recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lusse stue Bio
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lusse stue Bio

 Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
mh67 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 28-Juli-2015
Sted: Vestsjælland
Status: Offline
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mh67 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2016 kl. 19:35
Oprindeligt skrevet af nexium nexium skrev:

Hvor er det fedt, at du kan bygge det ind i huset!
Og de to 'alternative typer', som beder dig om at finde din nosser burde lære at tænke før de taler/skriver. Det her er jo 100 gange federe end at plastre stuen til med store grimme højtalere og kabel lagt hen ad gulvet.
Man kan næsten fornemme din kone i baggrunden.  " undskyld skat- javel skat
jeg skal nok skat" Endnu en gang led videre.

Til top
ldplusse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-August-2006
Sted: Ringsted
Status: Offline
Point: 359
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ldplusse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2016 kl. 19:40
Oprindeligt skrevet af mh67 mh67 skrev:

 Man kan næsten fornemme din kone i baggrunden.  " undskyld skat- javel skat
jeg skal nok skat" Endnu en gang led videre.

Hun er pisse ligeglad med alt det lyd og billede. Hun vil bare have et 55" og så lyden direkte derfra ConfusedWacko
Dengang hvor man manuelt skulle tænde forstærker, så gjorde hun det ikke og fik lyd via TV.
Jeg forstår det ikke Ermm
Til top
qpad Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Marts-2008
Status: Offline
Point: 729
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér qpad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2016 kl. 15:36
Det er flot lavet, men for søren da hvor må det været surt at have en kone der skal bestemme alt og hænge troldegrene i loftet foran tv skærmen..... Tongue
Til top
Kasper Jensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Marts-2007
Status: Offline
Point: 536
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2016 kl. 16:22
Glem det med konen.
Det her ser sku lækkert ud. Stjerne herfra!
Til top
qpad Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Marts-2008
Status: Offline
Point: 729
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér qpad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2016 kl. 16:41
Du får stor fem tal af mig. 
Til top
ldplusse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-August-2006
Sted: Ringsted
Status: Offline
Point: 359
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ldplusse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2016 kl. 14:23
Tak til qpad og Kasper.
Fik da konen til at flytte troldegren så den hænger over TV. Smile
Til top
-Henrik- Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-December-2012
Status: Offline
Point: 412
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -Henrik- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2016 kl. 15:00
Tv-væggen er virkelig flot
Og i betragtning af at din kone åbenbart selv er fuldstændig ligeglad med god lyd, så synes jeg sgu' i grunden, at hun er ret tolerant i fht. alle de hi-fi-ting, du finder på. Hende kan du vist roligt være glad for !
Men min første tanke var faktisk akkurat som hansie, at tingene sidder voldsomt højt oppe i fht. sofaarrangementet.
Det er synd, når det ellers er så flot udført.
Til top
CARS10 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Juli-2009
Sted: København
Status: Offline
Point: 813
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér CARS10 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2016 kl. 16:58
Helt enig. Skærmen skal ned så man kigger ind i midten af skærmen, gerne lidt lavere da det er bedre for nakken at kigge lidt nedad end opad. Ligeledes med højttalerne, de skal være i øre højde. Enig i at tv væggen er flot, og så er det ærgerlig at man ikke undersøger helt banale ting som monterings højde inden man kaster sig ud i sådan et projekt. Desværre ser man det tit også herinde. DET ER EN OMMER.
     carsten
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2016 kl. 20:02
Bortset fra at skærm og lyd hænger for højt, får du også en  af mig.

Hvad er det for en HDMI extender du bruger? Jeg leder efter en som kan transporter 2160p 60Hz 4:4:4 på en afstand op til 15-20 meter.


Redigeret af janLp - 06-Februar-2016 kl. 20:04
Til top
Ning Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1759
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ning Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2016 kl. 22:20
Jeg syntes det er flot arbejde...
Hvis man kan li at ligge i sofaen er det da meget rart at skærmen hænger lidt højt, og især hvis man har briller med læsefelt kan det være p....irriterende hvis den hænger lavt
Ning
Til top
ldplusse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-August-2006
Sted: Ringsted
Status: Offline
Point: 359
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ldplusse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2016 kl. 23:07
Hver gang jeg har lavet mit tv ophæng om, så har jeg flyttet det højere op.
Det er faktisk rart det hænger i den højde.

Højtalerne er så lidt over ens øre højde at det ikke har nogen betydning for lyden.
Jeg kan ikke høre forskel, om jeg er i øre højde.

Når man designer en sådan væg, som jeg har, så ser det faktisk dumt ud, hvis TV er nede i 'normal' højde.

Jeg startede også med at mene at man skulle sidd med øjne midt i TV. Men det er faktisk mere behageligt at det sidder højere oppe, når man sidder tilbagelænet som vi tit gør.

Min HDMI extender er ved at være gammel og understøtter ikke 4K.
Det er en Geisen. Mener det var sådan det staves. Kostede 3000kr den gang for 8 år siden.
Der er IR retur i samme kabler.


Redigeret af ldplusse - 07-Februar-2016 kl. 23:08
Til top
ldplusse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-August-2006
Sted: Ringsted
Status: Offline
Point: 359
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ldplusse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2016 kl. 18:05
Så er der uploaded nye billeder af subwoofer.
Det går hurtigt med bygning af denne.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu