|
|
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
Poplic ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 28-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 367 |
![]() |
Forstår jeg det rigtigt, at lyden forsvandt under afspilning? Så er det vel ikke særligt sandsynligt, at det er indstillingerne, der er noget i vejen med. Kan det være et kabel, der er gået i stykker eller ud af HTCP (eller TV-indgangen) der er gået? |
|
Pioneer PDP436FDE & PDPLX5090H
Onkyo TX-SR705 Harbo SUB10 & 5 x SAT10 PS2 - PS3 QNAP-TS 439 Pro AppleTV Zaptor |
|
![]() |
|
espersen ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 284 |
![]() |
det er ikke sket midt i afspilningen - nærmere over natten. Frygter at der er gået en indgang eller udgang. Har ikke prøvet med et andet HDMI kabel. Men ideen med instillinger kan dog heller ikke udelukkes da der er kommet mange opdatinger ifm. upgrade til Vista. Mht. kabler så har jeg prøvet HDMI og DVI + audiokabler - ingen af de 2 metoder gav lyd. Kun analogt virker - så pt. er der tilsat et par gamle PC højtalere. |
|
;o)
|
|
![]() |
|
mrtex ![]() Pause fra forummet ![]() Oprettet: 17-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 274 |
![]() |
Hvor god kvalitet er dit HDMI kabel hvad har det kostet og mærke?? læs evt mit Emne, lidt af det samme |
|
Playstation3 60GB GTA4,Grid,Skate1&2
42"FULLHD Zepto Zview Samsung HD 3106 NokiaN95 8GB Asus L1N64-SLI WS Dual L 2xAmd Athlon64 3,2Ghz FX-74 Kingston 8GBDDR2PC6400 Logitech MX1000 Yousee50/4Mb |
|
![]() |
|
espersen ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 284 |
![]() |
det er ukendt - fulgte med i pakken fra Acer Det er nok ikke topmærke... Hvad er du kommet frem til? |
|
;o)
|
|
![]() |
|
mrtex ![]() Pause fra forummet ![]() Oprettet: 17-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 274 |
![]() |
Jamen Espersen, har du prøvet at tjekke begge hdmi indgange på dit tv, med evt en ps3, en blu ray afspiller eller andet hardware med hdmi udgang?? for hvis begge dine indgange på dit tv ikke virker er det præcis samme fejl som ved mit. Også kan vi begge komme frem til at fejlen ligger i Zepto tvet.. indtil videre kører alt her, jeg har skiftet hdmi kabel som jeg købte i fona, plus Zepto sendte mig for 3gang nyt indmad til mit tv.. og det ser ud somom, at det hdmikabel købt i fona har været for billigt og fucked det hele op.... men så igen jeg venter på Yousee updater deres boks, så kan jeg se om mit tv overlever.. eller om det er en software fejl i tvet eller boksen Redigeret af mrtex - 04-Februar-2009 kl. 14:34 |
|
42"FULLHD Zepto Zview Samsung HD 3106 NokiaN95 8GB Asus L1N64-SLI WS Dual L 2xAmd Athlon64 3,2Ghz FX-74 Kingston 8GBDDR2PC6400 Logitech MX1000 Yousee50/4Mb |
|
![]() |
|
ttpetersen ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 12-Februar-2006 Status: Offline Point: 13 |
![]() |
Umiddelbart vil jeg skyde på at vi snakker en opdatering af en eller ande slags.
Inden for de sidste par uger er jeg rendt ind i det samme issue (Kan desværre ikke lige huske hvornår) :
Til at begynde med forsvandt lyden periodisk, jeg løste det ved at slukke og tænde for min forstærker, og så kom den på plads efter et for søg eller to. Jeg benytter også et Realtek lydkort (integreret i et Asus bundkort).
Det som jeg lige studser over er at jeg kan se at der ikke er digitalt link mellem pc og forstærker (lille lampe der lyser grønt når derer forbindelse).
Denne tænder nu kun kortvarigt under opstart af pc'en, hvorefterden så bare slukker igen.
Jeg har forsøgt at skifte frem og tilbage mellem analog & digital ud, men uden held. Problemet minder basalt set om inden jeg fik installeret (Og disabled for aut. driver opdateringer)den korrekte realtek driver, hvor windows update konsekvent lagde en defekt driver på. Da automatisk driver opdatering på min maskine er disabled, bør det kunne konkluderes at det er en anden form for opdatering der laver ged i den.
Hvilke patches er der blevet installeret inden for de sidste par uger? Prøver lige at finde ud af det på min mce når jeg har tid i nærheden af den :) |
|
![]() |
|
![]() |
Hvilket tv har du ?? for mit gæt er Zepto tvet som jeg osse har, er udstyret med for billige komponenter... Dertil kommer Zepto er ved at gå konkurs siger rygterne ![]() ![]() ![]() |
|
|
![]() |
|
ttpetersen ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 12-Februar-2006 Status: Offline Point: 13 |
![]() |
Lyden kommer ikke i nærheden af mit tv :) (Thomson)
Rullede tilbage til en tidligere realtek driver, frem til den nye igen, forskellige ændringer på forstærkeren, hvorefter jeg tilsidst prøvede at benytte en anden Coax indgang, og bingo - så var der hul igennem.
Jeg har dog ikke prøvet med dvd/blueray endnu, men jeg kan se at forstærkeren skifter mode når jeg skifter tv kanal til en der kører ProLogic, så skal bare lige have testet om DD også virker.
Men jeg prøver nok lige at grave lidt mere i diverseopdateringer hvis problemet opstår igen.
Er godt nok en befrielse at se hvor meget bedre billedet er blevet med digital tuner. Jeg mangler godt nok et par enkelte kanaler digitalt,så jeg er nød til at have en enkelt analog tuner eller to i maskinen også. Mht. Zepto - har ikke kigget noget videre på deres skærme, men ja - man kunne godt forestillesig at et firma som dem har det hårdt i disse tider... |
|
![]() |
|
![]() |
så er der lyd via HDMI igen, hvilket kan skyldes 2 ting:
- nyt HDMI kabel - "genstart" af TV MEN MEN Der er lyd via HDMI til TV i MCE menu og lyd tjek Men ingen lyd ved afspilning af film/dvd osv. Nogen ideer ? Redigeret af espersen - 29-Marts-2009 kl. 23:00 |
|
;o)
|
|
![]() |
|
![]() |
Jeg er rimeligt sikker på at udfordringen var krydret med flere fejl på en gang - herunder defekt HDMI kabel.
Det virker efter at Realtek-indstilling er justeret svarende til cd/dvd-kvalitet. Så det er skønt at droppe PC-højtalerne, der i øvrigt heller ikke pynter. Tak for jeres input |
|
;o)
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |