recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lyd fra HTPC til forstærker
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLyd fra HTPC til forstærker

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
jeje Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 568
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2009 kl. 12:00
TRUMF,

Hvorfor bruger du et bundkort med en grafikchip fra forrige generation og uden HDMI? Hvis du havde haft et mere moderne bundkort, kunne du overføre både billede og HD lyd over et HDMI-kabel, hvis da ellers receiveren kan håndtere det.
Til top
TRUMF Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-Januar-2006
Point: 54
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2009 kl. 16:06
Hej alle

Mange tak for de gode svar.

Jeg ser to måder at få lyden over på ud fra det i skriver.

Den ene er at forbinde de farvede stik med en mini-jack til coax til de tilsvarende farver på forstærkeren.

Den anden er at købe det SPDIF IO kort og forbinde med coax til forstærkeren. Dette bliver min løsning, da der skal bruges mindst ledninger på den måde. :)

Jeg har købt et grafikkort link med HDMI til at overføre billede, som jeg også fører over til forstærkeren, som har 4 HDMI indgange og en ud og jeg har kun et stik i mit TV. Der er desværre ikke SPDIF indgang i grafikkortet. Jeg kunne ikke finde nogen passivt kølede grafikkort med SPDIF indgang...

Så er det spændende om jeg kan få forstærkeren til at samle billede og lyd, når det kommer fra to forskellige steder, når der normalt kommer begge dele fra HDMI ???

Ja det kan jeg. Har lige snakket med den gode herre Christian fra CSN teknik. Der får man sgu god service ;-)

Redigeret af TRUMF - 30-Januar-2009 kl. 18:03
Samsung PS50C7705 + Onkyo TS SR606 + KEF 2005.2 + WD TV Live + Sonos + Harmony 885
Til top
jeje Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2009 kl. 16:23
Dit nye grafikkort er med HD4350 og HDMI, lige netop et af de kort, som er blevet anbefalet til HTPC (se tråd). Så nu har du en grafikchip af nyeste generation med overførsel af billede og HD-lyd over HDMI, så du undgår de ekstra kabler.
Til top
TRUMF Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2009 kl. 18:01
Ikke forstået!!!

Der er jo ikke en SPDIF indgang på det grafikkort...

Har det også en slags lydkort indbygget, som kan sende lyden med gennem HDMI stikket ???

I så fald. Kan man få true HD og/eller DTS HD master med det der LCPM ??
Samsung PS50C7705 + Onkyo TS SR606 + KEF 2005.2 + WD TV Live + Sonos + Harmony 885
Til top
jeje Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2009 kl. 18:16
Det kan godt være, det lyder for godt til at være sandt, men læs den tråd jeg henviste til
Til top
TRUMF Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2009 kl. 18:31
Ja det har jeg gjort :) men på asus web står der ved 4550:
Amazing Gaming Performance Boost with ASUS EAH4550! - DDR3 512M
- ASUS exclusive Fansink thermal solution
- Full HD Technology Support
- Native HDMI

og ved 4350:
Amazing Home Theater Experience- Enrich Your Entertainment! - Gigantic 512M
- Unified Video Decoder 2(UVD2)
- Native HDMI Output

altså ingen ting om HD...  derfor antog jeg at det kun var video der kom gennem HDMI.

Jamen for pokker da, så glæder jeg mig endnu mere til på mandag når det kommer ;-)

Tusind tak for hjælpen...

Hvis jeg lige kan klemme en mere ind her. Hvad så med det HDMI. er det 1.3 eller kan jeg nøjes med et billigt HDMI kabel ?

Redigeret af TRUMF - 30-Januar-2009 kl. 18:35
Til top
jeje Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2009 kl. 19:04
HD-lyden kræver HDMI 1.3 ifølge artikel.
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Marts-2007
Point: 2834
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2009 kl. 21:31

Oprindeligt skrevet af TRUMF TRUMF skrev:

Hvis jeg lige kan klemme en mere ind her. Hvad så med det HDMI. er det 1.3 eller kan jeg nøjes med et billigt HDMI kabel ?

Jeg køre fint full-hd og HD lyd over 10 meter med billig kabler fra Harald Nyborg (har endda kørt full-hd med 10 meter plus samlestykke og så 5 meter ekstra). Så mit råd er at prøve et billigt kabel først, da der efter min bedste overbevisning ingen forskel er på dem.

Til top
TRUMF Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2009 kl. 07:00
UPDATE!!!

Jeg fik kortet og installerede det i en maskine med Win 7, men BD drevet gav en masse problemer a la Vista med at driveren ikke er understøttet. Det samme skete selvfølgelig med Vista og jeg har også prøvet med XP, men den er mega langsom... Derudover var der en masse problemer med at finde SW der vil afspille blue ray.

Jeg antager at det er min HW der ikke kan arbejde sammen.

Jeg vender tilbage med en afslutning når jeg har fået det til at virke, hvilket jeg håber sker med Win 7 RC1 en gang i maj...
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu