|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
superdane ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 14 |
![]() Sendt: 26-April-2009 kl. 20:48 |
hej eksperter
jeg har en kammerat som netop har købt en onkyo tx-sr606 han vil gerne have lyden fra fjernsynet igennem forstærkeren hans fjernsyn er en philips 32PFL5322/10, udgangene på fjernsynet er audio in R/L og Y, Pb og Pr og så er der 2 hdmi stik hvordan kan det lade sig gøre (jeg har læst den umulige manual) er der èn der kan forenkle det, så os ikke "nørder" kan finde ud af det. har selv en "næsten" ens opstilling, men der er en digital udgang på tv'et som jeg så har sat i digital in på forstærkeren, samt et hdmi kabel. på forhånd tak |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Der er et RCA Out på TVet, så det er det som skal anvendes, til forbindelse med Reciveren. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
superdane ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 14 |
![]() |
tak for hjælpen
bare for at være helt sikker kablet er med 3 stik i hver ende den skal så gå mellem henholdsvis Y, PB og PR på fjernsynet og på forstærkeren er dette korrekt opfattet |
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
![]() |
Der er ikke RCA out på det tv, desuden ville trådstarter måske heller ikke lige forstå den alt for korte lidt kryptiske besked. Jeg ville købe et scartstik med en phono udgang. De kan enten fås som den jeg linker til her: http://www.av-cables.dk/scart_kabel/scart_til_2_x_phono_505_ da/ Eller som en adapter som kræver et sæt phonokabler. http://www.av-cables.dk/billede_kabler/scart_kabel/scart_ada pter/scart_adapter_122_da.html Hvis man i forvejen benytter begge scart stik i tv'et, så kan man tage en loddekolbe og lodde et phonokabel direkte på det ene scartstik som har lyd ud fra fjernsynet, det bliver ofte ikke benyttet. ![]() http://en.wikipedia.org/wiki/Scart Det er ben 1 og 3 som forbindes til midterbenet på phonokablet og ben 4 som forbindes til begge phonostiks stel "kappen udenom" Redigeret af Cyberguyen - 26-April-2009 kl. 21:14 |
|
![]() |
|
friedel ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Oktober-2007 Status: Offline Point: 1462 |
![]() |
undskyld jeg spørger dumt, men kan han ikke nøjes med et hdmi kabel er der ikke både lyd og billede i sådan et?
|
|
![]() |
|
![]() |
hej igen
det har jeg selv forsøgt på mit eget tv, men der kan jeg ikke få lyd igennem hdmi, der bruger jeg et coaxialkabel, for at få lyden over i forstærkeren. jeg ved ikke hvorfor, men det virker. men hvordan vil lyden være med scart over i phono på forstærkeren( hvilken indgange skal der bruges)?????? man kan vel ikke få dolby digital så dvs at man kun kan få lyd igennem scart på dette tv???? |
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
![]() |
Der er ikke mulighed for Dolby digital på det tv på nuværende tidspunkt.
Den eneste måde du kan få Dolby Digital på er hvis det sendes over DVB-T MPEG2 og det er ikke tilfældet endnu. Så hvis du benytter scart til phono og sætter dem til phono indgangene på din Onkyo receiver, så kan du få Dolby Prologic II lyd ud som er surround i 4 kanaler med en rigtig centerhøjttaler som er det vigtigste. |
|
![]() |
|
![]() |
Du kan i hans opsætning ikke modtage lyd fra tv med et HDMI kabel, da HDMI kun virker som en indgang på tv'et. Mange kalder HDMI for "det nye scart" det kan dog ikke direkte sammenlignes. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |