recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Indstillinger af TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lyd fra fjernsyn til forstærker
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lyd fra fjernsyn til forstærker

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
fjutte Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 79
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fjutte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Lyd fra fjernsyn til forstærker
    Sendt: 02-November-2013 kl. 17:06
Jeg har lige købt en Panasonic VT60 fjernsyn og har en forstærker Pioneer VSX 1019AH forstærker. Jeg har endvidere en Zaptor og en BD afspiller. Jeg har sat det op sådan at udgangen fra forstærkeren går ind i fjernsynes HDMI 1. Sådan at jeg kan se BD og Zaptor kanaler via forstærkeren.
Jeg har så installeret nogle Stofakanaler på Tv´et. Jeg kunne så godt tænke mig se disse kanaler eller nogle af de andre feautures på TVét via forstærkeren. Til det har jeg sat et HDMI kabel i HDMI port 2 på fjernsynet. Problemet er at jeg ikke får noget billed eller lyd ind på min forstærker. Sætter jeg Blue ray afspiller ind i den HDMI port på forstærkeren, kan jeg få det op på mit TV (selvfølgelig skal jeg så over på HDMI på fjernsyet). Nogle der har et godt råd til dette.

En lille biting er, at da jeg installerede mine kanaler kom jeg til at vælge DVB-C og analog, er der nogle mulighed for at man kan gøre analogkanalerne inaktive igen?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19555
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2013 kl. 17:12
Dit tv sender ikke billede ud via nogle HDMI stik - kun lyd.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2013 kl. 17:26

Der skal kun bruges et HDMI kabel mellem Reciver og TV, fra Out på Reciver, og til HDMI 2 på TV, så får du også TV lyd på Reciver, Viera Link aktiveret. Zaptor behøves ikke for at se TV, bruges kun til at optage, hvis den kan det.
 For at rette kanalerne på TV, geninstaller med kun Digitalt når der laves en søgning.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
fjutte Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-August-2009
Sted: Denmark
Point: 79
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fjutte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2013 kl. 18:13
Men hvad kanal skal recieveren stå på, for at hører lyden
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2013 kl. 18:30

Såfremt at den har ARC, det er en nyere model, så modtages ARC på TV (HDMI).
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Peter49 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-Juni-2008
Point: 256
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter49 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2013 kl. 09:46
Din Pioneer forstærker har ikke ARC. Så du skal bruge et optisk toslink digitalkabel fra dit VT60 til din Pioneer. Så vil du få lyden fra tv ud gennem din Pioneer.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu