|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
sch01 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 05-Marts-2006 Status: Offline Point: 3 |
![]() Sendt: 05-Marts-2006 kl. 20:47 |
Jeg har en Lumatron dvdcr-15 combi dvd/video-recorder. Den er nu regionsfri, men jeg har endnu ikke fundet en løsning til at gøre den Macrovision fri. Når jeg prøver at lave DVD-backup af en af mine Disney VHS-film, nægter maskinen at fortsætte pga Macrovision kodningen Er der en der har en løsning til dette apparat (IKKE en ekstern boks).
|
|
![]() |
|
![]() |
Er der virkelig ingen der har det mindste bud på en løsning?
|
|
![]() |
|
![]() |
Nu har jeg set i det en af de nye COOP reklamer at dette apparat faktisk er en camoufleret LG DVD/VHS combi recorder ved navn RC-67223. Det nærmeste jeg kan komme på nettet er en RC-68223 som faktisk ligner den en hel del. Er der en der ved om man kan komme uden om Macrovision (fra vhs til dvd) på en sådan LG combi recorder? |
|
![]() |
|
Carser ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 11-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4805 |
![]() |
Man kan ikke udefra fjerne Macrovision-kredsløbene med taste-koder e.l. Da du ikke ønsker en ekstern boks, må du ombygge maskinen eller sætte nogen på opgaven. Den er ikke let uden diagram, det er tvivlsomt om nogen kan, må og vil påtage sig den og spørgsmålet er nok, om ikke du bare skal nøjes med at afspille VHS eller købe filmene på DVD. |
|
M.v.h. Carser
Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn. ![]() |
|
![]() |
|
ArneO ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 01-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1 |
![]() |
Hej,
Jeg har en Lumatron DVDCR-15, som jeg kan se I i virkeligheden mener er en LG DVD/VHS combi recorder ved navn RC-68223. Jeg har forgæves forsøgt at finde en manual på nettet, men uden held. Jeg kan ikke få overspilning fra Video til DVD til at virke, g jeg kan se at I her taler om nogle blokeringer, men gælder det alle typer af VHS til DVD? Det er nogle DR videoer fra 1996 som jeg prøver at spille over, men når jeg sætter VCR på afspil og DVD på optag, så optager den bare fra fjernsynet i stedet for.
På forhånd tak for hjælpen
|
|
![]() |
|
MortenBby ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 797 |
![]() |
Der behøves måske ingen ekstra boks til at fjerne Macrovision; et scartkabel med indbygget elektronik vil nok kunne klare det.
Redigeret af MortenBby - 01-Maj-2007 kl. 11:44 |
|
Morten LG 26LC2R - Sony RDR-HX710 - Sony DVP-NS718HB - Clint DC3 - Altec Lansing VS2221 |
|
![]() |
|
laursen ![]() Redaktionen ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 02-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4056 |
![]() |
Hej Arne,
Blokeringerne gælder ikke alle typer af VHS optagelser. Kun visse købe-film (specielt Disney titler) er indspillet med Macrovision blokerings-systemet. Din DR optagelse er derfor helt sikkert ikke beskyttet mod kopiering. Hvis Lumatron optageren rent faktisk er en LG RC-68223, kan du finde LG manualerne her. Der beskrives kun i manualen hvordan 'Dubbing' knappen på fj.betjeningen skal bruges til overførsel fra VHS til DVD (se eksempelvis den danske manual side 43). /Lars |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |