|
Lyd fra PC på Samsung UE40D5000 |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
mlun ![]() Bruger ![]() Oprettet: 04-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 157 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 17-December-2011 kl. 13:54 |
Har koblet min PC til fjernsynet via VGA-kabel, og billedet står super flot, men min W7 vil ikke lave lyd. I devices finder den fint Samsung'en, dog uden model-nummer.
Lyd-ikonet i W7 står markeret med et rødt kryds over, og ved mouse-over siger den "no speakers or headphones are plugged in". Har ikke kunnet finde nogen muligheder via Sound for at konfigurere noget lyd. Har heller ikke på Samsungs hjemmeside kunnet finde en evt. driver. Noget som tør give et bud på hvordan jeg får lyden til at virke?
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40621 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Der er jo ikke lyd med når der bruges VGA, det er kun til billede, der skulle gerne være et Audio In på TVet som bruges sammen med VGA, er der ikke det, så må du køre lyden via din Reciver eller extene højttalere tilsluttet PCen.
|
|
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - TV lyd: Klipsch Flexus CORE 200 - JBL Authentics 500.
|
|
![]() |
|
mlun ![]() Bruger ![]() Oprettet: 04-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 157 |
Sorry - der skal naturligvis separat lydkabel til
![]() |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40621 |
Nemlig.
![]() |
|
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - TV lyd: Klipsch Flexus CORE 200 - JBL Authentics 500.
|
|
![]() |
|
Med TV'et fulgte et RGB-stiksæt med 5 inputs: R, G, B og så en rød og en hvid. Stikket der skal sættes i TV'et er limegrønt og har øverst et jack-hanstik og nederst et lidt mindre jack hanstik. RGB går vist sammen til den store jack og - gætter jeg - de to andre er til lyden, og de går ind i det lille jack-stik.
Nu købte jeg så et 5 meter kabel med et traditionelt jackstik i den ene ende som jeg har puttet i PC'ens limegrønne stik, og den hvide i RGB'ens hvide og den sorte (hvorfor var den nu sort!?) i det røde. Men det giver ingen lyd. Under RGB-stikket på TV'et er der et stik benævnt "PC/DVI audio in", som jeg umiddelbart troede at jeg skulle bruge ved at slutte et jackstik til her. Men der fandtes simpelthen ikke kabler med jack-han i hver ende . Siger det noget? |
|
![]() |
|
Som lige precis er den tilslutning der skal bruges i dit tilfælde.
|
|
|
|
![]() |
|
Tak for det Radiomand! Det var også det jeg troede og gik efter, men kunne ikke i en stor forretning finde et eneste kabel med jack-han i begge ender. Må på'en igen
![]() |
|
![]() |
|
Det er så nemt, du køber bare 2 Lydkortkabler og en Hun>Hun adapter, så er der problem løst.
|
|
|
|
![]() |
|
Flubber ![]() Bruger ![]() Oprettet: 30-August-2009 Status: Offline Point: 161 |
Er det ikke bare sådan et her du skal bruge?
http://www.av-cables.dk/minijack_kabel/minijack_kabel_72_da/
|
|
![]() |
|
Jo det er det.
|
|
|
|
![]() |
|
Problemet løst - tak til jer alle!
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |