recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lyd fra pc til tv!?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLyd fra pc til tv!?

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10510
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2008 kl. 11:39

Du skal ind i TVets menu og indstille hvor det skal hente lyden fra. På mit TV er der 2 HDMI indgange, og kun den ene kan kobles sammen med en separat lydindgang med minijack stik. Den anden HDMI indgang overfører lyd og billede i ét, men det er kun muligt hvis grafikkortet har HDMI og kan ikke bruges med en DVI/HDMI adapter. 

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
jeje Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Januar-2008
Sted: Denmark
Point: 568
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2008 kl. 17:05
Fra http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=796284:
"With my D3500 the RCA input only works when using a DVI to HDMI as it doesnt carry audio, if i use HDMI or the HDMI dongle for my ATI card it overides the RCA inputs as it presumes the audio is coming over the HDMI cable."
Til top
Jenslyn87 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-August-2007
Point: 114
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2008 kl. 19:06

Jamen jeg bruger jo netop dvi->hdmi (altså bare en ledning med DVI i den ene ende til grafikkortet og HDMI i den anden til tv'et - ikke en converter). Der kom stadig ingen lyd så længe billedet var der.

Men anyways har fået mit samsung-fjernsyn op nu, og der kunne jeg slet ingen lyd få - lige meget hvad. Prøver med en VGA-forbindelse i stedet, tror jeg.

Manden i butikken sagde, at jeg skulle have jack til phono-stik til lyden, men det tror jeg nu ikke passer. Ved siden af VGA-indgangen er der kun et enkelt audio-stik, der benævnes 'stereo audio cable'. Altså tror jeg, at det er sådan et her: http://www.frontx.com/pro/c217_054p2.gif

Er der nogen grund til at tro, at det kan fungere med jack til phono? Har som sagt et samsung m86-fjernsyn nu :-)

Tak for hjælpen so far alle

Til top
jeje Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2008 kl. 20:36
Oprindeligt skrevet af Jenslyn87 Jenslyn87 skrev:

Jamen jeg bruger jo netop dvi->hdmi (altså bare en ledning med DVI i den ene ende til grafikkortet og HDMI i den anden til tv'et - ikke en converter).

Du indledte tråden med at skrive, at du havde fået et DVI->HDMI stik. Så troede jeg, at du havde fået en DVI->HDMI konverter. Ellers havde du vel skrevet , at du havde fået et DVI->HDMI-kabel.

Det engelske citat fortæller indirekte, at Sony TV'et har åbnet for lyden fra phono-bøsningerne, når HDMI-kablet kun overfører billede, og lukket for phono-bøsningerne, når HDMI-kablet overfører billede og lyd. Der bliver ikke nævnt noget om at skifte om i TV'ets menu.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2008 kl. 22:25

Jeps, det er vi enige om, men jeg overfører jo kun billede, hvorfor de også burde virke?

Så har jeg forresten lige fundet ud af, at phono- og minijack-stik ikke må hotswappes... mit lydkort er dødt... bummer :O

Til top
jeje Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2008 kl. 00:00

Jeps, det er vi enige om, men jeg overfører jo kun billede, hvorfor de også burde virke?
Kan vi blive enige om, at hvis HDMI-kablet overfører data for både billede og lyd, kan det forklare begge TV's opførsel?

Så har jeg forresten lige fundet ud af, at phono- og minijack-stik ikke må hotswappes... mit lydkort er dødt... bummer :O

Det var dog uheldigt. Men det gælder alle forbindelser mellem to apparater, med mindre de er jordforbundne. Otto har skrevet i en anden tråd, at HDMI er designet til at være hot swappable, men erfaring viser, at de ikke altid er det. Det er kun sikkert, hvis man jordforbinder eller tager alle apparaternes lysnetkabler ud.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2008 kl. 00:44

jeje: Ja, men så virker det imo bare mærkeligt overhovedet at have de phono-stik, hvis HDMI'en alligevel overskriver dem... vil jeg da mene

Nu har jeg så til gengæld købt et DVI-VGA-kabel, som jeg håber at få i gang. Tillader mig at kopiere lidt fra en anden tråd:

"Jeg har købt et DVI->VGA-kabel, der går fra den ene DVI-udgang på mit grafikkort over til fjernsynets VGA-indgang.

Grafikkortet er et LEadtek Geforce x260, og fjernsynet er et samsung m86 (1080p)

Der registreres tilsyneladende noget, for jeg kan vælge opløsning og funktion ved begge skærme, men der dukker bare intet billede op på fjernsynet. Menuen viser PC-input, som jeg da også har brugt til fx min xbox, men den er stadig 'greýed out' selvom computeren er tændt og kablet er sat i.

Jeg kan endda se, at mit samsung-tv findes af computeren (den benævnes 'samsung' der hvor man sætter skærmene op), men jeg får stadig intet billede?

Har jeg misforstået noget? Burde det ikke virke fint med et dvi->vga-kabel?

Takker :)"

Hvis nogen har en idé hér er det selvsagt meget velset ;-)

Til top
jeje Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2008 kl. 14:04
Har du brugt en opløsning, som du ved, at TV'et kan acceptere via VGA?

Måske er TV'et kræsent m.h.t. timing på VGA. Flatpanels har testet et M87 via VGA, og billedet faldt ud en gang imellem. Mit CRT-TV er kræsent. Da jeg prøvede det på grafikkortets VGA-udgang, var jeg nødt til at finjustere timingen i GeForce 6600-indstillingerne for at få billede. Jeg havde fundet timingen på Internettet, og uden den, er jeg ikke sikker på, at det var lykkedes, idet der er flere parametre at ændre på. Hvis du har et grafikkort med ATI chip kunnne du evt. prøve det.
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu