recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - lyd fra bag akustikpanel
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

lyd fra bag akustikpanel

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
probi Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 23-Juli-2022
Sted: skb
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér probi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: lyd fra bag akustikpanel
    Sendt: 23-Juli-2022 kl. 01:09
Hej Alle

Er den nogen der har afprøvet lyd til hjemmebio fra bag akutiskpanel?

min hjemmebio er ved og blive opsat nu her, så tænkte jeg om det kunne lade sig gøre og gemme højtalerne helt væk, og nej det er altså min ide og ikke konen:)

Mvh
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6971
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2022 kl. 08:40
Alle biografer bruger det til front lyd.

og der findes lærreder til formålet hvis du bruger projektor.






Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4240
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2022 kl. 09:42
Nej der må kun være højttalerstof eller akustisk transperant lærred foran højttalerne. Akustikpaneler dæmper lyd.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
MaXer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-September-2007
Sted: København S
Status: Offline
Point: 1941
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MaXer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2022 kl. 10:19
Der findes højttalere der kan sættes i væggen, pudses henover og tapetseres ovenpå. Bl.a. stealth acoustic. Hvor godt det lyder aner jeg ikke
Bio á la MaX

Tæller nu film i K!
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2022 kl. 12:57
Når du siger akustikpanel, mener du så dem med trælameller/lister på filt?

Jeg har selv tænkt det med subwoofere og tror det vil gå til det. Men til højttalere tror jeg at diskanten bliver for dæmpet og at det ikke vil lyde godt.

Men har du paneler så er det da nemt at teste
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu