud - det gør specifikationerne umiddelbart også - ser selve billedet frygtelig dårligt ud.

Der er set på tæt hold masser af uro i små zig-zag mønstre i billedet i flere millimeters bredde og skarpheden er heller ikke god. Og det har jeg set på noget så skarpt som rulletekster, menuer og tegnefilm og computeranimeret børnefilm.

Selv om et dårligt kabel kan spille ind m.h.t. skarphed, er uroen alt for iøjnefaldende, og jeg ville hellere se på et 50 Hz gammeldaws med hoppende linier (interlace) til det halve end det her.

---

Det gør jeg så ikke - jeg har et 3 år gammelt Sony 100 Hz og der er ro på. Og det ser subjektivt vurderet 2-3 gange skarpere ud i samme situation. Det har kostet en del, men lignende i dag er billige og ved at udgå. De kan dog ikke lige hænges op på væggen eller beskyldes for at være diskrete... (60-70 kg. u/bord i 32" størrelse og en dybde på 50-60 cm.).

Også min laptop-pc afspiller langt flottere.

---

Skal det nye TV være fladt og slankt og ikke mindst vise gode billeder, må der nok købes til en helt anden pris.

PS: Det er heller ikke lykkedes mig at afklare, om det her TV er HD-ready.



Redigeret af Carser
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu