|
Lyd fra fjernsyn til forstærker |
Besvar ![]() |
Side <12345> |
Forfatter | |||
Bøje_fra_nr_16 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 16-August-2012 Status: Offline Point: 333 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Synes ikke selv Marantz 2252B er forældet - bedre end det meste der fås idag, og analog - passer dertil fint med min Technics SL-1200 MKII, med to stk indbyggede phono-forstærkere ("RIAA") ![]() Skal man tale om noget er "forældet" her, må det være formatet 16:9 til TV og film.
Redigeret af Bøje_fra_nr_16 - 17-November-2012 kl. 01:35 |
|||
![]() |
|||
Bøje_fra_nr_16 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 16-August-2012 Status: Offline Point: 333 |
||
.
Redigeret af Bøje_fra_nr_16 - 17-November-2012 kl. 00:30 |
|||
![]() |
|||
Andersss ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-April-2011 Sted: Brønshøj Status: Offline Point: 579 |
||
Er det ikke fuldstændig ligegyldigt hvad du bruger med succes, bare fordi du ikke har andre muligheder? En digital overførsel er bedre. Det er bedre at lade receiveren decode det digitale signal i stedet for bare at modtage et stereo signal som skal forstærkes. End of story. Og 21:9/16:9 har absolut intet med trådsstarters problem at gøre??
|
|||
![]() |
|||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19821 |
||
Nej, men det er den altså
Korrekt, der sælges masser af skrammel i dag, men sammenligner du med udstyr der i dag koster det samme som en 2252 B gjorde dengang (~450USD i 1977 eller cirka 1700 USD i 2012), så har du 10.000 kroner til en ren stereoreciever. Der er der masser af vellyd af købe, og som måske tilbyder en bare lidt mere strømstærk forstærker end en 2252B, der yder 52W i 8 ohm og 65 i 4 ohm. Klaus |
|||
![]() |
|||
Henrik Bl ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 10-November-2012 Sted: Danmark Status: Offline Point: 17 |
||
Inden jeg skiftede min forstærker ud, havde jeg dette problem at jeg kun havde analoge indgange på min forstærker..
Istedet for køb af en D/A konverter, indkøbte jeg et kabel fra tv headphone stik til analog indgang på forstærker.. Lyden var da ok, men når stikket var monteret i tvet forsvandt lyden helt på tvet og der var ingen mulighed for at tilkoble tv højtalerne.. Da jeg ikke altid ønskede den "store" tv lyde via mit anlæg, måtte jeg gå og rykke lydkablet ud/ind af tvet næsten dagligt:-( Idag har jeg et Samsung ES558005 og en Pioneer 5.1 reciever, som er forbundet via optisk kabel og det virker bare:-) Det jeg egentlig ville sige med dette indlæg er, at til alle jer med læsere der nu ser en mulighed i at koble jeres tv og anlæg samme via headphone til analog indgang.. Så husk at kontrollere at jeres lyd på tvet stadig kan høres mens kablet er tilsluttet, ellers er i nødtil altid at høre lyd igennem anlæget eller rykke stikket ud:-) Mvh Henrik
Redigeret af Henrik Bl - 17-November-2012 kl. 09:41 |
|||
![]() |
|||
||
Der er måske lidt offtopic, men købte min for 1.200 i den blå avis. Har haft adskille nye og nyere forstærkere hjemme til sammenligning, dels holder de Watts de lover ikke en meter og slet ikke skruer man lidt op for de fjerlette forstærkere, dels lyder de ikke godt. Men det kræver erfaring at vide dette
![]() |
|||
![]() |
|||
||
.
Redigeret af Bøje_fra_nr_16 - 17-November-2012 kl. 10:13 |
|||
![]() |
|||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19821 |
||
Kommer det som nogen overraskelse for dig? Den du har i dag skal du stadig sammenligne med forstærkere i 10.000 kroners klassen. Ulempen ved at købe en gammel forstærker som din brugt, er at du render ind i opslidte kondensatorer og knasende potmetre på et tidspunkt. Kan man ikke selv reparere det, bliver det hurtigt en bekostelig affære at få repareret. Klaus |
|||
![]() |
|||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
||
Helt ærligt, Storm P... Du kan købe et minijack > 2x phono på 10 meter til under 40 kroner. En DAC så du slipper for at hive kablet ind og ud koster ikke meget over 300,-. Ikke at det har nogen som helst relevans for trådstarteren.
Redigeret af Otto J - 17-November-2012 kl. 10:54 |
|||
![]() |
|||
||
Hej Otto - tak for dit alternativ, hos mig passer den viste løsning bedst.
Pointen var man kan bruge udgangen for hovedtelefon. Man kan sågar finde en trådløs headphone adapter - men den var for dyr synes jeg.
|
|||
![]() |
|||
Gunraf ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 05-September-2012 Sted: København Status: Offline Point: 327 |
||
Hvad er grunden til, ikke at benytte sig af ARC? Gammel receiver?
![]() |
|||
![]() |
|||
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3805 |
||
Citat Bøje : "Mht forældet, fortæl du Kuro ejerne de har et forældet TV fordi det ikke har Smart TV." ![]() Redigeret af JeTex - 17-November-2012 kl. 12:20 |
|||
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |