recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lyd? Budget max 2500,-
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLyd? Budget max 2500,-

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
panhero Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 158
Direkte link til dette indlæg Emne: Lyd? Budget max 2500,-
    Sendt: 18-Juli-2008 kl. 12:30
Hejsa

Som overskriften lyder, så skal jeg ud og skaffe mig noget lyd. Som I kan se er budgettet sat til 2500,- max. Jeg er lige flyttet i en lille 47m2 lejlighed, sidder 3 meter fra mit tv og det er en lille, lille stue. Jeg har før været inde over Plasma, men jeg synes ikke det er noget for mig alligevel.

Det bliver følgende:
PS3 til Bluray
Sony KDL-40W4000 eller Samsung LE-40A656 som TV
Lyd?

Det skal siges at jeg kommer fra billig lyd i forvejen, et Philips HTS 3154 sæt, som var udemærket til mit behov. Det kan bare ikke arbejde sammen med min PS3. Derfor behøver I ikke komme med forslag om, at jeg hellere skulle spare op og vente til jeg fik råd til noget ordentligt, for det gør jeg ikke lige de næste 2 år

Jeg havde umiddelbart tænkt at jeg ville købe Logitechs Z5500 Digital til ca. 2000,- DKK, men tanken om andre produkter har selvfølgelig også strejfet mig. Sørgeligt men sandt, så har jeg simpelthen bare gået ind på dvdpriser.dk, søgt under hjemmebiosystemer, og sorteret efter pris. Jeg synes at følgende var OK til mig:

Sony HT-DDWG700
http://www.pixmania.com/dk/dk/1112084/art/sony/home-cinema-s ystem-ht-ddw.html?form=85#tech-specs

Sony
HT-DDW890
http://www.pixmania.com/dk/dk/541205/art/sony/hjemmebiosyste m-ht-ddw890.html?form=86#tech-specs

Ville I anbefale et af disse, eller Logitechs? Bare træls at det er fra Pixmania.com (har ikke hørt så gode ting om dem hvis man skal hen og sende et produkt tilbage). Der findes sikkert andre produkter der ikke fremkommer på dvdprisers hjemmeside, og hvis I har nogen forslag til disse så bare skyd løs.

Jeg er egentlig betaget af Sonys små DAV-IS10. Jeg kan godt lide små højtalere, og den kan uden tvivl godt fylde min lille stue ud. Prisen til 4000,- er garanteret fair, men æv hvor er det irriterende når det er pengepungen der begrænser en. Det var noget andet hvis det nu var kæresten Og ja, det optimale ville være at købe en forstærker og seperate højtalere, men selvom jeg køber den billigste reciever til 1800kr fra ny kan det jo ikke lade sig gøre budgetmæssigt.

Jeg ser frem til en god debat og eventuelle kommentarer/forslag.

mfg. the one and only panhero

Til top
A_Nielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2008
Point: 754
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2008 kl. 13:04
Til 2500 vil jeg mene at Logitechs z5500 eller z5450 er det bedste du kan få.
Har selv haft z5500 og det spillede udemærket.
Til top
Nikodk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Juli-2004
Sted: nær Roskilde
Point: 1836
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2008 kl. 14:23
Oprindeligt skrevet af panhero panhero skrev:

Hejsa

Derfor behøver I ikke komme med forslag om, at jeg hellere skulle spare op og vente til jeg fik råd til noget ordentligt, for det gør jeg ikke lige de næste 2 år

Og et råd om at kigge lidt på brugtmarkedet er nok heller ikke det du søger?

- tror man kan være heldig at finde lidt gode brugte receiverløsninger, nu hvor der er kommet nye lydformater, som alle absolut vil være med på...

Nikolaj

Til top
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Januar-2004
Point: 2406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2008 kl. 14:27

Derfor behøver I ikke komme med forslag om, at jeg hellere skulle spare op og vente til jeg fik råd til noget ordentligt, for det gør jeg ikke lige de næste 2 år

Du har da vist læst de andre tråde om emnet "ultra extrem super duper low budget lyd"
Til top
panhero Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2008 kl. 14:32
Nikodk
Jo det er jeg da klar på, hvis jeg bare vidste hvad jeg skulle kigge efter..

Stampe
Hehe det kan du nemlig tro jeg har

Til top
emperor Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 13-Januar-2008
Point: 33
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2008 kl. 10:51
Selvom det ikke er god stil herinde, så har jeg også Z5500 i min hjemmebio. Dem er jeg vældig tilfreds med og kan kun anbefale dem til dit budget.
Sanyo Z5
Logitech Z5500
PS3
Panasonic TH-42PV60EH

Hjemmebio: 96" on a budget
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2008 kl. 14:48
Jeg opgraderer selv fra nogle Z5500 til Kef 5005.2.

Hvis du kommer fra Aalborg giver jeg gerne en lille demo.
Til top
panhero Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2008 kl. 10:45
Jamen jeg tror det bliver de Z5500 så :-)

Anima
Det lyder tiul at være noget af et spring, je gkommer desværre ikke fra Jylland. Ellers ville jeg gerne have nået at se Logitech in action..

Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2008 kl. 11:23

Jamen jeg tror det bliver de Z5500 så :-)<br style="font-weight: bold;"><span style="font-weight: bold;">Anima</span>Det lyder tiul at være noget af et spring, je gkommer desværre ikke fra Jylland. Ellers ville jeg gerne have nået at se Logitech in action..

Ja, det er noget af et spring

Men det var billigt, og så synes jeg godt om nogle små velspillende højttalere end store som spiller en anelse dybere.

Du får meget for 2000. Men når du regner sammen på det, så kan du hurtigt se at det er rimelig lo-fi, da det er måske 1000 til bas, og så 200 kroner pr. satelit. Altså ikke ligefrem prangende. Men det spiller jo faktisk rimelig godt - det kan fint bruges til mp3'ere og bdfilm. Dog synes jeg at subben ikke er ret god, og satelitterne lyder en anelse kedelige. De spiller, men der er ikke den "drive" som der er med rigtig hifi. Sagt på en anden måde er det ikke som om du står og danser til musikken uden at tænke over det - musikken er der bare hvis du forstår
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu