recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lyd fra fjernsyn til forstærker
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lyd fra fjernsyn til forstærker

Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
Bøje_fra_nr_16 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 16-August-2012
Status: Offline
Point: 333
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bøje_fra_nr_16 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2012 kl. 13:14
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Citat Bøje :
"Mht forældet, fortæl du Kuro ejerne de har et forældet TV fordi det ikke har Smart TV."

Dit tv er jo også forældet, det er heller ikke et smart tv, og dit er endda helt nyt. Har du fundet Netflix app'enCry

HVad mener du ? Har du hørt om ordet "software opdatering" ? 21:9 forældet - det er jo 16:9 TV der er forældede. 

Min skærm har Smart TV med samme version som i seneste modeller, en massa aps, browser, reklamer der popper op ved programmer ( hvis slået til ), TV i lille vindue sammen med appen etc etc - meget "smart", men bruger det aldrig - bruger istedet en bærbar med HDMI og trådløst tastatur. Smart TV funger ikke brugbart på noget TV jeg kender, har bla. ikke understøttelse for Flash, og processoren er generelt for svag. 

Heller ikke 2D til 3D conversion eller ren 3D, 3D brillerne, dual gaming screen, bruges her i familien.

Det der brugers, hver dag og med glæde, er Ambilight og 21:9 ......  også om dagen  Smile 

Redigeret af Bøje_fra_nr_16 - 17-November-2012 kl. 13:19
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19818
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2012 kl. 13:42
Oprindeligt skrevet af Bøje_fra_nr_16 Bøje_fra_nr_16 skrev:

Pointen var man kan bruge udgangen for hovedtelefon.

Hvilket stadig er den teknisk dårligste løsning.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bøje_fra_nr_16 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2012 kl. 14:20
Hver finder sin lille sti, har valgt det bedste indenfor alt hvad jeg har af elektronik ( indenfor rimelighedens grænse hvad angår pris )  - selv har jeg valgt analogt så langt det kan komme, primært pga jeg spiller en del vinyl, dels pga analogt udstyr fra dengang man gik op i specs stadig er overlegent, medmindre man betaler kassen for noget med rør. Den nuværende analoge løsning er ret sikkert bedre end HDMI ud til en digital forstærker, der igen omformer til analog lyd. Hellere en analog forstærker til at forstærke op til speaker-out, fremfor en digital ....

Lyd fra TV er primært til film, eller evt til musik kanaler - den optiske udgang til SCART kunne også være en løsning, men har ikke lige en SCART adapter med phono out  ved hånden ( blev væk på et tidspunkt). KlausDM, jeg tror du fokuserer på de forkerte detaljer uden betydning for helheden, og glemmer det der betyder.

Redigeret af Bøje_fra_nr_16 - 17-November-2012 kl. 15:00
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bøje_fra_nr_16 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2012 kl. 15:47
Her et billede af hvordan en simpel implementering af audio-out kan gøres ( kablet der hænger ned ).

Samtidig billede af min hjemmebiograf - ægte hjemmebiograf - , recorderes jantelov og censur har forbudt mig at oprette indlæg, og dermed i sektionen for "hjemmebio" ( 16:9 TV-stue sektionen ) - så her samtidig, med udsigt fra altan - billede af sengen ( her er den ikke tom ) har jeg udeladt, det skal jeg beklage - billeder fra andre rum som vane i sektionen for "hjemmebio" er også udeladt. Billeder af de andre 3 JBL L100, Marantzen og SL-1200 er ligeså udeladt, det kan Googles hvordan de ser ud.

Redigeret af Bøje_fra_nr_16 - 17-November-2012 kl. 19:46
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2012 kl. 15:51

Den nuværende analoge løsning er ret sikkert bedre end HDMI ud til en digital forstærker, der igen omformer til analog lyd.

Enhver saglig i sin tro.....

Hellere en analog forstærker til at forstærke op til speaker-out, fremfor en digital ....

Hvad kalder du en digital forstærker?

Lyd fra TV er primært til film, eller evt til musik kanaler - den optiske udgang til SCART kunne også være en løsning

Optisk udgang til scart - hvad er det?

Din lyd kommer digital til dit tv, bliver behandlet digitalt inde i dit tv for at ende ud i en volumenkontrol - der såmænd også er digital for at ende i D/A converteren. Er du uheldig er volumenkontrol og D/A bygget sammen, så du laver volumenregulering ved at omregne bits, så når du kører halv volumen er halvdelen af opløsningen på dine bits væk. Herefter kører du lyden ned i en hovedtelefonforstærker der analogt forstærker lyden op så den kan drive en hovedtelefon.
Nu sætter du så et tredelt kabel på for at få lyden over i din forstærker og kører analog møllen igennem på din forstærker med endnu en volumenkontrol og effektforstærker.

Valgte du at bruge en ekstern D/A kunne du køre dit lydsignal ubehandlet ud af fjernsynet, over i en D/A og som analogt signal direkte i din forstærker. Ikke nok med det, så var dit hovedtelefonstik frit til brug med hovedtelefoner.

Klaus
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2012 kl. 16:00

Her et billede af hvordan en simpel implementering af audio-out kan gøres ( kablet der hænger ned ).

Hvor smukt - eller noget....

Samtidig billede af min hjemmebiograf - ægte hjemmebiograf

Enhver saglig i sin tro...... en hjemmebiograf, kræver det ikke som minimum surround for at kalde det biograf?

Billeder af de andre 3 JBL L100, Marantzen og SL-1200 er ligeså udeladt, det kan Googles hvor de ser ud.

4x JBL100 i klasissk "hjørne mod hjørne stereo" går jeg ud fra?

Men når jeg ser placeringen af din højttaler forstår jeg ikke, hvorfor du går så meget op i lydkvaliteten. Det ødelægger du med at have den stående på gulvet med diskanten i gulvhøjde og ikke ørehøjde.

Til gengæld er palmen udenfor ganske fin....

Klaus
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bøje_fra_nr_16 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2012 kl. 16:58
Mht at vende L100 om, man må spille med de kort der er, indenfor de fysiske begrænsninger der nu engang er lagt - eller her valget om at bevare L100 men samtidig ikke for domionerende, sat på gulvet - har tænkt på at skifte til andre mere neutrale og designede, såsom 4x  Beolab 8000, men de lyder for dårligt ift

Der er nogle regler for placering af HT af denne type mht afstand til væg og gulv ( 12" bass med høj virkningsgrad og en 14kg Marantz 2252B m. transformere til at føde ). Er bas placeret for tæt på gulv, forstærkes bassen, derfor bl.a er den professionelle udgave 4310/11 vendt, som studie monitor var den typisk placeret på et bord foran pulten. L100 vendt synes at lyde mere "rigtigt" i denne opstilling - derudover er L100 placeret på iso-fødder. Lyd og billede kan ikke kun måles, men skal høres og ses.

( L100 stablet 2x2 lyder iøvrigt forrygende, ikke tit man oplever en forgæves politifløjte udenfor, og der bliver flashet med lys ind i ens stue Thumbs Up )

Redigeret af Bøje_fra_nr_16 - 17-November-2012 kl. 18:51
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bøje_fra_nr_16 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2012 kl. 20:01
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Hvor smukt - eller noget....

Klaus

Beklager den sjuskede opsætning, den er midlertidig indtil 58PFL9956 lander, og kabler bliver indlagt i væggen - den bærbar bliver erstatet af en Surface sat bagved på Vogels beslaget.

Redigeret af Bøje_fra_nr_16 - 17-November-2012 kl. 20:08
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2012 kl. 20:07

Samtidig billede af min hjemmebiograf - ægte hjemmebiograf - , recorderes jantelov og censur har forbudt mig at oprette indlæg, og dermed i sektionen for "hjemmebio" ( 16:9 TV-stue sektionen ) - så her samtidig, med udsigt fra altan - billede af sengen ( her er den ikke tom ) har jeg udeladt, det skal jeg beklage - billeder fra andre rum som vane i sektionen for "hjemmebio" er også udeladt. Billeder af de andre 3 JBL L100, Marantzen og SL-1200 er ligeså udeladt, det kan Googles hvordan de ser ud.

Jamen hvor ER det smukt! Sig mig er du forvist til en sydhavsø?LOL
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bøje_fra_nr_16 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2012 kl. 20:30
Ikke til en sydhavsø - et sted i Europa, i centrum af en by, ikke Saint Tropez, er alt hvad jeg kan røbe, ignorerende den danske jantelov.

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2012 kl. 21:41

Mht at vende L100 om, man må spille med de kort der er, indenfor de fysiske begrænsninger der nu engang er lagt - eller her valget om at bevare L100 men samtidig ikke for domionerende, sat på gulvet - har tænkt på at skifte til andre mere neutrale og designede, såsom 4x  Beolab 8000, men de lyder for dårligt ift

Det er fede højttalere af sin årgang ("husmandsversionen" af studiemonitors), men de bør være i ørehøjde - som de også var i studierne. Alt andet er ødelæggende for lyden.

Beolab 8000 er en fin højttaler - men så er den heller ikke bedre. Jeg ville smide mine penge andetsteds, ikke mindst, hvis man har været vant til et sæt højttalere med 12" membranareal. B&O tweaker meget med lyden, meaaaaan....

Klaus
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bøje_fra_nr_16 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2012 kl. 22:26
Hej KlausDM, 

Lad os nu slappe af - er fuldt opmærksom på hvad jeg har, og opsætning, dens betydning og ulemper. Du lyder som ejeren af en Lada der kritiserer en F1.

Til top

Besvar Besvar Side  <1 2345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu