recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lusse stue Bio
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lusse stue Bio

 Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
ldplusse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-August-2006
Sted: Ringsted
Status: Offline
Point: 357
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ldplusse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2016 kl. 09:40
Oprindeligt skrevet af Just Curious Just Curious skrev:

Det er sku en flot subwoofer installation du der har lavet Lars - hvis du er en mand LOL

Viste din opsætning til konen og hun var ikke særligt imponeret - det tog hende kun et øjeblik at påpege det indlysende, hvorfor laver du ikke en ramme der kan sidde i udskæringen foran subben i stedet for den store 3 kant Geek

Det er så simpelt.

Jeg er igang med at akustik behandle mit rum og det er konen imod.
Men så tænke jeg, at hvis jeg laver dette 'front cover' større, så kan jeg putte noget lyddæmpning i.

Denne trekant, sidder højt oppe og bag ved en, så man ser der faktisk ikke så meget.

Så 80% af trekanten indeholder 95mm lyddæmpning. Derfor er den så stor Tongue
Til top
ldplusse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-August-2006
Sted: Ringsted
Status: Offline
Point: 357
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ldplusse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2016 kl. 22:28





Så blev det gamle loft pillet ned. I Morgen starter vi opsætning af Troldtekt.
Atmos højtalere i venstra side er flyttet lidt, så de har samme vinket som højre side. Det giver en skæv fordeling mellem højre og ventre. Men da man ikke kommer til at kunne se den igennem troldtekt, så er det vigtigere med korrekt placering.

Der er lavet rammer som de skal sidde i under troldtekten.

Jeg fandt lige penge til at investere i 2 ekstra højtalere, så jeg for Surround højre/ventre. Så anlæg bliver til 7.1.4.

Til top
ldplusse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-August-2006
Sted: Ringsted
Status: Offline
Point: 357
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ldplusse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2016 kl. 16:01
Så blev det sidste Troldtekt lavet færdigt.







Og der er kommer Surround i siden, så jeg er på 7.1.4.
Det spiller helt vildt meget bedre med Troldtekt i loftet. SmileSmileSmileSmile


Til top
ldplusse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-August-2006
Sted: Ringsted
Status: Offline
Point: 357
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ldplusse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2016 kl. 16:03
Jeg har besluttet at droppe den store trekant, da der er rigeligt med dæmpning i Troldtektpladerne.
Så er gået igang med at lave et 'mindre' frontcover til at dække sub.




Redigeret af ldplusse - 30-Maj-2016 kl. 16:03
Til top
Jessemand Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 483
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jessemand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2016 kl. 19:18
Ser da fint ud, men har du gennemtænkt hvad fremtiden bringer af udskiftning af f.eks. skærme?
Til top
ldplusse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-August-2006
Sted: Ringsted
Status: Offline
Point: 357
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ldplusse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2016 kl. 19:51
Det koster 'kun' en weekend at lave plads til en ny større skærm. Har opgraderet en gang fra 50 til 65".
Det kostede så 4 dage at skifte de 3 front højtalere.
Men jeg gør det gerne for det ser fedt ud
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2016 kl. 22:02
Det ser rigtigt flot ud, det må jeg sgu sige! Men ... hvordan er lyden nærmest væggen?
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Jessemand Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 483
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jessemand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2016 kl. 22:06
Sejt at du orker og flot er det!
Til top
ldplusse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-August-2006
Sted: Ringsted
Status: Offline
Point: 357
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ldplusse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2016 kl. 08:34
Jeg oplever ikke nogen dårlig lyd nogen steder.
Dog så er basporten bag på mine fronter stoppet til med den medfølgende skumklods.
Så de spiller ikke helt lige så dybt som de kunne, men stadig ned til 55Hz.

Jeg har gang i et projekt med at lave diffuser, som skal sidde på væggene i siden og bagerst.

Efter Troldtekt, så er lyden blevet mere lokaliseret, så man tydeligere kan høre hvor en lyd kommer fra.
Det har gjort surround delen klart bedre.
Men alt lyden er blevet mere ren og 'lækker'

Konen kan så ikke lide den akustik som er i rummet, når man bare går ind i stuen. Der bliver sådan helt stille. Tror det kræver noget tilvænning.

Men det har helt klart været pengene og tiden vær.
Nu fik jeg også pladerne til en god pris, så der er i alt varer for 5000kr, for at lave Troldtekt loftet.
Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2016 kl. 17:16
Det problem, din kone har, forsvinder. Når man går ind i min bio, kan føles som at gå ind i en osteklokke, da der nærmest ingen refleksion af lyd er til stede og det påvirker ens fornemmelse for rum og balance. Efter under en måned, var fornemmelse for mig minimal og nu, 17 måneder efter rummet stod færdigt, kan jeg slet ikke mærke det mere. Min kæreste blev i starten svimmel af at gå ind i rummet, men hun tænker heller ikke over det mere. Den menneskelige hjerne er hurtige til at vende sig til nye tilstande, og efter et stykke tid, husker vi kun gamle indtryk, som en svag erindring, men det er ikke følelser vi kan genkalde - lidt som at prøve, at tvinge sig selv til at føle forelskelsens rus, den er desværre ikke lige sådan at påtvinge sig selv.

Jeg har prøvet, at være i et helt lyddødt testrum, hvor gulvet er en stålnetsbro, inde i en sphere af spikes, det fucker seriøst med en, jeg kan huske, at jeg kom i en tilstand der mindede om, at være køresyg, noget jeg ellers kun har oplevet een gang og det var som passager i en Porcshe på Nurburgring.
Til top
ldplusse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-August-2006
Sted: Ringsted
Status: Offline
Point: 357
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ldplusse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2016 kl. 16:04
Oprindeligt skrevet af dr gonzo dr gonzo skrev:

Det problem, din kone har, forsvinder. Når man går ind i min bio, kan føles som at gå ind i en osteklokke, da der nærmest ingen refleksion af lyd er til stede og det påvirker ens fornemmelse for rum og balance. Efter under en måned, var fornemmelse for mig minimal og nu, 17 måneder efter rummet stod færdigt, kan jeg slet ikke mærke det mere. Min kæreste blev i starten svimmel af at gå ind i rummet, men hun tænker heller ikke over det mere. Den menneskelige hjerne er hurtige til at vende sig til nye tilstande, og efter et stykke tid, husker vi kun gamle indtryk, som en svag erindring, men det er ikke følelser vi kan genkalde - lidt som at prøve, at tvinge sig selv til at føle forelskelsens rus, den er desværre ikke lige sådan at påtvinge sig selv.

Jeg har prøvet, at være i et helt lyddødt testrum, hvor gulvet er en stålnetsbro, inde i en sphere af spikes, det fucker seriøst med en, jeg kan huske, at jeg kom i en tilstand der mindede om, at være køresyg, noget jeg ellers kun har oplevet een gang og det var som passager i en Porcshe på Nurburgring.

Tak for svaret.

Så har jeg lidt 'godt' at fortælle konen.


Redigeret af ldplusse - 01-Juni-2016 kl. 16:04
Til top
fisher Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 01-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fisher Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2016 kl. 13:23
Hej Lars 

Super flot projekt. Hvordan oplever du CCM 362'erne og kunne du vise lidt nærbillder af dem. Jeg har troltekt som dig og vil gerne se hvordan de tager sig ud. Hvis du kunne vise lidt om hvordan du har bygget dem ind. 

Overvejer også nogle CCM 362 er til køkkenet for lidt lyd.

/mads
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu