recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lyd dropouts på LG OLED
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lyd dropouts på LG OLED

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
pianomartin Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 13-August-2005
Status: Offline
Point: 385
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pianomartin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Lyd dropouts på LG OLED
    Sendt: 03-Oktober-2019 kl. 16:26
I august købte jeg et LG OLED65B8

Jeg har ikke surround af nogen art og ingen planer om at få det.
Men jeg har en gammel stereo-forstærker, som kun har analoge indgange.

Derfor købte jeg såden en her : https://www.hifiklubben.dk/stereo/da-konvertere/argon-audio-nanodac-da-konverter/ så jeg kunne tilslutte tv-et til forstærkeren.

Men jeg oplever tilfældige 1-sekunds "dropouts" i lyden.
Jeg har googlet - og det ser ud til at være et generelt LG problem, der går flere år tilbage :(

Men i nogle tråde, anbefales det at slå Dolby ATMOS fra, og diverse andre krumspring. I nogle tråde står der også, at det fx kun gælder i Netflix-app'en.

Jeg har slået alt surround-agtigt fra, da jeg alligevel ikke bruger det - og jeg synes jeg har problemet på alle signal-kilder : TV modtaget via egen antenne (DVB-T2), Apple TV4, og en sjælden gang en Panasonic Blu-Ray-afspiller.

Er der nogen, der kender et trick til at få det til at holde op?
Man kan vel ikke bytte fjernsynet her et par måneder efter (købt 12. august!)



Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2019 kl. 16:54
Og du er sikker på problemet kommer fra TV'et og ikke forstærkeren eller den billige DAC?
Til top
pianomartin Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 13-August-2005
Status: Offline
Point: 385
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pianomartin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2019 kl. 17:49
jeg er ret sikker på, det ikke er forstærkeren - det er en 100% analog HOLFI integra. Jeg tvivler på, at en analog forstærker ville kunne lave den type fejl. og den laver jo heller ikke fejlen på andre input-kilder.

DAC'en havde jeg selvfølgelig som første mistænkte - men da jeg kunne google mig til at "random sound-dropouts" er et kendt problem på LG's OLED helt tilbage fra 2016 tænkte jeg, at der ikke var nogen grund til at tro, at det er den.
Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2019 kl. 17:58
Jeg har da lidt input, har et lg c7 som har været koblet til en marantz receiver og nu et par aktive højttalere. Altid lyd via “anlæg” har aldrig oplevet problemet med dropouts. har du kan bruge det til lidt.
Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2019 kl. 17:59
PS tjek optisk kabel at det sidder godt fast, eller med nyt. Bruger selv det billigste jeg kunne finde.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2019 kl. 19:18
Du kan vel hurtig tjekke om det er DAC der driller. Prøv at slutte et Jack kabel fra headphones stikket til en RCA indgang på forstærkeren og se om du stadig får dropouts.. 
Til top
pianomartin Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 13-August-2005
Status: Offline
Point: 385
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pianomartin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2019 kl. 07:20
tak for alle inputs. jeg prøver jeres forslag og vender tilbage :)
Til top
pianomartin Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 13-August-2005
Status: Offline
Point: 385
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pianomartin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2019 kl. 09:46
Nu har jeg testet lidt:
Jeg har købt en DAC magen til den anden (selvfølgelig med returret) for at teste om det var den, der var defekt.
Jeg har givet den strøm fra en anden kilde end TV'ets USB-port.
Jeg har brugt et andet/bedre optisk kabel end det, der fulgte med DAC'en.

Stadig de samme drop-outs.

Der er en tendens til, at dropouts først kommer efter 30-40 minutters TV-kiggeri. Så er de der ofte i en periode (flere gange i minuttet) og så kan der være en lang periode, hvor der ikke er problemer, og så vender det tilbage.

Jeg tænker, at TV'et må tilbage til BILKA. Jeg er bare frygtelig bange for, at de tester og, og "finder ingen fejl" og derfor giver mig et girokort for at indlevere et TV, der ikke fejler noget. Periodiske fejl er jo lidt drilske...
Til top
pianomartin Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 13-August-2005
Status: Offline
Point: 385
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pianomartin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2019 kl. 09:52
Er der nogen, der har erfaringer om sådan en her ville virke for mig:

https://lgcommunity.us.com/discussion/462/lg-oled-55c7p-audio-dropouts/p2
Den her tråd beskriver ret præcist mit issue - specielt de sidste poster, der er ret nye.
Hvordan står man juridisk? hvis dette problem ikke kan løses, ville jeg da nok ønske at returnere fjernsynet og købe fx et SONY, men jeg har jo ikke original-emballagen mere, og tv'et er et par måneder gammelt - d.v.s. langt over almindelig retur-ret.



Redigeret af pianomartin - 02-November-2019 kl. 09:57
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2019 kl. 10:18
Sådan i fejlfindingsøjemed, ville jeg prøve med en anden D/A - altså en anden model og ikke blot en som den du har i forvejen.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2019 kl. 10:31
For øvrigt, kigger jeg på Quick setup guide til dit tv, så er der Audio out / HP out.

Hvorfor bruger du ikke bare den?



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
pianomartin Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 13-August-2005
Status: Offline
Point: 385
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pianomartin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2019 kl. 12:06
jeg tror ikke jeg vil bruge mere tid på at fejlsøge uden for tv'et.
For mig er det rimelig åbenlyst (og har hele tiden været det) at fejlen ligger i selve tv'et. Alene p.g.a. de mange hits der kommer ved en simpel google-søgning.

Jo - at bruge HP out er en oplagt mulighed, med den bonus, at jeg kan bruge tv'ets remote til at skrue op og ned for lyden. Jeg kan bare være bekymret for om lydkvaliteten kan matche "optical out+ekstern DAC" - jeg har noget ret tungt hifi-grej i den anden ende :) Men er dog af den overbevisning at det er så billigt at lave en god DAC i 2019, at det vil være minimalt hvad man får ud af en 10.000 kr's dac i forhold til den billige argon jeg har brugt eller den DAC, der er indbygget i et tv.



Redigeret af pianomartin - 04-November-2019 kl. 12:07
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu