Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Neurobrain
Bruger
Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 97
|
Sendt: 23-Maj-2009 kl. 09:25 |
Jeg tror, jeg er den eneste i verden der er skuffet over Pioneer og deres KRP-serie (A).....
Det kan godt være serien under de perfekte forhold giver det bedste billede, men i dagligdagen er der nogle forhold som trækker voldsomt ned...
Sluger strøm som Jenna Jameson sluger..... (og det er meget)
Indstillinger bliver ikke gemt for den enkelte indgang/udgang (KRPA)
Af de 4 fladskærme jeg har ejet er KRP klart den dårligste til at tilpasse billedet,så det fylder hele skærmen.
Konen kræver ikke længere et spejl i stuen (tænk over den).
Pioneer har ingen Pixel garanti.
En sen aften, hvor jeg smider en 1080P film på skærmen og slukker alt lyset i stuen har KRP'en det flotteste billede, men I det daglige er det eneste jeg bemærker, EL måleren der fiser rundt, konen der brokker sig over reflektioner osv osv..
..
Redigeret af Neurobrain - 23-Maj-2009 kl. 09:54
|
 |
xcardman
Guld medlem
Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
|
Sendt: 23-Maj-2009 kl. 09:45 |
Neurobrain skrev:
Jeg tror, jeg er den eneste i verden der er skuffet over Pioneer og deres KRP-serie (A).....
Det kan godt være serien under de perfekte forhold giver det bedste billede, men i dagligdagen er der nogle forhold som trækker voldsomt ned...
Af de 4 fladskærme jeg har ejet er KRP klart den dårligste til at tilpasse billedet,så det fylder hele skærmen.
En sen aften, hvor jeg smider en 1080P film på skærmen og slukker alt lyset i stuen har KRP'en det flotteste billede, men I det daglige er det eneste jeg bemærker, EL måleren der fiser rundt, konen der brokker sig over reflektioner osv osv..
..
Den sluger strøm..
Der sindsyg meget
| køb den nye samsung LED 9 serie som kommer til efteråret. Men reflektioner vil du stadig få. En pioneer er ikke for alle. Ligsom alle ikke behøver og skal have en plasma. nej en pioneer er ikke perfekt, men har jo selv købt en fordi andre skærme har flere ulemper til mit forbrug. så hvis jeg skal være lidt skarp i tonen, så har du valgt et helt forkert tv. men det skal nok hurtig blive solgt
Redigeret af xcardman - 23-Maj-2009 kl. 10:08
|
 |
ghost-the-man
Guld medlem
Oprettet: 26-Oktober-2007
Sted: DK (nordøstfyn)
Point: 1647
|
Sendt: 23-Maj-2009 kl. 09:47 |
Neurobrain skrev:
..
Den sluger strøm..
Der sindsyg meget
|
Det kan vel ikke kom bag på dig,at når man vælger et 50" at så koster det lidt ekstra i strøm .
|
|
 |
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
|
Sendt: 23-Maj-2009 kl. 10:21 |
Neurobrain skrev:
Sluger strøm som Jenna Jameson sluger..... (og det er meget) |
Der kan være to årsager til at brokke sig over dét: Økonomiske eller økologiske. Det økonomiske synes jeg er et tyndt argument - det koster ekstra at få en god billedkvalitet, både i indkøb og forbrug, og hvad så? Det er kun et problem hvis man ikke kan regne. Mht. det økologiske argument - hvis du vil redde klimaet, så lad være med at se fjernsyn. Hvor meget CO2 tror du det har kostet at producere de udsendelser du ser?
Neurobrain skrev:
Indstillinger bliver ikke gemt for den enkelte indgang/udgang (KRPA) |
"Bruger" indstillingen samt ISF indstillingerne gør (medmindre "bruger" funktionen er lavet om for nyligt). De øvrige indstillinger gør ikke.
Neurobrain skrev:
Af de 4 fladskærme jeg har ejet er KRP klart den dårligste til at tilpasse billedet,så det fylder hele skærmen. |
Enig, men hvis man interesserer sig for billedkvalitet, så skal skærmen netop IKKE tilpasse billedet så det fylder hele skærmen.
Neurobrain skrev:
Konen kræver ikke længere et spejl i stuen (tænk over den). |
Plasma vs LCD med meget lys i lokalet har været diskuteret en milliard gange. En mat overflade er ikke bedre i et lyst rum, bare anderledes. Men det er en smagssag, så det er en ærlig sag hvis man er utilfreds med dette. Så længe der ikke er sollys direkte på skærmen, er det de færreste der har issues med dét.
Neurobrain skrev:
Pioneer har ingen Pixel garanti. |
Har du pixelfejl da?
|
 |
Neurobrain
Bruger
Oprettet: 24-Oktober-2007
Point: 97
|
Sendt: 23-Maj-2009 kl. 11:20 |
Yup - 3 stk ;(
Og Pioneer siger det er en følge af teknologien...
Så længe de ikke er synlige fra 4 - 5 meter's afstand dækker garantien ikke
(citat - Pioneer support DK)
|
 |
Mr. Pioneer
Guld medlem
Oprettet: 04-Januar-2008
Point: 693
|
Sendt: 23-Maj-2009 kl. 13:30 |
Neurobrain skrev:
Jeg tror, jeg er den eneste i verden der er skuffet
over Pioneer og deres KRP-serie (A).....
Det kan godt være serien under de perfekte forhold giver det bedste
billede, men i dagligdagen er der nogle forhold som trækker voldsomt
ned...
Så skift indstilling til standard da den er en del mere lysstærk eller køb
nogle gardiner/persienner.
ahhh så er det vist ikke værre, og det kan ikke komme som nogen
overraskelse for dig.
Indstillinger bliver ikke gemt for den enkelte indgang/udgang
(KRPA)
Så skulle du have købt en 500M den kan.
Af de 4 fladskærme jeg har ejet er KRP klart den dårligste til at tilpasse
billedet,så det fylder hele skærmen.
af de 6 fladskærme jeg har haft er KRP modellen den der gør det bedst,
forstår ikke hvad problemet er den gør det da optimalt.
Igen kan det ikke komme som en overraskelse???
Enig det er for ringe af et high end produkt
En sen aften, hvor jeg smider en 1080P film på skærmen og slukker alt
lyset i stuen har KRP'en det flotteste billede, men I det daglige er det
eneste jeg bemærker, EL måleren der fiser rundt, konen der brokker sig
over reflektioner osv osv..
..
|
Det er ikke nødvendigt at slukke alt lyset for at den viser det bedste
bilede du nogensinde har set.
|
 |
xcardman
Guld medlem
|
Sendt: 23-Maj-2009 kl. 13:44 |
Jeg forsår heller ikke de ting han er utilfreds med, for de ting ved man inden køb af en krp. har selv overvejet en i et halvt år før. At beslutning gik meget stærkt til sidst er en anden sag. Men at der er tre pixelfejl er jo uheldigt. Men lade det nu ligge.
|
 |
lahan
Guld medlem
Oprettet: 14-September-2004
Point: 9446
|
Sendt: 23-Maj-2009 kl. 13:58 |
Neurobrain skrev:
.. |
Helt korrekt at man kan spejle sig i plasma. Har selv problemet. Yep i dagslys kan man ikke se en pind på skærmen medmindre man vælger optimum eller standard mode.
Pixel garanti og support, er heller ikke noget pioneer yder.
Men er dog en meget tilfreds pioneer A ejer.
|
 |
xcardman
Guld medlem
|
Sendt: 23-Maj-2009 kl. 14:01 |
lahan skrev:
Neurobrain skrev:
.. |
Helt korrekt at man kan spejle sig i plasma. Har selv problemet.
Yep i dagslys kan man ikke se en pind på skærmen medmindre man vælger optimum eller standard mode.
| dagslys ja men det er jo et plasma problem og ikke et 500A problem. Tænk hvor meget genskin man vil få fra et 50 tommer crt tv
|
 |
mgmg
Guld medlem
Oprettet: 18-Oktober-2005
Point: 1066
|
Sendt: 23-Maj-2009 kl. 15:02 |
Neurobrain skrev:
Yup - 3 stk ;(
Og Pioneer siger det er en følge af teknologien...
Så længe de ikke er synlige fra 4 - 5 meter's afstand dækker garantien ikke
(citat - Pioneer support DK)
|
Dette er i modstrid med manualen. Du har en sag, hvis de døde pixeler er generende fra 2-3 m ved normalt brug, dvs. ikke ved testbilleder.
|
Kuro
|
 |
lahan
Guld medlem
Oprettet: 14-September-2004
Point: 9446
|
Sendt: 23-Maj-2009 kl. 15:18 |
xcardman skrev:
lahan skrev:
Neurobrain skrev:
.. |
Helt korrekt at man kan spejle sig i plasma. Har selv problemet.
Yep i dagslys kan man ikke se en pind på skærmen medmindre man vælger optimum eller standard mode.
|
dagslys ja men det er jo et plasma problem og ikke et 500A problem. Tænk hvor meget genskin man vil få fra et 50 tommer crt tv |
Helt korrekt, CRT og de ældre plasma modeller led endnu mere af genskin. Pana har bestemt også dette issue, selvom mange påstår det modsatte.
|
 |
xcardman
Guld medlem
|
Sendt: 23-Maj-2009 kl. 15:26 |
Men lcd har jo også genskin og især de nye med LED, så man slipper ikke for genskin pågrund af lcd. min tidligere pan px80 var da heller særlig god i dagslys. lcd er dog bedre til sort i dagslys, også en grund til de ser bedre ud i fona. Men hvilken sort
|
 |