recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lyd fra fjernsyn til forstærker
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lyd fra fjernsyn til forstærker

Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
Bøje_fra_nr_16 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 16-August-2012
Status: Offline
Point: 333
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bøje_fra_nr_16 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2012 kl. 00:27
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Bøje_fra_nr_16 Bøje_fra_nr_16 skrev:

Det afhænger vel af ens opsætning - med Marantz 2252B som forstærker og 4 stk JBL L100 Century, lyder det da ellers helt fint Smile

Korrekt, med en forældet forstærker og mangel på et egnet output (og/eller forståelse for, hvordan man finder et egnet output) kan man bruge sådan en lappeløsning.

Men vil man tage udgang i spørgers udstyr (det er vel spørgerens udstyr og ikke dit der spørges ind til?), så er den løsning du foreslår elendig.

Klaus

Synes ikke selv Marantz 2252B er forældet - bedre end det meste der fås idag, og analog - passer dertil fint med min Technics SL-1200 MKII, med to stk indbyggede phono-forstærkere ("RIAA")  Smile

Skal man tale om noget er "forældet" her, må det være formatet 16:9 til TV og film.

Redigeret af Bøje_fra_nr_16 - 17-November-2012 kl. 01:35
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bøje_fra_nr_16 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2012 kl. 00:29
.

Redigeret af Bøje_fra_nr_16 - 17-November-2012 kl. 00:30
Til top
Andersss Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2011
Sted: Brønshøj
Point: 579
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andersss Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2012 kl. 07:39
Er det ikke fuldstændig ligegyldigt hvad du bruger med succes, bare fordi du ikke har andre muligheder? En digital overførsel er bedre. Det er bedre at lade receiveren decode det digitale signal i stedet for bare at modtage et stereo signal som skal forstærkes. End of story. Og 21:9/16:9 har absolut intet med trådsstarters problem at gøre??
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19821
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2012 kl. 08:50

Synes ikke selv Marantz 2252B er forældet

Nej, men det er den altså

bedre end det meste der fås idag

Korrekt, der sælges masser af skrammel i dag, men sammenligner du med udstyr der i dag koster det samme som en 2252 B gjorde dengang (~450USD i 1977 eller cirka 1700 USD i 2012), så har du 10.000 kroner til en ren stereoreciever.

Der er der masser af vellyd af købe, og som måske tilbyder en bare lidt mere strømstærk forstærker end en 2252B, der yder 52W i 8 ohm og 65 i 4 ohm.

Klaus

Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Henrik Bl Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 10-November-2012
Sted: Danmark
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik Bl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2012 kl. 09:39
Inden jeg skiftede min forstærker ud, havde jeg dette problem at jeg kun havde analoge indgange på min forstærker..

Istedet for køb af en D/A konverter, indkøbte jeg et kabel fra tv headphone stik til analog indgang på forstærker..

Lyden var da ok, men når stikket var monteret i tvet forsvandt lyden helt på tvet og der var ingen mulighed for at tilkoble tv højtalerne.. Da jeg ikke altid ønskede den "store" tv lyde via mit anlæg, måtte jeg gå og rykke lydkablet ud/ind af tvet næsten dagligt:-(

Idag har jeg et Samsung ES558005 og en Pioneer 5.1 reciever, som er forbundet via optisk kabel og det virker bare:-)

Det jeg egentlig ville sige med dette indlæg er, at til alle jer med læsere der nu ser en mulighed i at koble jeres tv og anlæg samme via headphone til analog indgang.. Så husk at kontrollere at jeres lyd på tvet stadig kan høres mens kablet er tilsluttet, ellers er i nødtil altid at høre lyd igennem anlæget eller rykke stikket ud:-)

Mvh Henrik 

Redigeret af Henrik Bl - 17-November-2012 kl. 09:41
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bøje_fra_nr_16 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2012 kl. 10:10
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Synes ikke selv Marantz 2252B er forældet

Nej, men det er den altså

bedre end det meste der fås idag

Korrekt, der sælges masser af skrammel i dag, men sammenligner du med udstyr der i dag koster det samme som en 2252 B gjorde dengang (~450USD i 1977 eller cirka 1700 USD i 2012), så har du 10.000 kroner til en ren stereoreciever.

Der er der masser af vellyd af købe, og som måske tilbyder en bare lidt mere strømstærk forstærker end en 2252B, der yder 52W i 8 ohm og 65 i 4 ohm.

Klaus

Der er måske lidt offtopic, men købte min for 1.200 i den blå avis. Har haft adskille nye og nyere forstærkere hjemme til sammenligning, dels holder de Watts de lover ikke en meter og slet ikke skruer man lidt op for de fjerlette forstærkere, dels lyder de ikke godt. Men det kræver erfaring at vide dette Smile Mht forældet, fortæl du Kuro ejerne de har et forældet TV fordi det ikke har Smart TV.
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bøje_fra_nr_16 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2012 kl. 10:12
.

Redigeret af Bøje_fra_nr_16 - 17-November-2012 kl. 10:13
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19821
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2012 kl. 10:27

Der er måske lidt offtopic, men købte min for 1.200 i den blå avis. Har haft adskille nye og nyere forstærkere hjemme til sammenligning, dels holder de Watts de lover ikke en meter og slet ikke skruer man lidt op for de fjerlette forstærkere, dels lyder de ikke godt.

Kommer det som nogen overraskelse for dig?

Den du har i dag skal du stadig sammenligne med forstærkere i 10.000 kroners klassen. Ulempen ved at købe en gammel forstærker som din brugt, er at du render ind i opslidte kondensatorer og knasende potmetre på et tidspunkt. Kan man ikke selv reparere det, bliver det hurtigt en bekostelig affære at få repareret.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2012 kl. 10:46

Helt ærligt, Storm P... Du kan købe et minijack > 2x phono på 10 meter til under 40 kroner. En DAC så du slipper for at hive kablet ind og ud koster ikke meget over 300,-.  Ikke at det har nogen som helst relevans for trådstarteren.

Redigeret af Otto J - 17-November-2012 kl. 10:54
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bøje_fra_nr_16 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2012 kl. 11:27
Hej Otto - tak for dit alternativ, hos mig passer den viste løsning bedst. 

Pointen var man kan bruge udgangen for hovedtelefon. Man kan sågar finde en trådløs headphone adapter - men den var for dyr synes jeg.
Til top
Gunraf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 05-September-2012
Sted: København
Point: 327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gunraf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2012 kl. 11:44
Oprindeligt skrevet af Henrik Bl Henrik Bl skrev:

Idag har jeg et Samsung ES558005 og en Pioneer 5.1 reciever, som er forbundet via optisk kabel og det virker bare:-)

Mvh Henrik 

Hvad er grunden til, ikke at benytte sig af ARC? Gammel receiver?Smile
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Point: 3805
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2012 kl. 12:18
Citat Bøje :
"Mht forældet, fortæl du Kuro ejerne de har et forældet TV fordi det ikke har Smart TV."

Dit tv er jo også forældet, det er heller ikke et smart tv, og dit er endda helt nyt. Har du fundet Netflix app'enCry

Redigeret af JeTex - 17-November-2012 kl. 12:20
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top

Besvar Besvar Side  <12345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu