recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lyd fra HTPC til NAD forstærker
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLyd fra HTPC til NAD forstærker

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
SkyrFan Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 30-Juli-2008
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Emne: Lyd fra HTPC til NAD forstærker
    Sendt: 30-Juli-2008 kl. 11:41
Hej

Jeg er ret grøn på lyd/fortstærker/kabling etc, så bær over med mig, hvis jeg n00b'er den lidt op. :)

Jeg har en HTPC med S/PDIF og Coaxial udgang (+de sædvanlige). Jeg har også et bedre lydkort til at ligge, udelukkende med S/PDIF udgang (make and model har jeg glemt, men hvis det er relevant tjekker jeg op på det).

Min forstærker er en NAD T744

Hvad er den rigtige løsning til at få lyden fra min HTPC over i forstærkeren - og hvilket kabel skal jeg bruge?

Redigeret af SkyrFan - 30-Juli-2008 kl. 11:42
Til top
prinder Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-Juni-2005
Sted: Denmark
Point: 278
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2008 kl. 12:24
Hej,

Min NAD-receiver er i familie med din forstærker og jeg har også tilsluttet en HTPC til den.
Mine enheder er sluttet sammen med et optisk digitalt TOSLINK kabel. Det fungerer fint. Et koaksial-kabel burde give det samme resultat, men da det er er en PC der skal tilsluttes til forstærkeren vil jeg foretrække at der er 100% galvanisk adskillelse og derfor bruge et optisk kabel.

/Peter

Sony KDL-46D3000 | BenQ PE8720 | Medion HTPC Blu-Ray, HD-DVD | Linksys DMA2100 | Logitech Harmony 895
Til top
SkyrFan Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2008 kl. 12:34
Æhm...

Undskyld mit n00b'eri, men... Det er lidt sort for mig, det du skriver.

Kan du linke til et konkret kabel, som jeg kan bruge? :)
Til top
prinder Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2008 kl. 13:01
Oprindeligt skrevet af SkyrFan SkyrFan skrev:

Undskyld mit n00b'eri, men... Det er lidt sort for mig, det du skriver.
Kan du linke til et konkret kabel, som jeg kan bruge? :)

Sorry
Her er et kabel der kan bruges:
http://www.avconnection.dk/?PGr=73&ML=312

/Peter

Sony KDL-46D3000 | BenQ PE8720 | Medion HTPC Blu-Ray, HD-DVD | Linksys DMA2100 | Logitech Harmony 895
Til top
SkyrFan Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2008 kl. 13:14
Tak :)

Jeg synes ikke rigtigt jeg kan se enderne på det kabel tydeligt på det billede.

Er der korrekt forstået, at det bruger den mørkegrå udgang på dette billede - altså nr. 2 fra højre mod venstre?

Til top
prinder Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2008 kl. 13:24

Er der korrekt forstået, at det bruger den mørkegrå udgang på dette billede - altså nr. 2 fra højre mod venstre?

Nu kan jeg ikke se udgangen så tydeligt på billedet, men ja det passer helt sikkert dertil.
Du kan også se og læse mere om det her:
http://en.wikipedia.org/wiki/Toslink

/Peter

Til top
SkyrFan Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2008 kl. 13:50
Så bestiller jeg sådan et.

Tak for hjælpen! :)
Til top
prinder Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2008 kl. 14:34

Så bestiller jeg sådan et.

Tak for hjælpen! :)

Det var så lidt

Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2008 kl. 00:12
I skal så lige tænke på at det er forstærkeren der skal dekode, og at det den der så afgører hvad i kan høre. De fleste kan Dolby Digital, men hvis lyden er i WMA så er der ikke så mange der kan. I de tilfælde er det det bedre at føre lyden over i seks analoge kanaler, f.eks via 3 mini jack
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
SkyrFan Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2008 kl. 17:25
Jeg kan simpelt hen ikke få det til at virke...

Jeg har sat mit lydkort i (Det er en SB Augidy XFI something), og installeret driverne.

Så har jeg tilsluttet kablet (TOSlink) mellem optical out på lydkort og en af de to optical in porte i forstærkeren/receiveren.

Så har jeg valgt Digital Output Device som default playback device i windows, og jeg kan se på en equalizer i "Playback devices", at der rent faktisk afspilles lyd fra computeren.

Jeg har også sat mine høretelefoner til en af minijack-udgangene på lydkortet, og det virker fint.

Jeg har naturligvis også testet forstærkeren med en anden lydkilde, for at være sikker på den ikke er brændt af siden jeg geninstallerede mit mediacenter den anden dag.

Så vidt jeg kan læse mig til i manualen (ja, jeg er så desperat jeg har konsulteret manualen), er OPT1 og OPT2 på bagsiden af forstærkeren lig med video4 og video5, så dem prøvede jeg først at vælge... Efterfølgende har jeg været gennem samtlige andre sources på forstærkeren, men jeg kan simpelt hen ikke få den til at sige det mindste pip fra Mediacentret.

Jeg er helt løbet tør for ideer nu... Nogen forslag til, hvad jeg kan prøve eller måske endda hvad fejlen kan være?

På forhånd tak!
Til top
SkyrFan Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2008 kl. 17:25
Kører iøvrigt Vista på mediacentret, skal det lige siges.
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2008 kl. 20:02
I Vistas lydkontrol panel(Windowstast +r skriv "mmsys.cpl" og tryk enter)vil du se to lydkort......Et digitalt og et analogt....Prøv at indstille til digitalt(default) Så vil du høre lyd....(Kør for en sikkerheds skyld lydsetup i Vista MCE og vælg SPDIF og digitalt toslink)

Analoge og digitale enheder kan ikke være aktive i ret mange scenarier i en og samme applikation på samme lydkort

Redigeret af Patriarken - 01-August-2008 kl. 20:14
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu