recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lyd fra fjernsyn til forstærker
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lyd fra fjernsyn til forstærker

Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
Bøje_fra_nr_16 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 16-August-2012
Status: Offline
Point: 333
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bøje_fra_nr_16 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2012 kl. 10:43
Var selv i samme situation, undersøgte alt fra optisk til trådløse HDMI dimser - den enkle løsning er en headphone til phono adapter, fås i enhver radio forretning. Bruger selv en fast forlængerledning i TV inden adapteren, for ikke at ødelægge stikket i TV med mange ud/ind. Bruger AUX indgangen på min Marantz 2252B.

Redigeret af Bøje_fra_nr_16 - 16-November-2012 kl. 10:47
Til top
Andersss Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2011
Sted: Brønshøj
Point: 579
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andersss Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2012 kl. 10:55
Jamen jeg kan slet ikke se hvorfor i overhovedet vil overveje at bruge analog udgang når tv'et har en optisk? Det vil da alt andet lige være 1000 gange bedre at bruge et optisk kabel fra TV til receiver og så lade receiveren stå for decoding af lyden.
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bøje_fra_nr_16 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2012 kl. 10:56
Fordi det virker
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2012 kl. 11:01
Til top
Gunraf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 05-September-2012
Sted: København
Point: 327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gunraf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2012 kl. 11:58
Oprindeligt skrevet af Andersss Andersss skrev:

Jamen jeg kan slet ikke se hvorfor i overhovedet vil overveje at bruge analog udgang når tv'et har en optisk? Det vil da alt andet lige være 1000 gange bedre at bruge et optisk kabel fra TV til receiver og så lade receiveren stå for decoding af lyden.

Jeg kan slet ikke se, hvorfor du nævner optisk, når man personen har det tv som han har samt receiver. Der er kun én løsning, ARC Wink

Redigeret af Gunraf - 16-November-2012 kl. 11:59
Til top
Andersss Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2011
Sted: Brønshøj
Point: 579
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andersss Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2012 kl. 12:31
Af alt hvad jeg kan se, så har både tv og receiver da henholdsvis en optisk udgang og en optisk indgang, så hvad er problemet i at bruge denne?
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bøje_fra_nr_16 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2012 kl. 12:37
Glem HDMI via kabel medmindre receiver står ved TV - i mit tilfælde står receiver 4 meter fra TV.

Hertil er der ofte problemer med sync af lyd via HDMI +  and sjove ting såsom enabling af HDMI etc etc.
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2012 kl. 12:58
Oprindeligt skrevet af Bøje_fra_nr_16 Bøje_fra_nr_16 skrev:

Glem HDMI via kabel medmindre receiver står ved TV - i mit tilfælde står receiver 4 meter fra TV.

Hertil er der ofte problemer med sync af lyd via HDMI +  and sjove ting såsom enabling af HDMI etc etc.

Hej
Ikke hvis det er rigtig opsat,både i reciver og tv.

Mvh.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19820
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2012 kl. 13:07

den enkle løsning er en headphone til phono adapter

Enkleste løsning - nej
Ringeste løsning - ja.

Hovedtelefonudgangen giver kun stereo ud, den sidder efter en middelmådig effektforstærker og med diverse kabelsamlinger undervejs, introducerer du flere fejlkilder.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bøje_fra_nr_16 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2012 kl. 16:29
Det afhænger vel af ens opsætning - med Marantz 2252B som forstærker og 4 stk JBL L100 Century, lyder det da ellers helt fint Smile
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Point: 6693
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2012 kl. 17:06
Oprindeligt skrevet af Andersss Andersss skrev:

Jeg har hørt om problemer med ARC og surroundreceivere før. Så hvis det glipper ville jeg gå efter en SPDIF-kablet overførsel (Digital Coax eller optisk).

Når nu han har et HDMI kabel liggende, er det jo bare at prøve med det. Virker det - no problemo LOL

Venlig hilsen
KB
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19820
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2012 kl. 19:21

Det afhænger vel af ens opsætning - med Marantz 2252B som forstærker og 4 stk JBL L100 Century, lyder det da ellers helt fint Smile

Korrekt, med en forældet forstærker og mangel på et egnet output (og/eller forståelse for, hvordan man finder et egnet output) kan man bruge sådan en lappeløsning.

Men vil man tage udgang i spørgers udstyr (det er vel spørgerens udstyr og ikke dit der spørges ind til?), så er den løsning du foreslår elendig.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 5>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu