|
Lyd fra computer til TV, uden om HDMI ? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
martin1982 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 30-November-2013 Status: Offline Point: 4 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 30-November-2013 kl. 12:18 |
Jeg søger lidt hjælp..
Min stationære pc, er koblet til min fladskærm via HDMI. Comuteren har naturligvis seperat lydkort. Hvordan trækker jeg lyden ind på mit tv ? TV'et tror jo at lyden kommer med over via HDMI.. Minijack til minijack accepterer det ikke. Det er et Sony 40".. KDL v5500 Jeg kan godt overføre lyden via phono, men så kommer lyden på en anden udgang og det hjælper jo ikke,. Mvh Martin |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Se i din TV manual, på nogle TVer er det muligt på et af HDMI tilslutningerne at få den til at tage lyden fra den Analoge Audio In.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
martin1982 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 30-November-2013 Status: Offline Point: 4 |
Burde jeg ikke kunne trække lyden gennem HDMI, sammen med billedet ? Jeg kan vælge 2 måder at afspille lyd på, på computeren. Via Realtek HDMI Output, og der bevæger lydskalaen sig når jeg spiller, men tv'et modtager ikke ?
|
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
Det kommer helt og holdent an på hvad det er for et grafikkort du har og hvad det er for et lydformat du forsøger at afspille. MEN det kommer også an på hvordan du har indstillet dit setup. hvis du bruger miniJack til minijack - så kan mit tv vælge at få lyden fra PC-ind" (har et gammelt sony kdl 37P3000) men det er godt nok ikke noget jeg bruger. Den lyd ryger direkte ned i forstærkeren og ikke gennem et tv. (alt for dårlig lyd den vej)Dit Sony burde kunne det samme.
|
|
![]() |
|
Nvidia GeForce 8800 GT.. Hvordan vælger dit tv og få lyden den vej ? For jeg kan ikke vælge det :-(
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Så kan det sikkert ikke. Dog som skrevet tidligere kan man på nogle gå ind i menuen under HDMI indstillinger, og på et af HDMI Inputs vælge mellem lyd fra HDMI eller fra det Analoge Input.
Din PC skulle der også kunne vælges enten over HDMI, via Toslink eller Analog.
Hvis ingen af de muligheder er der, så må du køre lyd over en extern kilde, som en Soundbar eller anlæg.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Okay.. Jeg kan godt vælge lydkilde på computeren, men ikke på fjernsynet.. Så det er altså ikke muligt
|
|
![]() |
|
Hvis du kan vælge lyd fra PC over HDMI, så skal det virke, kan da ikke se hvorfor det ikke skulle.
|
|
|
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
kig lige lidt på den her tråd. dit gfx er temmelig gammelt, sp der var lige lidt udfordringer og der skal vist også være fysisk forbindelse fra bundkort til gfx med lydkabel for at få det til at virke. dette er sjældent sat op.
http://www.overclock.net/t/441176/guide-8800gt-9800gt-9800gtx-sound-over-hdmi-now-including-creative-cards |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |