recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lyd/billede delay
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLyd/billede delay

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Wision Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 133
Direkte link til dette indlæg Emne: Lyd/billede delay
    Sendt: 12-December-2008 kl. 19:42
Jeg har meget svært ved at finde ud af om mit sorround anlæg spiller lyden til billedet for tideligt eller for sent, men er ret sikker på at delay ikke er stillet helt som det skal. Synes det er ret svært at stille det korrekt da der sjældent er noget i en film man kan være helt sikker på at billede og lyd skal komme samtidig. Selv ved eksplosioner er der i nogle film et naturligt delay fordi eksplosionen ikke sker lige oveni kameraret, så ved ikke hvad jeg skal kalibrer med ? Nogen der har en god medtode til at få billede og lyd til at hænge helt korrekt sammen ?
Min hjemmebiograf udgøres primært af Dali Ikon 6, Dali Mentor LCR. Drives af Denon 2809 og Rotel 1075.
Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Marts-2007
Point: 3730
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2008 kl. 19:56

Bruger du auto-setup? Den indstiller delay osv.

Det fungerede fint på min gamle denon 2807

Mener også man kan indstille delay selvom man ikke bruger auto-setup. Men der skal du bare lege lidt med indstlilligen for at ramme rigtigt.

7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
Wision Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2008 kl. 20:00
Auto setuppen sætter delayet per højttaler så man får lyden fra alle højttalerene samtidig, men den har jo ingen anelse om hvor stort et delay der er fra den sender signalet til fladskærmen og til billedet rent faktisk kommer frem. Det er dette delay der skal indstilles, det andet klare auto setuppet fint. Det er simpelthen billed og lyd der skal være synkroniseret, hvilket et main delay korrigere.
Min hjemmebiograf udgøres primært af Dali Ikon 6, Dali Mentor LCR. Drives af Denon 2809 og Rotel 1075.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2008 kl. 17:32
På Onkyo kan du have delay indstillingen aktiv mens filmen kører. Og så er close-ups med ansigter bedst at indstille efter. Spol lidt tilbage og check igen til du er tilfreds. Men ellers sæt den på 20 ms, det passer nogenlunde til BD setup.
Til top
Wision Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2008 kl. 19:28
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

P� Onkyo kan du have delay indstillingen aktiv mens filmen k�rer. Og s� er close-ups med ansigter bedst at indstille efter. Spol lidt tilbage og check igen til du er tilfreds. Men ellers s�t den p� 20 ms, det passer nogenlunde til BD setup.

Ok, kunne være rart med noget desideret test matteriale der kunne klare den. Havde troet den var på DVE basics, men der er ikke noget jeg kan bruge. Synes det er ærgeligt at indstille efter en film da den sagtens kan have en lille forsinkelse som så bliver lagt til den fejltollerance der er når man justere. Men må vel være det bedste man har. Tak for hjælpen
Til top
enand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Januar-2006
Point: 819
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2008 kl. 11:12

Hej Wision.

"Ok, kunne være rart med noget desideret test matteriale der kunne klare den."

På "GetGray" disken (www.calibrate.tv ), som egentlig er til billedkalibrering, findes denne mulighed.

Mvh.

Til top
Østergaard Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-December-2008
Point: 83
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2008 kl. 11:40

Jeg har samme problem med usynkron lyd. Desuden er det et problem at der er forskellig delay fra de forskellige lydkilder: BD via optisk, DVD via coaxial, yousee-box via optisk, xbox360 via HDMI. Resultatet er at man skal ind i setup og ændre hver gang man skifter lydkilde (hvis man ellers orker det og ikke bare accepterer "fejlen").

Min receiver er Denon 4306. Er der nogen der ved om det kan lade sig gøre programmere hver lydkilde med hver sin delay-indstilling?

Hilsen Østergaard

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2008 kl. 11:58
Oprindeligt skrevet af Østergaard Østergaard skrev:

Jeg har samme problem med usynkron lyd. Desuden er det et problem at der er forskellig delay fra de forskellige lydkilder: BD via optisk, DVD via coaxial, yousee-box via optisk, xbox360 via HDMI. Resultatet er at man skal ind i setup og ændre hver gang man skifter lydkilde (hvis man ellers orker det og ikke bare accepterer "fejlen").

Min receiver er Denon 4306. Er der nogen der ved om det kan lade sig gøre programmere hver lydkilde med hver sin delay-indstilling?

Hilsen Østergaard

Nej jeg mener helt bestemt at på min Onkyo er der separat opsætning af delay for hver indgang. Det er der for HDMI indgangene, men jeg er ikke sikker på de andre, da jeg ikke pt har noget tilsluttet.

Til top
Wision Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2008 kl. 12:08
Oprindeligt skrevet af enand enand skrev:

Hej Wision.

"Ok, kunne v�re rart med noget desideret test matteriale der kunne klare den."

P� "GetGray" disken (www.calibrate.tv ), som egentlig er til billedkalibrering, findes denne mulighed.

Mvh.

Genialt, har ikke fået prøvet endnu men lyder nøjagtig som det jeg mangler.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu