recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lyd fra kontor til stue
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLyd fra kontor til stue

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Casper Tai Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 24-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 35
Direkte link til dette indlæg Emne: Lyd fra kontor til stue
    Sendt: 29-Juni-2006 kl. 13:36
Hej,

Jeg har en PC på mit kontor som jeg gerne vil hooke op med mit Hifi i stuen. Den nemmeste løsning ville vel være at trække et kabel (omkring 10-12 m), men jeg ville så stadig være nødsaget til at gå ind på kontoret, når jeg ville ændre noget. Mit spørgsmål går således på, om der findes en smart trådløs anordning, så man kan styre PC'en inde fra stuen (evt. via TV eller remote el. lign.)  ?

Jeg har ikke lyst til at kaste adskillige mio. i projektet, men omkring 1000-1500 kunne jeg vel godt overtale mig selv til at spendere. Har kigget lidt på Apple's Airport, men den kan jeg vel stadig ikke styre musikken fra?

På forhånd tak,

Casper
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3835
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2006 kl. 14:48

Mener at have læst en test et sted hvor de siger at Apple's løsing er dyr ift. andre. Men du får en trådløs router med samt mulighed at dele din USB printer over netværket.

Til top
Casper Tai Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 24-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 35
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2006 kl. 16:48
Oprindeligt skrevet af kim.t kim.t skrev:

Mener at have læst en test et sted hvor de siger at Apple's løsing er dyr ift. andre. Men du får en trådløs router med samt mulighed at dele din USB printer over netværket.



Jeg har i forvejen en Linksys Wireless-G router, så har ikke ligefrem brug for en ny - ellers havde airporten været ideel. Går ikke ud fra at jeg kan bruge min Linksys til noget som helst i den her sammenhæng, eller...?
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Online
Point: 5206
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2006 kl. 18:39

Oprindeligt skrevet af Casper Tai Casper Tai skrev:

Jeg har i forvejen en Linksys Wireless-G router, så har ikke ligefrem brug for en ny - ellers havde airporten været ideel. Går ikke ud fra at jeg kan bruge min Linksys til noget som helst i den her sammenhæng, eller...?

Måske Noxon 2 var noget for dig:
http://www.my-noxon.de/noxon.html

Har selv lige købt en Philips Streamium SL400i multimedie afspiller, men den er udgået af produktion.
Har den fordel at den kan afspille direkte fra netværks harddisk uden PC er tændt, og med rimeligt stort display så den også kan betjenes uden fjernsyn er tændt.

Der findes også andre Streamium modeller fra Philips, prøv at søge på nettet.

Mvh JørgenT

Til top
Casper Tai Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 24-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 35
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2006 kl. 18:56
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af Casper Tai Casper Tai skrev:

Jeg har i forvejen en Linksys Wireless-G router, så har ikke ligefrem brug for en ny - ellers havde airporten været ideel. Går ikke ud fra at jeg kan bruge min Linksys til noget som helst i den her sammenhæng, eller...?

Måske Noxon 2 var noget for dig:
http://www.my-noxon.de/noxon.html

Har selv lige købt en Philips Streamium SL400i multimedie afspiller, men den er udgået af produktion.
Har den fordel at den kan afspille direkte fra netværks harddisk uden PC er tændt, og med rimeligt stort display så den også kan betjenes uden fjernsyn er tændt.

Der findes også andre Streamium modeller fra Philips, prøv at søge på nettet.

Mvh JørgenT



Mange tak, det er præcis sådan noget jeg er på udkig efter. Den tilsluttes bare gennem den trådløse router, kan jeg forstå. Genialt. 

Hvordan og hvorledes med lydkvalitet med sådan noget trådløst netværk, er der nævneværdigt tab eller udfald? Nu ved jeg godt du har noget andet udstyr, men jeg tænker mere generelt i dette tilfælde.

Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Online
Point: 5206
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2006 kl. 19:53

Oprindeligt skrevet af Casper Tai Casper Tai skrev:


Hvordan og hvorledes med lydkvalitet med sådan noget trådløst netværk, er der nævneværdigt tab eller udfald? Nu ved jeg godt du har noget andet udstyr, men jeg tænker mere generelt i dette tilfælde.

Her må jeg melde pas, har ikke selv trådløs router. Kører min på det faste netværk.

Mvh JørgenT

Til top
Casper Tai Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 24-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 35
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2006 kl. 20:06
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af Casper Tai Casper Tai skrev:


Hvordan og hvorledes med lydkvalitet med sådan noget trådløst netværk, er der nævneværdigt tab eller udfald? Nu ved jeg godt du har noget andet udstyr, men jeg tænker mere generelt i dette tilfælde.

Her må jeg melde pas, har ikke selv trådløs router. Kører min på det faste netværk.

Mvh JørgenT



Nå for søren, ja så har du ingen erfaring, det er klart. Måske andre kan komme med inputs? 
Til top
Casper Tai Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 24-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 35
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2006 kl. 08:31
Jeg har nu kigget lidt rundt, og er endt med følgende 3 muligheder:

1. Roku Soundbridge M-1000
Link

2. Philips SLM5520
Link

3. Noxon 2
Link


Umiddelbart er der både fordele og ulemper ved dem alle, og i test ser de også ud til at blive vurderet nogenlunde lige, så det ender vel med at blive et designmæssigt valg. Hvis nogen har erfaringer med de pågældende modeller, hører jeg dog meget gerne mere.

/Casper
Til top
Prepsi Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 29-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 55
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2006 kl. 08:58

Har selv en Philips SLA5520. Den fungerer sådan set fint nok mht. at overføre lyd fra pc til stereo. Man kan navigere rundt i sit musikbibliotek og vælge at afspille efter album, efter kunstner eller genre, eller vælge at afspille alt blandet. Lyden synes jeg er OK, men jeg er så heller ikke speciel lyd-nørd.

Den skulle angiveligt også kunne afspille internet-radio. Det har jeg dog ikke kunnet få til at fungere, og Philips' support på området arbejder mildest talt noget tungt. Efter et par måneder har de stadig ikke kunnet hjælpe mig.

Så jeg ved ikke rigtig, om jeg vil anbefale den, alene pga. den ringe support. Hvis den kun skal bruges til pc-stereo overførsel er den sådan set OK.

Logitech laver også en meget smart designet enhed, der kan overføre fra pc til stereo via en USB-stick i pc'en og egne radio-bølger. Den kan man måske ikke manøvrere helt så meget rundt i sin musiksamling med, men lidt kan man vistnok.

Hilsen Prepsi

Til top
Gelardi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-November-2005
Sted: Aarhus, Denmark
Status: Offline
Point: 574
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2006 kl. 14:38
dvs. med sådan en Philips løsning;  skulle man tilslutte til anlæget og på fjernsynet kan man naviegere rundt mellem sangene og afsplile fra computeren ugennem anlægget?
Til top
jnvir Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 428
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2006 kl. 19:23
Oprindeligt skrevet af Casper Tai Casper Tai skrev:

Hej,

Jeg har en PC på mit kontor som jeg gerne vil hooke op med mit Hifi i stuen. Den nemmeste løsning ville vel være at trække et kabel (omkring 10-12 m), men jeg ville så stadig være nødsaget til at gå ind på kontoret, når jeg ville ændre noget. Mit spørgsmål går således på, om der findes en smart trådløs anordning, så man kan styre PC'en inde fra stuen (evt. via TV eller remote el. lign.)  ?

Jeg har ikke lyst til at kaste adskillige mio. i projektet, men omkring 1000-1500 kunne jeg vel godt overtale mig selv til at spendere. Har kigget lidt på Apple's Airport, men den kan jeg vel stadig ikke styre musikken fra?

På forhånd tak,

Casper

Med en medieafspiller (fx D-Link) og netværk (evt. trådløst) kan du fra stuen med medieafspillerens fjernbetjening styre 'det hele' - vælge videofilm, lydfiler, billedfiler osv.

 

Til top
jnvir Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 428
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2006 kl. 19:24
Oprindeligt skrevet af Casper Tai Casper Tai skrev:

Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af Casper Tai Casper Tai skrev:


Hvordan og hvorledes med lydkvalitet med sådan noget trådløst netværk, er der nævneværdigt tab eller udfald? Nu ved jeg godt du har noget andet udstyr, men jeg tænker mere generelt i dette tilfælde.

Her må jeg melde pas, har ikke selv trådløs router. Kører min på det faste netværk.

Mvh JørgenT



Nå for søren, ja så har du ingen erfaring, det er klart. Måske andre kan komme med inputs? 

11 Mbps trådløst er i hvert fald for langsomt til MPEG2...

Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu