recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lyd fra PC på Samsung UE40D5000
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lyd fra PC på Samsung UE40D5000

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mlun Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 157
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mlun Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Lyd fra PC på Samsung UE40D5000
    Sendt: 17-December-2011 kl. 13:54
Har koblet min PC til fjernsynet via VGA-kabel, og billedet står super flot, men min W7 vil ikke lave lyd. I devices finder den fint Samsung'en, dog uden model-nummer.

Lyd-ikonet i W7 står markeret med et rødt kryds over, og ved mouse-over siger den "no speakers or headphones are plugged in". Har ikke kunnet finde nogen muligheder via Sound for at konfigurere noget lyd.
Har heller ikke på Samsungs hjemmeside kunnet finde en evt. driver.

Noget som tør give et bud på hvordan jeg får lyden til at virke?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40621
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2011 kl. 13:58

Der er jo ikke lyd med når der bruges VGA, det er kun til billede, der skulle gerne være et Audio In på TVet som bruges sammen med VGA, er der ikke det, så må du køre lyden via din Reciver eller extene højttalere tilsluttet PCen.
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - TV lyd: Klipsch Flexus CORE 200 - JBL Authentics 500.
Til top
mlun Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mlun Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2011 kl. 14:03
Sorry - der skal naturligvis separat lydkabel til Dead
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2011 kl. 14:17

Nemlig.Wink
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - TV lyd: Klipsch Flexus CORE 200 - JBL Authentics 500.
Til top
mlun Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mlun Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2011 kl. 17:01
Med TV'et fulgte et RGB-stiksæt med 5 inputs: R, G, B og så en rød og en hvid. Stikket der skal sættes i TV'et er limegrønt og har øverst et jack-hanstik og nederst et lidt mindre jack hanstik. RGB går vist sammen til den store jack og - gætter jeg - de to andre er til lyden, og de går ind i det lille jack-stik.

Nu købte jeg så et 5 meter kabel med et traditionelt jackstik i den ene ende som jeg har puttet i PC'ens limegrønne stik, og den hvide i RGB'ens hvide og den sorte (hvorfor var den nu sort!?) i det røde. Men det giver ingen lyd.

Under RGB-stikket på TV'et er der et stik benævnt "PC/DVI audio in", som jeg umiddelbart troede at jeg skulle bruge ved at slutte et jackstik til her. Men der fandtes simpelthen ikke kabler med jack-han i hver ende .

Siger det noget?

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2011 kl. 17:05

Oprindeligt skrevet af mlun mlun skrev:

Under RGB-stikket på TV'et er der et stik benævnt "PC/DVI audio in",   

Som lige precis er den tilslutning der skal bruges i dit tilfælde.
Til top
mlun Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mlun Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2011 kl. 17:25
Tak for det Radiomand! Det var også det jeg troede og gik efter, men kunne ikke i en stor forretning finde et eneste kabel med jack-han i begge ender. Må på'en igen Smile 
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2011 kl. 18:03

Det er så nemt, du køber bare 2 Lydkortkabler og en Hun>Hun adapter, så er der problem løst.
Til top
Flubber Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-August-2009
Point: 161
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flubber Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2011 kl. 18:17
Er det ikke bare sådan et her du skal bruge?
http://www.av-cables.dk/minijack_kabel/minijack_kabel_72_da/
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2011 kl. 18:22

Jo det er det.
Til top
mlun Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mlun Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2011 kl. 19:04
Problemet løst - tak til jer alle!
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu