recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lyd fra Samsung smart tv til onkyo?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lyd fra Samsung smart tv til onkyo?

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2013 kl. 15:41

Oprindeligt skrevet af joeblach joeblach skrev:

Det kan simpelhen ik være rigtigt at jeg ik kan få lyd fra tv( netflix) uden anynet/ hdmi cee er slået til.. ...

Jo, for det er den måde det virker på.
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2013 kl. 15:53

Et du klar over hvor meget sådan en reciever kan.��

Den kan sikkert lige så meget som en Marantz.
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
Til top
joeblach Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-Maj-2006
Sted: Denmark, Greve
Point: 454
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joeblach Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2013 kl. 15:54
Ok, men men hvordan får jeg så min home trio box til at virke uden manuelt at sætte den på cbl/sat igen efter opstart... Jeg her jo en harmony, så alt er codet til 1 aktivitet,, for at undgå alle de fjernbetjeninger, manuelle ting...😉

Redigeret af joeblach - 02-November-2013 kl. 15:56
Samsung 46 D7005,Samsung, Samsung 40 LE 40M, Samsung LE32m61, Logitech Harmony ONE remote, Onkyo TX-SR608B, KEF Q series, WD TV LIVE, SONOS
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2013 kl. 15:58

Ved at, som jeg skrev, se om ikke Reciveren kan stilles til at have det Input som Default ved opstart.
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joeblach Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2013 kl. 16:03
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Ved at, som jeg skrev, se om ikke Reciveren kan stilles til at have det Input som Default ved opstart.

Ok ved du under hvilken menu i onkyo...?
Samsung 46 D7005,Samsung, Samsung 40 LE 40M, Samsung LE32m61, Logitech Harmony ONE remote, Onkyo TX-SR608B, KEF Q series, WD TV LIVE, SONOS
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joeblach Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2013 kl. 16:16
Tror sku jeg jeg var fundet ud sf noget... Gik ind i serup på Onkyo... I hdmi indput.. Så satte jeg TV/CD til hdmi 3, hvor home trio er koblet til... Og nu virker det... Dog så hat lyden ændret sig... Nu kommer det kun lyd på center... Og der står PCM på recieveren..? Der kommer også mindre lydudfald nu...?

Redigeret af joeblach - 02-November-2013 kl. 16:19
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2013 kl. 16:24

Hvilken Lydmodus er valgt i lyd menu på Home Trio.?
Til top
trikker Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-August-2008
Sted: Denmark
Point: 314
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér trikker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2013 kl. 16:41

Ok, men men hvordan får jeg så min home trio box til at virke uden manuelt at sætte den på cbl/sat igen efter opstart... Jeg her jo en harmony, så alt er codet til 1 aktivitet,, for at undgå alle de fjernbetjeninger, manuelle ting...😉

Hvis du bruger Harmony, er der vel ikke behov for CEC ?

Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joeblach Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2013 kl. 16:48
Der har jeg valgt sourround... Når jeg ser netflix på Samsung er der ik lyd udfald....?
Hvad betyder det der PCM...? Før stod der noget med hdmi m. Optical... Tror jeg... Det kommer lyd ud alke vegne, det kommer jo an på hvad jeg vælger af lyd på reciever,.... Men de der lydudfald engang imellem er lidt irriterende...

Redigeret af joeblach - 02-November-2013 kl. 17:02
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joeblach Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2013 kl. 17:03
Oprindeligt skrevet af trikker trikker skrev:

Hvis du bruger Harmony, er der vel ikke behov for CEC ?

Hvorfor....?
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joeblach Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2013 kl. 17:07
Det lyder faktisk som om lyden er blevet bedre... Med sourround via home trio...
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2013 kl. 17:17

Der har jeg valgt sourround... Når jeg ser netflix på Samsung er der ik lyd udfald....?
Hvad betyder det der PCM...? Før stod der noget med hdmi m. Optical... Tror jeg... Det kommer lyd ud alke vegne, det kommer jo an på hvad jeg vælger af lyd på reciever,.... Men de der lydudfald engang imellem er lidt irriterende...

PCM. Så modtages der kun Stereo. På min Reciver skal de ikke vælges noget, der  kommer helt automatisk den lyd der modtages fra det der er tilsluttet, hvad enten det er Stereo, DD, DD5.1, DTS eller HD-MA. Forudsætningen for det er naturligvis, at lyd Output er stillet rigtigt på det der er tilsluttet.
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu